ХИЛЯДИ МАЛЧУГАНИ СЕ ВКЛЮЧИХА В КАМПАНИЯТА НА KWIAT ЗА ПРОФИЛАКТИКА НА ДЕТСКОТО ЗРЕНИЕ Снимки: © Хайлайф, © Божидар Марков,© НАПГ – Владимир Бичев

За четвърта поредна година

ХИЛЯДИ МАЛЧУГАНИ СЕ ВКЛЮЧИХА В КАМПАНИЯТА НА KWIAT ЗА ПРОФИЛАКТИКА НА ДЕТСКОТО ЗРЕНИЕ

1108 | 22 дек. 2016 | 16:31

Каузата подкрепиха емблематични български спортисти като Йордан Йовчев, Тереза Маринова и новият Национален ансамбъл по художествена гимнастика

ХИЛЯДИ МАЛЧУГАНИ СЕ ВКЛЮЧИХА В КАМПАНИЯТА НА KWIAT  ЗА ПРОФИЛАКТИКА НА ДЕТСКОТО ЗРЕНИЕ
Снимки: © Хайлайф, © Божидар Марков,© НАПГ – Владимир Бичев-1482417266.jpgХИЛЯДИ МАЛЧУГАНИ СЕ ВКЛЮЧИХА В КАМПАНИЯТА НА KWIAT  ЗА ПРОФИЛАКТИКА НА ДЕТСКОТО ЗРЕНИЕ-1482417250.jpgХИЛЯДИ МАЛЧУГАНИ СЕ ВКЛЮЧИХА В КАМПАНИЯТА НА KWIAT  ЗА ПРОФИЛАКТИКА НА ДЕТСКОТО ЗРЕНИЕ-1482417235.jpgХИЛЯДИ МАЛЧУГАНИ СЕ ВКЛЮЧИХА В КАМПАНИЯТА НА KWIAT  ЗА ПРОФИЛАКТИКА НА ДЕТСКОТО ЗРЕНИЕ-1482417212.jpgХИЛЯДИ МАЛЧУГАНИ СЕ ВКЛЮЧИХА В КАМПАНИЯТА НА KWIAT  ЗА ПРОФИЛАКТИКА НА ДЕТСКОТО ЗРЕНИЕ-1482417193.jpgХИЛЯДИ МАЛЧУГАНИ СЕ ВКЛЮЧИХА В КАМПАНИЯТА НА KWIAT  ЗА ПРОФИЛАКТИКА НА ДЕТСКОТО ЗРЕНИЕ-1482417175.jpg

Хиляди деца в цялата страна преминаха безплатен скрининг на очите в рамките на Националната кампания за профилактика на детското зрение. Кампанията по инициатива на българската марка очила KWIAT се провежда за четвърта поредна година и през 2016-та се реализира с подкрепата на Министерство на образованието и науката, Министерство на младежта и спорта, Български съюз на оптометристите и в партньорство с над 150 оптики и здравни центрове в България.

 

Кампанията имаше за цел да популяризира необходимостта от редовна профилактика на детското зрение и да даде възможност в рамките на два месеца (септември и октомври 2016 г.) на деца и младежи на възраст от 6 до 18 г. да преминат безплатен скрининг на очите в оптики и здравни центрове в цялата страна.

 

Фокус на тазгодишната кампания на KWIAT беше връзката между спорта и доброто зрение.

 

Каузата подкрепиха емблематични български спортисти като Йордан Йовчев и Тереза Маринова, новият Национален ансамбъл по художествена гимнастика, както и талантливи деца, които тренират спортна гимнастика и представят страната ни на престижни международни състезания.

 

Всички те участваха в традиционното ревю с очила KWIAT в подкрепа на кампанията, в което се включиха също редица известни личности заедно със своите деца: Юлияна Дончева, Наталия Гуркова, Глория, София Борисова, Деси Банова, Стела Йорданова, Ирина Папазова, Ева Кикерезова, Румяна Маринова, Силвия Симова, Паолина Петракиева и Капка Амзина, Алфредо Торес, Георги Енчев и Ивайло Захариев.

 

Със събитието на 11 октомври беше почетен в аванс и Световният ден на зрението, който се отбелязва на 13 октомври.

 

По време на кампанията се проведоха различни инициативи, насочени към профилактика на очното здраве при децата. В рамките на „Европейската седмица на спорта“, организирана от Министерство на младежта и спорта от 10 до 17 септември в Национална спортна академия, беше реализират безплатен очен скрининг на над 100 деца от спортните училища в София.

 

Беше организиран и безплатен очен скрининг на деца от приемни семейства, които участваха в благотворителен мач с официалния фен клуб на Манчестър Юнайтед в България.

