Голяма мрежа от тунели на много нива би спасила от задръстване всеки град

Бързото копаене и тунелите с ниска цена биха направили подземния транспорт жизнеспособен

Бъдещето! Голяма мрежа от тунели на много нива би спасила от задръстване всеки град

2046 | 20 дек. 2018 | 12:30

Разработени са технологии за рециклиране на земната маса и преработването ѝ в тухли, които да се използват за изграждане на конструкции и павета, както и като част от самата тунелна облицовка

Голяма мрежа от тунели на много нива би спасила от задръстване всеки град-1545304476.jpgМъск представя своята идея за тунели под земята-1545304621.jpgМъск представя своята идея за тунели под земята-1545304387.jpgТунели под земята: без чакане, без бензин, без трафик-1545304337.jpgКак колите ще ще влизат в тунели под земята-1545304297.jpgКак Мъск намалява разходите за пробиване?-1545301933.pngКлючът към тази работа е увеличаването на скоростта на пробиване на тунелите и намаляването на разходите с коефициент 10 или повече - това е целта на The Boring Company, създадена от Мъск.-1545301868.png

Как да се спасим от задръстването по улиците, по пътищата, по магистралите?

Този въпрос става все по-актуален с нарастване на пътникопотока в световен мащаб.

По кръстовища и магистрали човек вече часа с часове, което тотално променя ритъма му на живот.

Задръстванията нарушават духа на градовете, създават непреодолими пречки пред нормалното им фунциониране.

 

За да реши проблема с разрушаването на духа на градовете, пътищата трябва да бъдат 3D (триизмерни), което означава или летящи коли или тунели.

За разлика от летящите коли, тунелите са устойчиви на атмосферни влияния, не са видими и няма да паднат на главата ви (най-грубо сравнено в смисъла на летящите коли).

 

Голяма мрежа от тунели на много нива в дълбочина би спомогнала за облекчаване на задръстванията във всеки град, без значение колко голям е той (просто продължавате да добавяте нива).

 

Ключът към тази работа е увеличаването на скоростта на пробиване на тунелите и намаляването на разходите с коефициент 10 или повече - това е целта на The Boring Company, създадена от Мъск.

 

"Шосетата са на предела на капацитета си", казва той, докато талисманът на компанията - охлювът Гари, бавно пълзи из оформения като ананас терариум, поставен до креслото на изпълнителния директор на Boring Company. Мъск иска неговата машина за копаене на тунели да изпревари Гари в надпревара.

 

В тунелите може да има стотици платна. Няма реален лимит.

Замисълът е шофьорите да не преминават през тунела самостоятелно, а на специално създадена за тази цел платформа, която ще транспортира автомобила до желаната точка на нещо като монорелса.

 

Магнатът обеща напълно да промени начина, по който човечеството прокопава тунели, като се зарече да направи прокарването им 15 пъти по-бързо и да намали десетократно цената на строителството им.

 

Мъск наскоро демонстрира завършения 3-километров тунел в Хоторн, започващ от паркинга на SpaceX и показващ реализуемостта на идеите му. 

Сега Мъск иска да построи нов 3,5-километров тунел край транзитния коридор Сепулведа в Лос Анджелис. Това е пъpвaтa cтъпĸa oт paзpaбoтвaнeтo нa виcoĸocĸopocтнo тpace, ĸoeтo тpябвa дa oгpaничи нaтoвapвaнeтo нa пътищaтa във втopия пo гoлeминa гpaд в CAЩ. И е част от по-мащабната му визия за огромна мрежа от тунели, които биха могли да отвеждат пътници от Шърман Оукс на север до летището Лонг Бийч на юг, Санта Моника на запад и стадиона "Доджърс", на изток - без всичкия проблемен трафик.  

Той описва системата като изгpaдeнa oт плaтфopми, ĸoитo пpидвижвaт пътници и aвтoмoбили. Зa цeлтa пpeвoзнитe cpeдcтвa щe пpeминaвaт c пoмoщтa нa вaĸyyм. По негови думи можете да влезете с колело или пеша в 16-местна капсула или да закарате колата си до асансьор на нивото на улицата, който да ви прехвърли на подземна електрическа платформа.

 

Само срещу 1 долар ще поемете със скорост 250 км/ч през обхващаща целия град мрежа от тунели, докато не достигнете най-близката до желаната дестинация спирка от стотиците хиляди достъпни, където друг асансьор ще ви издигне отново до повърхността.

 

Целта е една: без чакане, без бензин, без трафик.

 

Бързото копаене и тунелите с ниска цена биха направили подземния транспорт жизнеспособен и ще позволят бързо преминаване през гъсто населените региони, което ще позволи пропътуването на големи разстояния за малко време.

 

Защо ТУНЕЛИ?

 

За да се облекчи движението в градовете, транспортните артерии, трябва да се разширят в три измерения. Една от възможностите е коридорите да се развият във височина на база на летящи превозни средства (дронове).

 

Въпреки това, летящите превозни средства имат проблеми с времето за летене, шума и като цяло повишават нивото на тревожност на тези под тях. Другата възможност е да „слезем“ под земята и да изградим транспортните артерии в тунели.

 

Идеята на Илън Мъск е чрез специални асансьори автомобилите да слизат под земята. Там да бъдат полагани на релси, които да им позволят високоскоростно придвижване из футуристичните бетонни тунели.
Първият такъв е с дължина 1,5 км – разстояние, изминато от тестовия екип за 2 минути.

За стабилност и за да се избегне удар в стените на тунела, превозното средство трябва да се снабди със специални помощни колела.

Според Мъск те ще струват между 200 и 300 долара и ще могат да се добавят към всички видове електромобили.

