От „Алстом“ оцениха, че решението е „тежък удар за индустрията в Европа“

Брюксел наложи вето на обединението между „Сименс“ и „Алстом“, Франция е в ярост

2252 | 9 февр. 2019 | 15:17

Тълкуванията на еврокомисаря Маргарет Вестагер за конкуренцията са „дива“ и „много стара идея за закона“, избухна френският премиер Едуар Филип в парламента


Мощният регулаторен антитръстов орган на ЕС наложи вето на сливането на железопътния бизнес на Siemens-Alstom, предизвиквайки горчивата ярост на Франция, предават AFP и Агенция "Фокус".

Обединението, обявено с големи фанфари през 2017 година, бе приветствано като раждането на един толкова необходим европейски индустриален шампион, „Рейлбъс“, на равна нога с европейския авиационен гигант „Еърбъс“, който да се справи с конкуренцията на Китай.

Но след месеци на разследване и отхвърлена оферта за отстъпки от компаниите, Европейската комисия блокира обединението между германската „Сименс“ и френската „Алстом“.

„Комисията забрани сливането, тъй като компаниите не бяха склонни да се заемат с сериозните ни опасения за конкуренцията“, заяви еврокомисарят по конкуренцията Маргарет Вестагер на брифинг.

„Без достатъчни мерки за защита, това сливане би довело до по-високи цени за системите за сигнализация, които пазят сигурността на пътниците и за следващите поколения много високоскоростни влакове“.

Отказът доведе до ужас в Париж, където министрите лобираха силно за сливането, виждайки го като необходима отбрана, за да се конкурират с подкрепяната от правителството на Китай CRRC.

Тълкуванията на Вестагер за конкуренцията са „дива“ и „много стара идея за закона“, гръмна френският премиер Едуар Филип в парламента.

Френският министър на финансите Бруно Льо Мейр нареча отказа „икономическа грешка“, която „ще служи на интересите на Китай“, докато младшият министър Агнес Паниер-Рунахер заяви, че Брюксел не е разбрал идеята.

Изпълнителният директор на „Сименс“ Джо Кайзер също нападна ЕС, като каза, че ветото показва спешната нужда от реформи на Съюза.

От „Алстом“ оцениха, че решението е „тежък удар за индустрията в Европа“ и че стремежът към сливане на компаниите вече е проключил.

„Моето убеждение е, че каквото и да предложихме, отговорът щеше да е не“, заяви изпълнителният директор Анри Пупарт-Лафарж.

Вестагер защити решението си да наложи вето на сливането, като посочи, че по-малките европейски нации, включително „не толкова гласовитите“, трябва да бъдат чути.

„Разбира се, интересът от Франция и Германия бе много голям, но все пак има още 26 други страни-членки, които имат интереси към пазара“, заяви тя.

Брюксел смята, че алиансът ще смаже по-малките групи и ще повиши цените на железопътните линии, като слятото предприятие ще бъде в командно положение за продажба на сигнално оборудване и високоскоростни влакове.

Органите за конкуренция във Великобритания, Холандия, Белгия и Испания подкрепиха твърдо Вестагер, страхувайки се от увеличаване на разходите за техните национални железници.
Но поддръжниците на връзката искат комисарят да погледне отвъд Европа към възхода на CRRC, която е родена чрез сливане на китайски компании, преди да е станало твърде късно.

„Не са ли авиацията, железниците и банките сфери, в които трябва да се вземе предвид глобалния пазар, а не европейския?“ – заяви германският министър на икономиката Петер Алтмайер.

По-късно той съобщи, че Париж и Берлин ще предложат съвместно промени в европейските правила за конкуренцията, за да отговорят на нарастващото съперничество с глобалните гиганти.

Уловен в политическа буря, председателят на Комисията Жан-Клод Юнкер защити политиката на ЕС в областта на конкуренцията, като посочи с пръст тези, които казват, че комисията е съставена от слепи, глупави, упорити технократи.

Юнкер изглежда отговори на директора на „Сименс“ Кайзер, който миналата седмица се оплака от „гледащите назад технократи“, които осуетиха стратегическо сливане в полза на Европа.

„Ние никога няма да си играем политика или да си играем на фаворити, когато става въпрос за осигуряване на равнопоставеност“, каза Юнкер.

Предложението за сливане беше да се създаде железопътен гигант с операции в 60 страни и годишен оборот от 15,6 милиарда евро.

Само годишните приходи на CRRC от 26 милиарда евро надхвърлят трите западни гиганта Bombardier, Siemens и Alstom, всяка от които носи около 8 милиарда годишно.

 


От категорията

Кирил Домусчиев купил Нова телевизия

-1544371715.jpg

Продажбата е финализирана миналата седмица и оттук нататък предстоят съкращения ...

20 февр. 2019 | 09:52

Русия задмина Саудитска Арабия по добив на нефт

-1538131627.jpg

Освен това, за разлика от своите конкуренти, пазарът на руския нефт демонстрира ...

18 февр. 2019 | 16:34

НКЖИ отхвърля версията за счупената стрелка

-1431494620.jpg

Вчера бяха взети проби от метала на езиковата част, проби и от раменната релса, ...

17 февр. 2019 | 12:39

Теменужка Петкова участва в петата министерска среща на Консултативния съвет за Южния газов коридор

-1543045268.jpg

В рамките на събитието тя ще разговаря с министърa на енергетиката Парвиз ...

20 февр. 2019 | 07:55

За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.


Watchdog


9 февр. 2019 | 18:07



Много добра новина. Мишоците в Брюксел вече не са на къса каишка от Берлин и понеже знаят,че им е за последно и че няма да бъдат сложени на тези постове пак си правят каквото си искат.


За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.