Президентът Зеленски одобри състава на специална комисия

„Взгляд“: Как Украйна възнамерява да „реинтегрира“ Крим

4870 | 11 авг. 2019 | 16:46

Новият орган започна работа с идея за изграждане на тоалетна на ГКПП


В Киев е създадена поредна комисия, която трябва да се занимава с т.нар. реинтеграция на Крим и Донбас. Кой оглави този странен орган и защо техническите стъпки на Киев към сближаване на Крим и Украйна са технически необходими, но от политическа гледна точка напълно обречени? Отговор на тези въпроси търсят в редакцията на руския вестник „Взгляд“.


Президентът на Украйна Зеленски одобри състава на комисията с непроизносимо и незапомнящо се име. Накратко, основната задача, поставена пред екипа от сто души, е да разработят стратегия за завръщане „... в конституционното пространство на Украйна на окупираните територии и населението“. Т.е., части от района на Донецк и Луганск, както и Крим.


С непосредствената реинтеграция е натоварен Антон Кориневич. Личността е доста забележителна. През юли Зеленски го назначи на поста представител на президента на Украйна в Автономна република Крим. Не, разбира се, в Крим няма представител на президента на Украйна. Това е само името на поста - от времето, когато Крим беше под украинска юрисдикция. И за да не демонстрира съгласието си с факта, че от март 2014 г. той престава да бъде част от страната, Киев все още назначава служители в Крим.
Повечето от тях открито бездействат в Херсонската област, но Кориневич е изключение сред тях. Достатъчно е да се каже, че той е бил разработчикът на правните актове, с които Украйна реагира на референдумите в Крим и Донбас. По-специално, законът за т. нар. Свободна икономическа зона „Крим“. Екипът на тогавашния президент Петро Порошенко поръча изготвянето им, и – разбира се, макар в Украйна да има малко добри международни юристи, Зеленски си затваря очите.
И не напразно. Позицията на Кориневич е забавна, но самият той очевидно е разумен човек. В скорошно интервю той заяви, че една от първите стъпки, които той инициира като представител на президента, ще бъде основен ремонт на контролно-пропускателните пунктове „Чунгар" и „Каланчак".

 

До Крим през Украйна днес пътуват само живеещите на полуострова, така че останалите руснаци се нуждаят от малко побяснение.
1. От няколко години Украйна забрани всякакъв редовен транспорт до Крим. Незаконен шофьор може да ви превози само до контролно-пропускателен пункт; трябва да минете през границата пеша.
2. Естествено през лятото преминаването на границата се превръща в първото (и също последното, на връщане) приключение за празниците: опашки, горещина, а няма къде да се купи вода и храна. Тоалетните също предвидливо не са осигурени: търпете до руския контролен пункт, скъпи украинци.
И така: новият представител на президента на Украйна беше първият, който направи предложение на държавно ниво - да изгради клозет на контролно-пропускателните пунктове. И да опъне тенти – за предпазванеот дъжда и слънцето. Първият от повече от пет години. И това е истинска контрареволюция. Човек пътува до Крим, за да почива и вижда, че ползите от познатата му цивилизация започват само от руската страна. 
Разбира се, стратегията за „реинтеграция“ не се изчерпва само с тоалетните. Същият Зеленски по време на посещението си в Турция обяви опростяването на издаването на разрешения за турските граждани да пътуват до Крим: „Разбираме колко е важно за вас да посетите роднини и родната земя. В близко бъдеще на законодателно ниво ще бъде приета разпоредба, която ще опрости получаването на разрешение за посещение на Крим".

 

И отново уточнение. Гражданите на трети страни не могат да преминат границата между Украйна и Крим без специално разрешение на Службата за сигурност на Украйна. И трябва да го вземете в Херсон. И само оттам – към Крим. Въпреки че можете да плюете на това разрешение и да летите, например, до Краснодар, а от там - до Симферопол.
Това е не само по-прост, но и много по-бърз начин. Ако гражданите на Турция и други страни, които искат да посетят роднините си в Крим, изберат скоростта и комфортта, то за стратегията за реинтеграция това е много неизгодно. Защото всеобщото признаване на руската юрисдикция над Крим се състои, между другото, от такива дреболии.