Изобретателят твърди, че неговият тунел струва 10 милиона долара или 100 пъти по-евтино от сега прилагащите се строителни технологии.

 

ПОЛЗИТЕ за това са:

 

- Няма практически ограничение за това колко нива тунели могат да бъдат построени над/под друг, така че всяко ниво може да бъде решено.

 

- Тунелите са устойчиви на атмосферни влияния.

 

- Строителството и експлоатацията на тунелите са тихи и невидими за всеки, който е на повърхността.

 

- Тунелите не разделят общностите с алеи и бариери.

 

ЗАЩО това не е станало по-рано?

 

Понастоящем тунелите са изключително скъпи съоръжения, като някои проекти струват до 1 милиард долара на километър. За да е рентабилно изграждането на тунелна мрежа, разходите за пробиване трябва да бъдат намалени поне 10 пъти, а скоростта на пробиване – да се увеличи 10 пъти.

 

Как МЪСК намалява разходите за пробиване?

 

Първо, намалява се диаметъра на тунела.

Настоящите норми за тунели с една лента дефинират стандартно сечение с ширина около 6 метра. С помощта на електрическите и автономни автомобили с направляващи колела, диаметърът може да бъде намален до по-малко от 3 метра. Намаляването на диаметъра наполовина намалява разходите за пробиване с около 3-4 пъти.

 

Второ, работи се за значително увеличаване на скоростта на тунелопробивната машина (TBM).

ТБМ са бавни към настоящия момент. Охлювът за сравнение е 14 пъти по-бърз от ТБМ, работещи в меки почви. Целта е да се победи охлювът в това състезание.

 

Начини за увеличаване на скоростта на ТБМ:

 

Увеличаване на мощността на TBM. Изходната мощност на машината може да се утрои (заедно с подходящите подобрения в охладителните системи).

 

Непрекъснато пробиване и изграждане.

При сегашната технология за изграждане на тунели в меки почви, 50% от времето служи за реално пробиване, а останалите 50% - за укрепване. Това е неефективно. Съществуващата технология може да бъде модифицирана, за да поддържа непрекъсната тунелна дейност.

 

Автоматизирате на TBM.

Машините за пробиване с по-малък диаметър са автоматизирани. По-големите, в момента, изискват множество човешки оператори. Чрез се увеличава както безопасността, така и ефективността.

 

Електрически ТБМ.

Настоящите машини масово са с дизелови двигатели. Те се заменят с електрически локомотиви.

 

Научноизследователска и развойна дейност.

 

В Съединените щати практически няма инвестиции в тунелни изследвания и разработки (и в много други форми на строителство). По този начин строителната индустрия е единственият сектор в икономика, която не е подобрила производителността си през последните 50 години.

 

Какво се случва с изкопната маса?

 

При типичните тунелни проекти изкопаната земна маса се транспортира до депо. Този процес е скъп, отнема време, шумен е и може да бъде опасен за околната среда.

Дружеството "Boring" е разработило технологии за рециклиране на земната маса и преработването ѝ в тухли, които да се използват за изграждане на конструкции и павета.

Тези тухли могат потенциално да се използват като част от самата тунелна облицовка, която обикновено е изградена от бетон. Тъй като производството на бетон представлява 4.5% от световните емисии на парникови газове, земните тухли биха намалили както въздействието върху околната среда, така и разходите за пробиване.

 

Мъск твърди, че след като влязат в тунелите, автомобилите ще могат безопасно да пътуват със скорост над 240 км в час през интервали от една секунда.

С тази скорост усещането ще бъде като за телепортация из града", написа той в Туитър преди събитието. То бе организирано точно две години, след като милиардерът сподели в туит, че трафикът в Лос Анджелис го "побърква".

"Ще построя машина за пробиване на тунели и започвам да копая", написа той на 18 декември 2016 година.

Мъск е известен с таланта да превръща широките си интереси в доходен бизнес.

 



Бързото копаене и тунелите с ниска цена биха направили подземния транспорт жизнеспособен

Разработени са технологии за рециклиране на земната маса и преработването ѝ в тухли, които да се използват за изграждане на конструкции и павета, както и като част от самата тунелна облицовка

От категорията

Теменужка Петкова освободи цялото ръководство на Българския енергиен холдинг

-1543045268.jpg

Решението на енергийния министър влиза в сила след вписване в търговския ...

19 юли 2019 | 10:50

Разписанието на БДЖ вече и в Google maps

-1480949205.jpg

Още през февруари БДЖ стартира кореспонденция за включването на националния ...

19 юли 2019 | 11:39

Планира се догодина минималната работна заплата да стане 610 лева

-1486629822.jpg

Бизнесът още не е заявил минималните осигуровки по браншове

19 юли 2019 | 15:48

Москва: Киев не е в състояние да поставя условия за транзита на природен газ

-1552749391.jpg

"Време е "Нафтогаз" да ограничи амбициите си", подчерта ...

19 юли 2019 | 15:34

За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.


Българина


21 дек. 2018 | 08:41



Краварите наистина си мислят че са изобретили нещо..... Ако иде в швейцария ше разбере шо е то тунел.... Там са повече от магистралите. И защо трябва да правим тунели да вървят коли в колона с 200 като и сега има тунели с 4 лентови платна? Ако една кола вътре аварира ко прайм???? Идиот


За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.


Петър Петров


20 дек. 2018 | 20:05



Печелиш от финансови услуги и манипулации и се правиш на велик с глупости!Ще правиш метро с лични коли!


За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.


mathur


20 дек. 2018 | 16:08



Пълна краварска идиотщина....


За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.