Управителят на „Пътпроект – 2000” инж. Любен Симеонов.

Не сме прекарвали пътища, ние възстановихме стари пътища, силно ерозирали, казва инж. Любен Симеонов

Фирмата, изготвила идейния проект за отсечка от "Струма", е правила временни пътища и сондажи

1615 | 12 февр. 2019 | 08:50

Идейният проект е възложен от Агенция „Пътна инфраструктура” и на практика предхожда изготвянето на техническия проект и строителството.


Фирмата, реализирала идейния проект за строителството на отсечка от магистрала „Струма”, е правили временни пътища и сондажи миналото лято в Кресненското дефиле. Това каза пред bTV управителят на „Пътпроект – 2000” инж. Любен Симеонов.
 

По думите му такива са правени не само миналата, а и през 2017 г. Идейният проект е възложен от Агенция „Пътна инфраструктура” и на практика предхожда изготвянето на техническия проект и строителството.

 

„Не сме прекарвали пътища, ние възстановихме стари пътища, силно ерозирали в следствие на атмосферните условия”, подчерта той.

 

 „За да достигнем до набелязано място да сондираме, сме направили допълнително площадки и пътища. Не може да са 7000 метра, не зная колко са, трябва да се обърна към инженер-геолога”, отбеляза управителят на фирмата.

 

По думите му може има направени нови пътища, но не са всички нови. „Има отклонения, за да стигнем до мястото, което сме набелязали за инженерно-геоложко проучване”, уточни той.

 

Инж. Симеонов призна, че никой не е искал да се правят допълнителни сондажи. По думите му през април 2018 г. от АПИ са му възложили да актуализираме парцеларния план. 

 

Когато е възложена актуализацията, проектантите са решили „да довършат работата си”, за да не допуснат грешка и да не подведат и правителството, и бъдещи контрактори, стана ясно от думите на управителя на фирмата, изготвила идейния проект. По думите му е имало геоложко проучване, но не със сондажи, а с други методи. „Това е наша инициатива, АПИ не знае”, подчерта инж. Симеонов.

 

„Исках да проверя дали този откос, който съм заложил в идейния проект, отговаря на инженерно-геоложките условия. Ние сме го проверили, но чрез друг метод, не конкретно чрез инженерно-геоложко сондиране”, категоричен  беше проектантът.

 

„През 2017 г. информирахме горското стопанство. Сега, разчитайки на информацията от 2017 г., през 2018 г. направихме допълнителни сондажи”, отбеляза той.

 

Източник: бТВ

 

 


От категорията

Султанатът на Оман се отказа от исковете си срещу България заради КТБ

-1513150376.jpg

С това всички претенции на Държавния резервен фонд на Султаната Оман могат да ...

18 апр. 2019 | 20:29

Нанков: Следващата седмица започва поетапното строителство на нови 56 км от магистрала "Хемус"

Николай Нанков-1535955740.jpg

Общо 82 млн. лв. ще бъдат вложени в област Плевен по 24 договора за ...

18 апр. 2019 | 21:06

Министър Петя Аврамова: От 15 май започва тестването на тол системата

Министър Петя Аврамова-1553168521.jpg

43,2 млн. лв. без ДДС от Оперативна програма „Околна среда 2014 – 2020 г.“ ще ...

18 апр. 2019 | 21:09

Хазартният бизнес обвинява временния шеф на ДКХ в злоупотреби

Хазартният бизнес обвинява временния шеф на ДКХ в злоупотреби-1555582255.jpg

Фирми се оплакват, че Мариян Попов вече злоупотребява със сегашната си позиция ...

18 апр. 2019 | 13:03

За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.


OFFche Welle


12 февр. 2019 | 09:30



Хвала на такива алтруисти, работещи на полза роду !!! ...............Името на инж. Любен Матросов ще остане изписано със златни букви в Историята на българското магистрало_строене..... Дали на следващите избори да не гласувам за инж. Матросов ?


За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.