Осъдените и убитите в Германия не са колкото в България – над 2730 души

Акад. Георги Марков: Народният съд е съд за политическа разправа! Не може да го реабилитираме

7225 | 14 февр. 2018 | 16:28

Там хората са съдени като фашисти, а те никога не са били такива, казва историкът


Народният съд е един политически процес за разправа с политическите противници. Не може да го реабилитираме. Да, има виновни, но има и невинни, а при Народния съд всичко е поставено под един знаменател. БСП се увличат и не трябва да се занимават с Народния съд. Народният съд е една разправа. Там хората са съдени като фашисти, а те никога не са били такива. Единствената цел е да бъдат убити.

 

Какъв фашист е бил известният археолог професор Богдан Филов? Никой от избитите не е споделял фашистка идеология. Да, сред подсъдимите има германофили, има хора, които са искали с помощта на германското оръжие да се преодолеят негативните последици за България от Версайската система /1919 г./, част от която е и наложеният на страната ни несправедлив Ньойски договор.

 

Народният съд не бива да се оправдава. Тримата големи – Сталин, Рузвелт и Чърчил – решиха да накажат военните престъпници, но нека да преброим в кои държави колко са убити. В Германия по време на Нюрнбергския процес, на който бяха съдени главните виновници за касапницата във Втората световна война, имаме 12 осъдени на смърт. Има естествено и други процеси в Германия, но в никакъв случай броят на осъдените и убитите там не стига тази внушителна бройка на убити, която имаме в България – над 2730 души.

 

Отговорността може да е колективна, но вината е лична. По присъди, издадени от Народния съд, са избивани цели правителства.

 

Историческите извори ни дават най-точна картина за тези трагични събития след 9 септември 1944 г. Да вземем спомените на Върбан Ангелов, който е обвинител по време на Народния съд. В нея се описва срещата на Ангелов със силния човек по онова време Трайчо Костов, който го пита колко глави трябва да паднат. Ангелов отговаря най-добре четири глави – на председателя на парламента, на двамата заместници и секретаря, на което Костов отвръща: не, трябва най-малко половината да бъдат екзекутирани. В резултат десетки депутати са избити.

 

Акад. Георги Марков, историк. Анализът е направен за БГНЕС


От категорията

Макаров: Активират се усилията за подкопаване на многовековните връзки на Русия с балканските страни

Макаров-1526586297.jpg

Очакваме ЕК да приеме окончателно решение за хъба „Балкан“ и за потенциалното ...

18 май 2018 | 09:44

Кеворк Кеврокян: Ентусиазъм - за сметка на прозорците

-1460718675.jpg

Личната биографка на Бойко направи равносметка на първата година на третия му ...

19 май 2018 | 11:34

Дарина Григорова: Политизирането на църковните въпроси е неразумно варварство! Не ни отива.

Доц. д-р Дарина Григорова
Снимка Валя Филипова-1526895677.jpg

Представителната функция на президента у нас не позволява ефективно решение на ...

21 май 2018 | 12:39

780 бездомници бродят по улиците на страната

-1516107591.jpg

След столицата най-много хора без покрив над главата има в Русе, Варна, Велико ...

21 май 2018 | 07:33

За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.


Visitor


16 февр. 2018 | 23:34



Интересно, а как ще се определи приемането на такива закони като Закона за защита на Държавата? А приемането на Антиеврейското законодателство? А създаването на Комисарството по Еврейските въпроси? Филов не бил фашист? А само им симпатизирал?!? Моля Ви се!!!


За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.


Mariella


1 март 2018 | 23:56



И още нещо да добавя по повод на предишните Ви коментари. Мои близки роднини, които са водили партизански отряд и на които комунистите им вдигнаха паметник в Източна БГ, са убити в престрелка малко преди 9ти септември, познайте от кого? От самите комунисти, предателство вътре в отряда!!! Знаете ли защо? Защото са били образовани, вкл. във военно дело, иначе как биха могли да ръководят успешно отряда няколко години??? Само че на фалшивите комунисти образовани хора не им трябват, на Коминтерна му трябват прости хора, които не знаят, какво е родолюбие, иначе как да ги убедиш в интернационални интереси? Не става! Най добре да са с макс с трети клас образование, или едвам да могат да четат, колкото да прочетат заповедите от Коминтерна... Тогава е мало смърт за всички родолюбци, защото те не са били изгодни за новата наднационална ком политика. С насилие нищо друго не се постига, освен повече насилие. Ето затова този съд трябва да се заклейми като


Mariella


1 март 2018 | 23:47



А спасяването на 50 000 БГ евреи въпреки тези очевидно камуфлажни закони, как ще го обясните? И то при положение, че сме били съюзници? Нещата, скъпи ми Visitor, за съжаление не са нито едностранни, нито черно бели. Разбира се, че е имало пострадали, но те са били единици на фона на случващото се в Европа по онова време. Абсолютно съм съгласна с проф. Марков. Това е било начин за политическа саморазправа в БГ, диктуван от Коминтерна. Нищо не оправдава подобни жестокости, които описвате, че са станали във Франция. Нито държавата, нито времето! Французите не могат да бъдат пример за милосърдие, политиката им през последните 10 века е прекалено имперска, за да ми бъдат за пример. Те са владели половин Африка и не ми иска дори да споменавам, колко роби са продали, заедно с англичаните, които са викали най много за съд на колкото се може повече невинни хора... Така, че техните действия не могат да са пример за мен. Вие знаете ли, как е бомбардир


Анани Ананиев


18 февр. 2018 | 15:21



Уважаеми, надявам се, че сте съгласен, че фелдмаршал Майнщайн има хиляди пъти повече участие и вина за всичко случило се във ВСВ от всичките български депутати и министри взети накуп. Поинтересувайте се как е съден и на какво е осъден...


