Антоан Николов: Борисов трябва да удари по масата

Руските служби участваха в разбиването на българската десница, в СДС имаше инфилтрирани агенти на ДС

Антоан Николов: Борисов трябва да удари по масата и да накара институциите в държавата да работят

10468 | 21 авг. 2017 | 09:39

Иван Костов започна по съветски модел битката с "врага с партиен билет". Дано да е шега, че Плевнелиев щял да прави нова десница


Антоан Николов е магистър по право. Роден е на 21 ноември 1967 г. в София. Общински съветник в столицата в драматичния следтоталитарен перидод 1990-1997 година. От 1997 до 2003 г. е председател на Столичния общински съвет, когато кмет на София е Стефан Софиянски. Един от строителите на СДС и деен участник в събитията, белязали първите години на прехода в България.  Излиза от политиката през лятото на 2003 г. Дотогава е член на НИС на СДС и зам.-председател на столичната организация на партията. В момента е председател на борда на директорите на винарската изба “Магура” и на управителния съвет на фондация “Интелектуални проекти”. Женен, с две деца. Продължава да се интересува от политиката в България.

 

 

 - Не ви ли стяга сърцето, г-н Николов, за това, че 27 години след прехода автентичната десница, на която вие сте представител, я няма в управлението на страната?

- Тъжно ми е! Може би това е най-точното усещане. Защото наблюдаваме през тези 27 години след прехода какво остана от онзи могъщ Съюз на демократичните сили, който бе създаден с много емоция, сила и енергия, с много лични жертви от десетки хора - днес имаме 20-30 малки партии, които претендират да са част от нещо голямо, но си остават твърде малки по своята същност. Затова съм тъжен. Смятам, че целият този процес на разслояване и унищожаване на автентичната десница не е случаен, а е подпомаган и дирижиран през цялото време, за да се стигне дотук.

- От кого може да е подпомаган този процес? Досега винаги сме писали,  че егото на лидерите вдясно доведе до това пъпкуване и разрояване.
- Това също подпомогна процеса, но не е само то.

- Може ли да има отвън някаква намеса?
- Към днешна дата смятам, че имаше външна намеса. Негативна роля изиграха и инфилтрираните в СДС агенти на ДС, обвързани с руските служби.

 

-Това е съвсем нова интерпретация. Искате да кажете, че Русия е разбила десницата на България?
- Не е невъзможно, защо не? Все пак спомнете си, че в най-силните години на СДС политическият курс, който тогава той прие, беше много различен - курс за членство ЕС, към НАТО. Позицията на България по отношение на международните конфликти, които възникнаха, доведе до рязко разграничаване от Русия.


- И Москва ви отмъсти по късно, като разби СДС?
- Допускам го като възможен вариант. Нямам доказателства, но анализът ми показва, че това, което се случи със СДС не е случайно. Не можеш да разпаднеш една мощна и силна партия ей така, просто докато пиеш кафе и решаваш да започнеш разни процеси…


- А кои са тогава агентите на Москва в СДС?
- Едва ли някога ще разберем, за съжаление времето заличава следите. Едно е сигурно- процесите за тотален разпад на СДС не са случайни. Нямаше основание за това, за този разгром. Имаше много добър мандат на СДС, с много силни екипи - интелигентни, образовани хора, стабилни партийни и държавни структури - по нищо не сме били по-лоши от управлявалите след нас. И изведнъж …с много лека ръка това беше унищожено. Някой някъде натисна копчето.

- Вероятно си спомняте, че през последните две години от управлението на Костов се размаха етикета корупция? И с този етикет властта на Костов рухна.
- Може би това е част от сценария. Костов извади на повърхността етикети, като корумпиран, клиентелист, идейно неблагонадежден и др. След това извади показалката и започна: „Ако не слушаш обявяваме те за корумпиран!“. Удрят те по главата, слагат ти дъмгата и обслужващите го медии те започват. Имаше кръгове близки до него, които те подхващат, смилат те в мелницата и ти после започваш да доказваш, че не си” извънземен „. Така работеше системата във втората част на мандата му. Да си спомним какъв грозен епитет лепнаха на Сашо Божков- „Мистър 10%“. А Сашо имаше за задача да направи нещо много сериозно - да промени цяла една икономическа система, от затворено социалистическо стопанство към пазарна икономика. Мислите ли, че това беше лесно? Не. Но той успя да го направи блестящо и за кратко време.

