Участъкът, който се ремонтира сега в двете платна, е построен в периода 2004-2007 г., посочи шефът на АПИ

Инж. Терзийски: При ремонта на 16,5 км от АМ „Тракия“ ще се заздрави основата и ще се отнеме влагата

4830 | 16 февр. 2021 | 10:53

При строителството на участъка не е взето предвид, че трасето преминава върху бившите оризища на България, изтъква той


При ремонта на 16,5 км от автомагистрала „Тракия“ между връзката с АМ „Марица“ и п.в. „Чирпан – изток“ ще бъде приложена нова технология с импулсно заздравяване на пътната основа. Ще се отнеме влагата, за да се постигне здравина и качество, след което ще се положат асфалтовите пластове. Ще се изградят нови дренажни системи и ще се ремонтират съществуващите, които не са работили добре.

Това каза в ефира на БТВ председателят на Агенция „Пътна инфраструктура“ Георги Терзийски.

Той посочи, че участъкът, който се ремонтира сега в двете платна, е построен в периода 2004-2007 г. Открит е през 2008 г. от министър-председателя тогава Сергей Станишев и още през 2012 г. са проявени дефекти. Това са по-малко от 7 години, колкото в момента е гаранционният срок за нова автомагистрала. Той беше удължен от 5 на 7 години през миналата година, именно за да се гарантира качеството и отговорността на изпълнителя и да не се налага сега този мащабен ремонт, коментира Терзийски. Експертното мнение е, че още при технологията, използвана при изграждането на магистралата за уплътняване на пътната основа, не е взето предвид, че участъкът е в много влажен район – бившите оризища на България. Терзийски подчерта, че качеството на ремонта сега е най-важното. Ще се опитаме да го изпълним за максимално кратко време, но не за сметка на качеството, отбеляза той и призова за строителните дейности да говорят експертите.

Председателят на АПИ информира, че към момента всички пътища от републиканската пътна мрежа са проходими при зимни условия и няма затворени проходи. В края на миналата седмица, независимо, че имаше необичайни явления, като ледения дъжд на АМ „Струма“, пътноподдържащите фирми и служителите на АПИ работиха мобилизирани, за да направим пътната мрежа проходима при тежките метеорологични условия, посочи той. Бяхме готови за такива ситуации и превантивно магистралите бяха обработени против хлъзгавост с добавки от калциев двухлорид, за да не замръзва сместа при температури под минус 7, обясни Терзийски. И отбеляза, че за разлика от съседните държави Гърция и Северна Македония, България се справи с усложнената обстановка, без да затваря нито един граничен пункт и да възпрепятства движението.

Георги Терзийски обясни и технологията на снегопочистването. Когато участък се обработва със смес, тя трябва да престои в снега определено време, след което да започне премахването му от пътната настилка. Затова по пътищата могат да се видят машини, които обработват пътя и са с вдигнати гребла. Ако веднага се почисти снегът, се губи ефектът от обработката, поясни той.

 


ОЗК

От категорията

Марияна Николова: Важно е да гарантираме сигурно и безопасно лято на туристите

-1616145698.jpg

Истината е, че предстои предизвикателен сезон, в който всички трябва да работим ...

20 апр. 2021 | 14:29

Служители на "Топлофикация" засадиха дръвчета и станаха част от кампанията „Враца засажда бъдеще“

Снимка: "Топлофикация - Враца"-1618818751.jpg

Дарихме над 30 декоративни фиданки, които засадихме пред управлението, както и ...

19 апр. 2021 | 10:51

АПИ: Започва поетапен ремонт на над 40 км от първокласния път I-8 Белово-Пазарджик

-1603448401.png

Утре работата стартира в 10 км участък между пресичането с път III-8402 ...

20 апр. 2021 | 18:06

Марияна Николова получи плакет от Варненската туристическа камара

Снимки Министрство на туризма-1618923513.jpg

Николова бе отличена и с грамота от Българската хотелиерска и ресторантьорска ...

20 апр. 2021 | 15:56