 

Олимпийският медалист и четирикратен световен шампион Йордан Йовчев се включи в мача като посланик на кампанията за детското зрение. При конкретната инициативабяха прегледани 28 деца, като при 10 от тях бяха регистрирани проблеми и ще им бъдат изработени безплатни очила.

 

В продължение на кампанията и в партньорство с Националната асоциация за приемна грижа, са извършени очни прегледи на още над 200 деца от приемни семейства. За тези от тях, които имат нужда от корекция на зрението, също ще бъдат изработени безплатни очила.

 

Очният скрининг на децата от приемни семейства, както и други инициативи на кампанията, бяха извършвани с авторефрактометър, предоставен от френска компания Essilor, която е и най-голямата в света за производство на стъкла и апаратура за оптическия бранш. Essilor беше официален партньор на кампанията за детското зрение.

 

 „Благодаря на всички институции, партньори, медии и известни личности, които подкрепиха кампанията и допринесоха за нейното популяризиране и реализиране. Наблюденията ни от тазгодишната кампания показват, че са все повече родителите, учителите и като цяло хората, които обръщат внимание на нуждата от профилактика на детското зрение.

 

Все повече са илокалните самоинициативи по места, а като пример за рекордна активност ще посоча районът на Силистра, където само при един от нашите партньори е направен безплатен скрининг на очите на над 400 деца! Кампанията е изключително мащабна и е трудно да се съберат данни за пълния брой на децата, преминали скрининг.

 

По данните, с които ние разполагаме от приблизително половината от партньорите на кампанията, през безплатния скрининг са преминали над 5000 деца. Реално за страната обаче броят им е в пъти повече. С радост мога да кажа, че  надградихме постигнатото в сравнение с миналата година в посока на това повече деца с регистрирани проблеми със зрението, да получат нуждата им корекция с очила.“,  споделя г-н Павел Цветков, управител на  KWIAT и инициатор на кампанията.

 

По време на кампанията се проведе и анкетно проучване в част от оптиките, където се извършваше безплатен очен скрининг. Попълнените анкети дават информация за 574 деца в училищна възраст.

 

Половината от тях са на възраст 6 – 9 години, останалите са по-големи. Установява се, че почти 80% от децата никога не са били на очен преглед при специалист, нито на скриниг на зрение. Друг важен извод от изследването показва, че само 12,6 % от децата имат предписани очила, като повече от половината от тях не носят очилата си редовно.

 

Тук трябва да се има предвид, че по данни от различни научни проучвания на офталмолози средно 1/3 от децата у нас имат нужда от корекция на зрение с очила. Интересно е, обаче, че при родителите ситуацията е различна – при 42% от отговорите поне единият от родителите носи очила или контактни лещи.

 

Недостатъчна е също и грижата за защита на очите от UV лъчите – само 13% от децата носят защитни слънчеви очила, като детските очи са изключително уязвими от вредните лъчи.

 

Относно натоварването на зрението резултатите не са изненадващи – 80% от децата признават, че ежедневно прекарват по повече от 1 час пред електронни устройства (компютри, смартфони, таблети и др.), а половината от тях по 2,3 и повече часове.Тревожниса и отговорите относно физическата активност на децата – 45% изобщо не се занимават с никакъв спорт и физическа активност, или го правят по-рядко от веднъж в седмицата.

 

Националната кампания за профилактика на детското зрение 2016 се превърна в традиция, с която екипът на KWIAT ще продължава да развива своята социално ангажирана дейност във връзка с очното здраве на децата в България.


От категорията

Бриджит Макрон пусна фотосесия с Деси Радева на Айфеловата кула и с корабче по река Сена
(Галерия)

Сн. Flickr/Presidence de la Republique France-1513241022.jpg

Двете първи дами са подбрали дълги палта с елегантна кройка по тялото. Бриджит ...

14 дек. 2017 | 10:21

Календарът на "Ивет фешън" - само с нови лица
(Галерия)

Календарът на "Ивет фешън" - само с нови лица-1513188268.jpg

Естествената красота и връзката с природата са акцентите в лимитираното ...

13 дек. 2017 | 19:56

Предприемайте всичко, свързано с бизнес, предложения, договори, нови партньорства
(Галерия)

номерология-1513282961.jpg

Номерологична прогноза за 15 декември. Много положителен и добър ден, ...

14 дек. 2017 | 22:21

Григор Димитров, „Пapлaмeнтapни избopи“ и "50 нюaнca пo-тъмнo"- най-търсените думи в Google България
(Галерия)

Гугъл-1513267396.jpg

В Топ 10 попадат още: Деси Банова, Енджи Касабие, Сузанита Мурад, Тамара ...

14 дек. 2017 | 18:02

За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.