- И си отиде огорчен!
- Да, за последно се срещнах с него в Балчик и говорихме по тези теми с много огорчение. Но не е само той. Защо трябваше да бъдат обругани Богомил Бонев, Евгений Бакърджиев, Стефан Софиянски, Вили Краус и др. ?… С кого ги замени Костов после? С всичките им плюсове и минуси тези хора са личности с характер и позиция. Замени ги с послушковци като Чачев, Жотев и Йорданов. Последните дали ги помни някой сега? Ето това бе началото на края и това не е случайно според мен. Командирът започна битката по съветски модел срещу „врага с партиен билет”. Започнахме да се преследваме, да се дебнем, да се посочваме с пръст и така се взривихме! Унищожихме една силна добре структурирана и идейно обезпечена формация, но има още един дълготраен ефект от тази политика.


- И той е…
- Унищожаването на двуполюсния политически модел, който беше установен към 2000 –та година в България. Ляво –дясно и ДПС –център. На какво станахме свидетели след това? На тотален разпад на политическата системата – първо десницата, а като нямаш силна десница, нямаш и силна левица. И избуя после куцо, кьораво и сакато включително и царя. Все по- ясно се очертава ролята на българските агенти на ДС и руските служби в неговото завръщане. Като капак на всичко и за ужас на истинските монархисти, той се закле в Републиканската Конституция и стана министър-председател.

- Но, ако в СДС е имало здрави корени, здрава основа, дори и да е имало външни атаки, здравото е трябвало да победи , да избуи.
- Не и ако се следва определен сценарий. Разбира се, имаше различни опити. Такъв направи Надежда Михайлова , такъв направи и Костов , но всички те бяха ялови. Костов продължава да дели – първо раздели СДС на две и направи ДСБ, после раздели и ДСБ на две, сега не знам това, което е останало, на колко ще се раздели. А пък Надежда си намери едно топло и хубаво местенце и толкоз. В крайна сметка конформизмът й надделя.

- Сега ДСБ се оглавява от ген. Атанасов. Това означава ли, че той ще възроди десницата?
- Това означава, че ще се управлява по генералски, казано в кръга на шегата. Аз го познавам много добре от далечната 1997 г. Той е амбициозен, енергичен и не глупав човек, но в амплоата му на лидер на партията някак си не ми импонира. Не може да спечели моето доверие , за да гласувам за него. Хубаво е хората да се занимават с това от което разбират.

- Прокрадна се мълвата, че Плевнелиев щял да обединява десницата?
-Искрено се надявам здравият разум да надделее. Това е човекът, който като президент ме е карал да изпитвам срам, наблюдавайки изявите му. Това е човек, който е доказано зависим от определени олигархични кръгове в България и в крайна сметка той е най-малко подходящият за обединение на българската десница, ако въобще се обсъжда такъв вариант.

- А защо Лукарски не можа да възроди СДС?
- Защото стана министър. Не забелязвате ли, че който стане министър в България, става министър и нищо друго . Какво става със сегашните патриоти например? В момента да чувате това, в което ни убеждаваха до скоро, да е приведено в действие? И как се изказват по проблемите които възникнаха в държавата? Например- напрежението, което избуя в Асеновград? Представете си, ако патриотите не бяха в управлението, какво щеше да се случи. Сега –тишина. Това е в България - взимаш кокала и забравяш. После се сещаш, но е късно - минали три-четири години, структурите са се поразпаднали . Всъщност това е проблемът на нашата политика-духовната и материална бедност на българския политик.

