Европейската комисия одобри 739 млн. лева за изграждането на АМ „Струма“

С друго решение е одобрено предложението на българската страна за ОП "Транспорт"

Сериозен пробив! Европейската комисия одобри 739 млн. лева за изграждането на АМ „Струма“

11222 | 9 ноем. 2017 | 15:20

В момента се провеждат обществените поръчки за изграждането на тунел „Железница“, с прогнозна стойност 250 млн. лева

Европейската комисия одобри 739 млн. лева за изграждането на АМ „Струма“ -1510298770.jpgЕвропейската комисия одобри 739 млн. лева за изграждането на АМ „Струма“ -1510298818.jpgЕвропейската комисия одобри 739 млн. лева за изграждането на АМ „Струма“ -1510298809.jpgЕвропейската комисия одобри 739 млн. лева за изграждането на АМ „Струма“ -1510298798.jpgЕвропейската комисия одобри 739 млн. лева за изграждането на АМ „Струма“ -1510298790.jpgСтроежът на магистрала "Струма"-1510233658.jpg

Европейската комисия одобри проекта за изграждане на 40 км от автомагистрала "Струма" в участъците Благоевград - Крупник, Кресна - Сандански и тунел „Железница“. Общата стойност на отпуснатите средства от Кохезионния фонд на ЕС е 628 млн. лева. Националното съфинансиране е в размер на 111 млн. лева, съобщиха от транспортното министерство.

 

Така ще бъде изпълнено едно от обещанията в предизборната програма на ГЕРБ за изграждането на АМ "Струма".

Строителството на Лот 3.1 „Благоевград – Крупник“ стартира на 31 август 2017 г. и в момента е в начален етап на изпълнение. На 20.09.2016 г. започнаха строителните дейности на Лот 3.3 „Кресна – Сандански“ и физическият напредък на обекта скоро ще достигне 50%. В момента се провеждат обществените поръчки за изграждането на тунел „Железница“, с прогнозна стойност 250 млн. лева. Участъкът е разделен на три лота, а срокът за изпълнението им е редуциран на 3 години.

С друго решение от днес, Комисията одобри предложеното от българска страна изменение на ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 – 2020. С промените се прецизира обхвата на жп проектите, заложени за финансиране по ОПТТИ 2014-2020 г., като отпадат жп участъци, за които вече има осигурено финансиране от Механизма за Свързана Европа. Това са жп отсечките Волуяк – София – Елин Пелин, Костенец – Септември и жп възел Пловдив, които ще се изграждат със средства от МСЕ.

Предвижда се разширение на обхвата на проекта за подготовка на жп линията Радомир – Гюешево, с цел окрупняване на проекта по цялото направление от София до границата с Република Македония. Изменен е също и проектът за реконструкция на гарови комплекси по основната TEN-T мрежа, като жп гара Чирпан се заменя от жп гара Карнобат. В проекта за модернизация са включени още жп гарите Стара Загора, Нова Загора, Казичене, Искър и Подуяне.

 

"Завършването на магистралата не само ще облекчи изключително натоварения трафик в района, но и ще подпомогне значително развитието на Югозападна България. Срокът за завършването на лота е до 2019 г., но е възможно строителите да приключат работа още през 2018 г., ако се запазят темпото и контролът, които наложихме при правителството ни.", заяви наскоро премиерът.

 

 

При един от огледите на магистралата Бойко Борисов посочи, че завършването на АМ "Струма" и на АМ "Хемус" са приоритет за ГЕРБ. Цветан Цветанов коментира, че новоизградената пътна инфраструктура ще допринесе за развитието на икономиката на региона, за повишаване мобилността на работната сила и на конкурентоспособността на икономиката в Югозападна България.

Не на последно място ще повиши пътната безопасност и ще допринесе за опазването на околната среда.

Участъкът от Кресна до Сандански е част от лот 3 Благоевград - Сандански, който е разделен на три подучастъка - лот 3.1 от Благоевград до Крупник, лот 3.2 между Крупник и Кресна и лот 3.3 от Кресна до Сандански.

В участъка между Кресна и Сандански ще бъдат изградени 2 пътни възела - п. в. "Струмяни" и п. в. "Сандански", 25 големи съоръжения - мостове над реките Струма, Злинска, Градешка, Потока, Речичка, Санданска Бистрица, Лешничка, надлез над ЖП линията София - Кулата, 9 селскостопански подлези и надлези, 4 площадки за отдих.

За първи път в проект за строителството на автомагистрален участък е предвидено и изграждането на "интелигентни транспортни системи". Те включват станции за броене и управление на трафика, видео наблюдение, за измерване на теглото на превозните средства и за метеорологично наблюдение.

Новоизградената пътна инфраструктура ще повиши пътната безопасност и опазването на околната среда. Ще допринесе за развитието на икономиката на региона, за повишаване мобилността на работната сила и на конкурентоспособността на икономиката.