Tania Pesheva


16 февр. 2018 | 15:48



Много точен академик Георги Марков осъжда Народния съд, като политическа разправа с неудобните!


За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.


ruth


15 февр. 2018 | 16:56



Академикът да ходи да си пие кафето в пенсионерския клуб и там да развива ренегатските си теории, да видим кой ще го слуша! Лъжлив дърточа!


За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.


ruth


15 февр. 2018 | 16:44



А Севтопол, ти можеш да се факаш! Тишината е в твоята спалня, не при нас, hai capito!


За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.


ruth


15 февр. 2018 | 16:43



Боже, какви глупости! Значи не били фашисти, а германофили, а?! И затова при тяхното управление, с тяхното одобрение и под техни команди се раздават парични награди за отрязани партизански глави, на ятаци и други инакомислещи, а? Все още имам баба, която е жив свидетел на тези издевателства и как подобни предатели след 9.9.1944 си построиха къщи с тези кървави пари! Айде стига демагогия и наколенки!


За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.


Tania Pesheva


16 февр. 2018 | 15:47



В България фашизъм НЕ Е ИМАЛО, имало е твърде слаба фашистка партия, но не и фашизъм. Начело на държавата е монарх! Там където е имало силна фашистка партия, монархът абдикира в полза на лидера на фашистката партия, който става начело на държавата в Италия Мусолини, в Испания Франко!


Tania Pesheva


16 февр. 2018 | 15:43



Може да не ви се хареса, но т.нар.партизани за онова време са си били чисти разбойници какво са правили нападали са частници и са им обирали я мандра, я животни ... нещо като в днешно време рекетьори, КАКВО ДРУГО СЕ ОЧАКВА ЗА ТЯХ?!


Mariella


14 февр. 2018 | 21:55



Не е наложена само на победените! Наложена е над всички народи, които са попаднали в сферата на влияние на Сталинския ботуш. Нима самата Русия беше победена, че същият този народен съд преди това изби там милиони? Не говорете глупости! Тази касапница и сапоразправа, лов на вещици, трябва да бъде заклеймена веднъж завинаги и никога повече да не се повдига темата! А хилядите селяни бити и разселени после, за да им вземат земята??? Колко от тях умряха след това??? Те какво са виновни за фашизма! Айде стига с лъжите! Аман от комунистическата меланхолия на некадърните!


За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.


Visitor


17 февр. 2018 | 00:46



Ааа, тук нещо изчезна края на първия ми текст!!! Завършвах, че отношението във Франция не е било по_меко, отколкото у нас, НО, на никого във Франция не му е ХРУМВАЛО да обяви Народния им съд за престъпен!!!


Visitor


16 февр. 2018 | 23:43



ПП: Малки допълнения: Народните съдилища са наложени на всички европейски страни, попаднали под хитлерофашистко влияние. Във Франция присъдите, ако не са били директно смърт, то дълги години каторга, дори проститутките! Знаете ли с какво се свързва Института по дентална медицина в Париж? Свързва се с това, че по онова време единствено неговата аула е предлагала достатъчно голям брой места и е била главната съдебна зала!


Visitor


16 февр. 2018 | 23:30



Не сте права, Мариела! Народния съд като такъв е бил наложен на ВСИЧКИ страни, попаднали под влиянието на страните от Остта (Германия, Италия и Япония), независимо дали са били техни съюзници или окупирани от тях!!! Това е било по ИЗРИЧНОТО настояване на Великобритания, като неотменна част от процеса по ДЕНАЦИФИКАЦИЯТА на посочените страни!!! И когато се посочва Нюрнбергският процес, трябва да се знае, че той е бил предназначен да съди ВЪРХУШКАТА на Третия райх! Спомнете си края на Мусолини! Можете ли да посочите по КОЕ съдебно решение бе обесен той? А във Франция, аз съм гледал архивни филми за начина по който са се разправили с нацистките колаборационисти!!! Там също е имало Народен съд!!! Знаете ли, как са се отнасяли с проститутките, чиято единствена вина е била, че са спели с германските офицери и войници: стригане до кожа и ЖИГОСВАНЕ по челата с пречупени кръстове!!! А колко са били избитите и там? Това по_малко жестоко ли е било, отко


ТИКВЕНИК


14 февр. 2018 | 21:32



Това с Народния съд започва да се преиграва. Народния съд е договорен от Тримата още преди края на войната и договорката е наложена на победените, сред които и ние. Осъдени са бивши министри и членове на профашистки организации за избитите без съд и присъда преди 09.09.1944г., а те не са нито десетки, нито няколко хиляди.___Нещо за ястребинчетата ще каже ли някой? НЯМА, защото така е модерно сега, да се плюе по всичко, което е било преди 10 ти ноември.Крайно време е темата "комунизъм" да бъде затворена и да обърнем поглед напред. Стига се взирахме в сенките !!!


За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.


Radka kamenska


14 февр. 2018 | 18:32



Но реабилитирахме фашисти убийци. Какво казвате за това, академико?


За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.


Севтопол


14 февр. 2018 | 16:39



Тишина.


За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.


2018