- Аз бих казала, че проблемът на българската партийна система е в това, че партийците използват тази система за личното си облагодетелстване
- Напълно съм съгласен, тя е обърната система. В нормалните държави, например САЩ, чиито политически модел взимаме често за пример, първо се доказваш в бизнеса, в кариерата и когато вече си авторитет, се кандидатираш за сенатор или конгресмен. При нас - правиш всичко възможно да влезеш първо в партийната структура и после… да продаваш луканки. Това е тъжното. И не се задават по –хубави времена, защото интелигентните хора, които искат да се занимават с политика, намаляват.
.

- Те са отвратени от политиката и не искат да чуят.
- Да, а някои от тези хора вече не са и в България. Смятам, че е належащо да се въведе ценз - икономически, имотен и образователен за депутатите. А не като станеш местен лидер на ГЕРБ например, да си направиш частна детска градина и да се чуди после Борисов какво да обяснява. Защото един такъв случай омазва цялата партия. Моята баба казваше: един казан хубава манджа и една лъжица катран в него и край, изхвърляш казана. Второ, задължително трябва да се засили авторитета на държавата и нейните институции.


- Каквото и да прави Бойко Борисов като министър-председател не може винаги да знае какво се случва зад гърба му, не може да огрее навсякъде.

- Но може да накара системата да работи.

- Може би за всичко това вина трябва да търсим и в съдебната система, където не може да се получи това възмездие на правдата, което очакваха хората.
- Съгласен съм, но и там вкарахме твърде много политика – у нас съдебната система не е независима щом шефът на Върховния съд оглавява стачки. Покажете ми някъде по света, в нормална държава , шефът на Върховния съд да се занимава с политика. Няма такава държава! Или с разчистване на сметки? Ясно е, че промените в съдебната система целят едно - да свалят този главен прокурор и да сложат друг, който да е удобен на някой друг. Е, това ли е реформата в съдебната система?

 

-А работата на прокуратурата?
- През последната година прокуратурата показа ясно - че работи активно и пълноценно. Всички нарушили закона са на тезгяха. Дали са виновни – съдът ще реши. Повдигнати се обвинения на депутати, кметове, без значение на политическата им принадлежност. И това трябва де се адмирира постоянно, а ние правим обратното . Опитваме да вкараме Главния прокурор в някакви елементарни скандали, в елементарни поръчково сглобени мероприятия. Някой иска да му пречи да работи. Толкова е смешно като гледаме по телевизията как 10 –тина платени клакьори с плакати крещят, че са за промени в съдебната система,разбирайки под промени -смяна на главния прокурор. В цялата тази ситуация някак си забравяме как работи българския съд.


- Какво имате предвид?
- Имам предвид че съдебната система в частта съдопроизводство не работи ефективно – дела се отлагат с години, прехвърлят се от съдия на съдия, пускат се обществено опасни личности. Не е ли странно, че никой от тези, които вдигат плакатите, не говори за това. Ще дам един пример- дядо ми имаше реституционно дело, което се влачи цели 15 години и той не можа да дочака справедливостта от българския съд. Затова аз искам реформа – реформа в българския съд.Крайно време е съдът да гледа делата бързо, качествено, отговорно и справедливо.

- Но това не са проблемите, които се обсъждат в публичното пространство, а се обсъжда дали съдиите могат да работят по програми, които са от чужди фондации.
- Това ги прави автоматично зависими. Българският народ има една вярно поговорка - който плаща, той поръчва музиката. Българските съдии са прилично платени, за да търсят и външно финансиране. И съжалявам, че ГЕРБ и мнозинството отстъпиха от това да забранят получаването на подобни финанси от чужбина. Трябваше да се поучим от унгарския опит. Това, което направи Виктор Орбан , който е десен, убеден натовец, е да забрани влиянието на соросоидните организации в Унгария.

 

- Още един грях имате вие, от старата десница. Вие пуснахте Сорос в България!
- Факт е. По наше време Сорос стъпи в България, взе позиции и започна да дава акъл на СДС какво да прави. Тук имат пръст определени хора, които и до ден днешен се издържат оттам. Има една категория социолози и политолози, които дебело се хранят от фондациите на Сорос и за тези 27 години преход не родиха нито една оригинална идея, нито една оригинална мисъл, не дадоха по–различен прочит, не посочиха по-различен път, не ни посъветваха правилно какво да направим.