Общата дължина на автомагистрала „Струма“ - от Даскалово до границата с Гърция, е 150 км. Тя е част от коридор „Ориент/Източно Средиземноморие“, свързващ Видин с Кулата, и по нея преминава пътният трафик за Гърция. Направлението се използва като най-кратък маршрут между Западна, Централна Европа и Бяло море, а също и като връзка на Европа с Азия.

 

В района на строящия се обект предстоят и археологически проучвания върху терен от 84 дка. Проучва се селище, известно от 80-те г на миналия век, на около 5000 г пр. н. е, като има данни и за по-късни римски останки от 3-4 век.

 


От категорията

Парламентът прие предложенията на БСП за промени в Търговския закон

-1507808765.jpg

Крум Зарков: Искаме да се прекрати порочната практика – фирми със задължения ...

22 ноем. 2017 | 17:30

Правителствата на България и Македония ще работят за поевтиняване на роуминга

-1497504596.jpg

В момента те са едни от най-високите в Европа – между 2,99 лв. и 6,99 лв. на ...

22 ноем. 2017 | 12:25

Правителството засилва контрола върху фуражите

Снимката е илюстративна.-1437670511.jpg

Забранява се изхранването на животни със странични животински продукти, глобата ...

22 ноем. 2017 | 13:35

4 дни опасно падащи цени в „ЗОРА“

4 дни опасно падащи цени в „ЗОРА“-1511359168.jpg

Намаления до 40% на избрани продукти

22 ноем. 2017 | 15:59

За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.


Emil Marinov


9 ноем. 2017 | 21:29



Това са безспорно добри новини за народа и държавата ни !


За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.


Tom


9 ноем. 2017 | 19:37



Вгледай те се в тази снимки... Представителна извадка на дебили... за жалост...


За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.


zmei15


9 ноем. 2017 | 20:33



Недейте така!Има там един бодигард.Той може да не е много умен ,ама поне не е мародер като останалите.Те са лидерите на дебилите в България!


Гошко


9 ноем. 2017 | 19:34



Все пак съм инженер и разбирам някои неща. Обясненията не са лоши, дори звучат правдоподобно. Забравя се , че първо печалбата при строеж на АМ достига до 50%, а това пречупено през цената на 1 линеен метър дава доста кръгли суми , достигащи няколко млрд. лв. Цената на 1м2 саниране за панелките започна от 290 лв и така стоя повече от 9 месеца, сетне се смъкна през 220 230 , за да стигне тази година до по малко от 100 лв м2. Разбирате каква печалба имаше достигаше до над 60%. Качеството на саниране от някои фирми беше много лошо. Второ: тези поръчки се даваха на "ближни" фирми, за АМ екипирани със съответното тежко оборудване. За конкуренцията по АМ говори фактът, че В.Божков изтегли оборудването си и го изпрати в чужбина. За панелките също работеха фирми на близки на ГЕРБ хора. Печалбата очевидно се делеше между двете страни. Иначе обяснението, Севтопол, звучи много сладко.


За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.


antimultikulti


9 ноем. 2017 | 19:28



Не става ясно, Цецко Цървула, както какъв се явява в кадър. Като строителен експерт, или е просто там за да крепи дисагите на главния!


За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.


zmei15


9 ноем. 2017 | 20:27



Да си ги крепят ! Те тези клатикурци друго не могат!Това,че са смотани гейтаци не ме бърка,лошото е че са мародери!Ще откраднат парите,ще направят непрозрачни конкурси за изпълнители на лотовете няма да изпълнят евроизискванията и накрая ЕС няма да плати а ние схте си платим свръх скъпата магистрала с нашите данъци,а тези дебили ще се бият в гърдите,че изграждат инфраструктура.


Севтопол


9 ноем. 2017 | 17:25



Защото повечето хора не могат да заделят пари за саниране на апартаментите си, а без саниране панелките си отиват. Без магистрали и нови пътища пък си отива държавата, Гошко.


За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.


zmei15


9 ноем. 2017 | 20:19



Аз като живея в къща съм длъжен да си я изолирам сам нали?И съм длъжен с данъците си да платя калпавото саниране от ,което Тиквата и компания крадат поне 50%.А държавата си отива защото и магистрали да построят когато те управляват мародери, а за тях гласуват дебили, избор няма и няма как държавата да не пропадне!


Гошко


9 ноем. 2017 | 15:50



Тези , дето ги виждате на снимката, за нула време ще ги опоскат! Хич няма да стигат до министъра на МРРБ! За какво махнаха оная цоцолана заедно с шефа на АПИ от министерството! А Цуци защо запази Делянчо Добрев областен координатор на Хасково? Защо похарчиха тая година още 1 млрд. лв за саниране?


За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.