Участъкът, който се ремонтира сега в двете платна, е построен в периода 2004-2007 г., посочи шефът на АПИ

Инж. Терзийски: При ремонта на 16,5 км от АМ „Тракия“ ще се заздрави основата и ще се отнеме влагата

10046 | 16 февр. 2021 | 10:53

При строителството на участъка не е взето предвид, че трасето преминава върху бившите оризища на България, изтъква той


При ремонта на 16,5 км от автомагистрала „Тракия“ между връзката с АМ „Марица“ и п.в. „Чирпан – изток“ ще бъде приложена нова технология с импулсно заздравяване на пътната основа. Ще се отнеме влагата, за да се постигне здравина и качество, след което ще се положат асфалтовите пластове. Ще се изградят нови дренажни системи и ще се ремонтират съществуващите, които не са работили добре.

Това каза в ефира на БТВ председателят на Агенция „Пътна инфраструктура“ Георги Терзийски.

Той посочи, че участъкът, който се ремонтира сега в двете платна, е построен в периода 2004-2007 г. Открит е през 2008 г. от министър-председателя тогава Сергей Станишев и още през 2012 г. са проявени дефекти. Това са по-малко от 7 години, колкото в момента е гаранционният срок за нова автомагистрала. Той беше удължен от 5 на 7 години през миналата година, именно за да се гарантира качеството и отговорността на изпълнителя и да не се налага сега този мащабен ремонт, коментира Терзийски. Експертното мнение е, че още при технологията, използвана при изграждането на магистралата за уплътняване на пътната основа, не е взето предвид, че участъкът е в много влажен район – бившите оризища на България. Терзийски подчерта, че качеството на ремонта сега е най-важното. Ще се опитаме да го изпълним за максимално кратко време, но не за сметка на качеството, отбеляза той и призова за строителните дейности да говорят експертите.

Председателят на АПИ информира, че към момента всички пътища от републиканската пътна мрежа са проходими при зимни условия и няма затворени проходи. В края на миналата седмица, независимо, че имаше необичайни явления, като ледения дъжд на АМ „Струма“, пътноподдържащите фирми и служителите на АПИ работиха мобилизирани, за да направим пътната мрежа проходима при тежките метеорологични условия, посочи той. Бяхме готови за такива ситуации и превантивно магистралите бяха обработени против хлъзгавост с добавки от калциев двухлорид, за да не замръзва сместа при температури под минус 7, обясни Терзийски. И отбеляза, че за разлика от съседните държави Гърция и Северна Македония, България се справи с усложнената обстановка, без да затваря нито един граничен пункт и да възпрепятства движението.

Георги Терзийски обясни и технологията на снегопочистването. Когато участък се обработва със смес, тя трябва да престои в снега определено време, след което да започне премахването му от пътната настилка. Затова по пътищата могат да се видят машини, които обработват пътя и са с вдигнати гребла. Ако веднага се почисти снегът, се губи ефектът от обработката, поясни той.

 


ОЗК

От категорията

Васил Велев, АИКБ: Бизнес средата у нас се влоши

-1596270910.png

Предстои да излизат в пенсия по-многобройни кохорти от хора, а влизат на пазара ...

19 септ. 2021 | 16:01

Намалението е с 1,1 млрд. евро

Стряскащо! Срив на чуждите инвестиции - с 64% по-малко само за 6 месеца

-1611817978.jpg

Само през юли вложенията са 170,5 млн. евро, при 978,6 млн. евро година по-рано

17 септ. 2021 | 17:02

АИКБ след среща с министър Живков: Цената на тока за бизнеса е на шокови нива

Кадър: БНТ-1631886252.png

Не се обсъжда вариант за ограничаване на износа на ток. Обсъждат се промени на ...

17 септ. 2021 | 16:43

Средната пенсия скочи, стана 508, 91 лв.

-1613650297.jpg

Най-високите пенсии се получават в София - 614,77 лв. средно. Най-бедни са ...

18 септ. 2021 | 14:36