- Не се ли стига до обезличаване на държавата
- Да, на практика има такъв момент. Една част от работата на подобни формации цели загуба на идентичност. В такива моменти трябва да си спомним идеите на основателите на ЕС, да бъдем единни в различията си, едно пъстро семейство, в което всеки внася своя цвят в една обща хармония.


- Много тъжен стана този наш разговор. Виждате ли изход?
- Винаги има изход. На първо място не трябва да забравяме историята си-кои сме и къде сме. На второ място трябва да подкрепим Бойко Борисов в желанието му да накара институциите да работят. На трето-активността на нашата държава и нейните представители на международната сцена, където макар и малки , трябва да вземем ясна и твърда позиция по наболелите проблеми. И на четвърто, но не последно място да не забравяме личната отговорност на всеки един от нас към Родината.


- Ами ето, институциите работят. Вицепремиерът Симеонов през последните дни не спира да работи дори и нощем?
- Действията на вицепремиера Симеонов показват как не трябва да се правят нещата. Не усещате ли балканския привкус в случващото се. Задачата на един добър ръководител е да накара подопечените му звена да свършат своята работа в рамките на закона. Когато лично един български вицепремиер се занимава с извземането на озвучителна техника, ние признаваме, че държавата и нейните институции не работят. Искрено се надявам това да не е така.Свидетели сме на това как за съжаление истинския патриотизъм и родолюбие, които трябва да изповядват българските патриотични организации някак си много леко се свежда до нивото на евтин пи ар и битов популизъм. Но като е започнал предлагам на вицепремиера Симеонов да продължи с подобни акции срещу крадците на ток, срещу дедесарската мафия и т.н., пък може да е за добро.


От категорията

Валерия Велева: Беше ясно, че това ще се случи. Война между Радев и ГЕРБ (допълнена)

-1495117440.jpg

Сблъсъкът дойде на взривоопасен терен - отбрана, национална сигурност и външна ...

19 септ. 2017 | 18:28

Борислав Цеков: Няма сериозни основания за отказ да се уважи избора на ВСС.

-1447323499.jpg

От гледище на чисто конституционните аспекти, моето професионално мнение е, че ...

20 септ. 2017 | 12:53

До 1908 г. офицерските саби са с глава на змия, а от 1908 г. с лъвска глава - символ на независимост

Офицерските саби - с глава на змия до 1908 г. и с глава на лъв - след това.
Снимка БНТ-1506073177.jpg

България е била в състояние да защити военно акта на Независимостта и ...

22 септ. 2017 | 12:38

22 септември 1908 г. Денят, в който България става истински свободна. Честит празник!

На 22 септември 1908 г. във Велико Търново Фердинанд прочита манифеста за обявяването на независимостта на България.-1505994177.jpg

След царя и министър-председателят Александър Малинов прочита документа на ...

22 септ. 2017 | 07:41

За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.


фильо


16 септ. 2017 | 10:52



този човек е един от многото десни мошеници, които с огромната си алчност се подиграха с желанието на хората за промяна. напълни си гушата като пеликан и сега дава съвети. пропуснал е да каже две неща първото е, че сдс беше създаден от дс единствено с цел да провали прехода и го направиха блестящо, и второто , николов забравя да каже че путин и русия са виновни. Прав е обаче за соросоидите у нас това са гнусни мръсни подлоги, прав е и за орбан този човек е пример за национално отговорен ръководител


За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.


Елисавета Лозанова


22 авг. 2017 | 23:26



Един от малкото хора е Николов, които промениха София. Нз какви имоти има и дали наистина един от най богати Българи, но ако той е един от ограбителите на страната, просто не искам да си представям сегашните във властта. Един от малкото хора в страната, които мислят стратегически 10 години напред.


За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.