 

Обещанието на Зеленски е, разбира се, е повърхностната част на айсберга.

„Под водата“ остана комуникацията между външните министерства на Украйна и Турция по този въпрос:
- Вашите граждани отиват при роднини в Крим?
- Разбира се!
- Колко?
- Толкова много.
- Значи издадохме 100 разрешения по-малко!
- Те минават през РФ или с ферибот директно.
- Но това е невъзможно, ще протестираме.
- Първо започнете да издавате разрешения онлайн и след това протестирайте.

 

Кой точно трябва да протестира - украинците. Подобен ход на Зеленски повдига логичен въпрос: защо той отива в Турция и обещава да опрости и подобри логистиката в Крим за кримските татари там, но не обещава нещо подобно на гражданите на Украйна?
Но обратно към „реинтеграцията". Самата дума също е много показателна. В крайна сметка предишният президент направи точно обратното. Водоснабдяването на Крим през Северно-Кримския канал беше спряно. После – и железопътните връзки. Търговията постепенно замря - блокадата на границата от националисти я направиха невъзможна. По-късно подкопаха електропроводите, прекъсвайки комуникацията на електроенергийните системи между Крим и континентална Украйна.
И тук идва трудният момент. Оказва се, че за реинтеграция е необходимо връщане назад: възстановяване на редовен транспорт, търговия, пускане на вода през канала. Да се изградят отново тоалетни. И не само украинците ще кажат благодаря, но и турците (може би), и ще започнат да пътуват до Крим през Херсон.
Има обаче две големи „но“, които обричат такава „реинтеграция“ на поражение. Първо, какво ще направи екипът на Зеленски с куп националисти, които няма да пропуснат да излязат на протест?
На второ място, стъпките към Крим ще го доближат за гражданите на Украйна - чисто технически по отношение на логистиката. Но те няма да го върнат в Украйна.
Какви бяха тези години за Крим? Изграждане на Кримския мост, енергиен мост, две нови ТЕЦ, реконструкция на летището в Симферопол, началото на строителството на магистрала „Таврида“. А съседите за пет години узряха само за необходимостта от изграждане на тоалетни. Мащабът е несъизмерим.

 

Всъщност стратегията започва, разбира се, не с тоалетните - а с 4030 долара. Това беше точно показателят за украинския БВП на глава от населението през 2013 г. Исторически максимум. През 2018 г. - почти 1000 долара по-малко и е малко вероятно Украйна да успее да повтори този резултат през първия мандат на Зеленски. И докато БВП на глава от населението достигне поне 4030 долара, всякакви украински стратегии за „реинтеграция“ на Крим и Донбас ще бъдат толкова смешни, колкото е една тоалетна в сравнение с Кримския мост.

 

Източник "Фокус"

 


От категорията

Валерия Велева: А кой ще разследва "независимия разследващ" главния прокурор?

-1495463781.jpg

Не е ясно и кой и какво гарантира независимостта на Независимия, с какво тя се ...

7 дек. 2019 | 13:18

Светлана Шаренкова: София трябва да знае, че Путин не говори пет за четири!

-1532442676.jpg

Ако и сега, както с „Южен поток” пропуснем възможността да бъдем част от ...

5 дек. 2019 | 16:00

American Thinker: Демократите водят САЩ по пътя на „банановите републики“

-1572428109.jpg

Авторът заключава, че традиционните демократи сега може да бъдат приравнени с ...

7 дек. 2019 | 13:31

Бюджетът издава кого обича властта: чиновниците – да, майките и пенсионерите - не!

Бюджетът издава кого обича властта: чиновниците – да, майките и пенсионерите - не!-1575555265.jpg

Къде е дигитализацията, къде е прословутата административна реформа и „едното ...

5 дек. 2019 | 16:12

За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.


Иван Иво Иванов


11 авг. 2019 | 17:46



Цивилизацията започва с кенефите, правилно са се ориентирали украинците :) Руснаците може да строят кримиски и енергийни мостове, централи и нам кво си, ама хайде да видим колко безплатни и чисти тоалетни имат...дори в големите градове такива да намериш е изключение.


За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.