Йосиф Йосифов


22 авг. 2017 | 12:18



Един наистина адекватен коментар и анализ на дефакто случващото се в Българската политика в момента и през последното десетилетие. Много от нещата казани от г н Николов в това интервю имат логически смисъл и разкриват неща, които обесняват поведението на управляващите ни. Хубаво е българите да започнем първо да мислим и да вникваме в същността на нещата, преди да съдим и да даваме слепи заключения. Хубаво е, да спрем с плоското мислене на "селски тарикати" и "предблокови бабички", и да започнем да разсъждаваме върху заобикалящия ни свят, защото накрая това ще рефлектира върху нас и нашите поколения.


За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.


zmei15


22 авг. 2017 | 11:13



Е как Борисов да удари по масата?Това може да го направи само политик и мъж а Борисов не покрива тези критерии!Той е мутра рекетьор и е страхливец с педерастки манталитет!


За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.


Коки90


22 авг. 2017 | 00:39



Браво! Трябва да има повече хора като г н Николов в политиката, ако искаме нещо да се промени. Стига с тая шуробаджанащина, не може първо да се заема пост и след това да получаваш образование за сметка на властта, с която разполагаш. Превърнаха ни в опитни зайчета, заради некадърността си. Хората от пустиня направиха Рай, а ние от Рай направихме пустиня


За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.


nova moda


21 авг. 2017 | 22:53



Хайде стига бе, ляво, дясно, център, ментър, ша са събират, ша са разделят. А за народа един по голям.


За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.


Орда Капичева


21 авг. 2017 | 21:37



Тоя ПЕЗЕВЕНК в едно със съдебно доказания честник Софиянски са най големите крадци и мушеници..... Тоя специално има сгради и имоти във всеки град в София и областта, сигур и в други области...Гади ми се от такива мушен демократи... А за Малария велева немаме думи ... ПАДЕНИЕ!!!!!!!


За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.


Снежина Кирова


22 авг. 2017 | 10:04



Ах, ах и виждам и правописа... това само е достатъчно


Снежина Кирова


21 авг. 2017 | 23:20



Ееее, ама изказа, госпожо..... Много интелигентно


Снежина Кирова


21 авг. 2017 | 20:05



На мен пък ми липсва истинското СДС, не това дясно, което е сега, а пък и ГЕРБ не ми се виждат много десни


За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.


Ermanno


21 авг. 2017 | 20:02



Трабва нов десен съюз от партии, по примера на СДС


За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.


Ermanno


21 авг. 2017 | 19:47



Жалко че няма вече обединена десница Радан да обясни за отделното явяване на изборите


За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.


Ermanno


21 авг. 2017 | 19:43



Това е самата истина за разпада на десницата. Жалкото че мама вечеслав.оца


За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.


nikoletakirilova


21 авг. 2017 | 19:24



Хубав анализ. От далечината на изминалите години всичко се вижда по ясно. Трябват спешни мерки за държавата, защото затъваме в блатото...


За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.


Калинка


21 авг. 2017 | 18:01



Откъде го изровихте този комбинатор. Мислите, че достатъчно време е минало за да се забравят далаверите? Може и да е прав, но няма моралното право да дава съвети. Да ги запази за себе си.


За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.


nikoletakirilova


21 авг. 2017 | 19:25



Въпрос на гледна точка. Нали се борехме за човешки права и липса на цензура. Който не иска не чете, особено пък в интернет.


ВМавриков


21 авг. 2017 | 15:26



"Това е човекът, който като президент ме е карал да изпитвам срам, наблюдавайки изявите му. Това е човек, който е доказано зависим от определени олигархични кръгове в България и в крайна сметка той е най малко подходящият за обединение на българската десница, ако въобще се обсъжда такъв вариант." И мен!


За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.


Радев


21 авг. 2017 | 15:13



Мале, мале,,, Откъде го изровихте тоя хитрец, бе? И той беше омазан до уши в далавери, а днес седнал акъл да дава...И разбира се да прави ми ми на силните на деня Борисов и Цацаров.


За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.


nikoletakirilova


21 авг. 2017 | 19:27



Дай пример като знаеш кои са далаверите или тскава е "поръчката за писане".