Снимка Кадър БНТ

Това е най-проверяваният инфраструктурен обект, твърди директорът на столичния метрополитен

Инж. Братоев: Метрото е екологичната алтернатива на колите в София

1726 | 8 дек. 2019 | 08:52

Строителството на третия лъч е завършено, но има довършителни тестове, информира той


Метрото е най-проверяваният инфраструктурен обект. Не веднъж съм казвал, че нашето метро е над средноевропейското. Това обяви инф. Стоян Братоев, изпълнителен директор на Метрополитен.

"Без да се увличаме в лукс, но с едни добри архитектурни решения", посочи Братоев.

Той обясни какво още се очаква. От участието му в БНТ стана ясно, че третият лъч на метрото пък не се е забавил. Строителството е завършено, но има довършителни тестове. Първите две метростанции са завършени. Другите завършват сега от първия етап, а догодина ще завърши етапът от "Красно село". Трябва да се направят тестове на автоматиката.

"За съжаление броят на колите в София расте с всеки ден. Метрото обаче облекчава трафикът. Ефектът е транспортен. Влаковете се движат с постоянна скорост и графикът е до секунди. Средната скорост на предвиждане е с до 80 км/ч. Няколко пъти по-бързо отколкото с кола. Софиянци икономисват часове от това, че ползват метро. Другото е екологическата ефективност", категоричен беше инж. Братоев.


От категорията

Пожарникарите в протестна готовност, искат отмяна на новото им работно време

-1479814610.jpg

Наредбата, която е обнародвана миналия петък, слага край на 24-часовите ...

19 ян. 2020 | 09:40

Ново незаконно сметище под АМ "Струма"

Ново незаконно сметище под АМ "Струма"

-1579421066.jpg

Не е известно кой изхвърля животинските остатъци, предполага се, че наблизо ...

19 ян. 2020 | 09:52

Сачева: Ограниченията, заложени в закона за личната помощ, оставиха хора с увреждания без асистент

-1575368269.jpg

Няма как да се постига нещо, което от една страна се знае, че не е финансово ...

19 ян. 2020 | 21:00

Асен Личев: Сливен също е пред режим на водата

Кадър: Нова телевизия
-1579454455.png

Огромната грешка на Нено Димов е, че въобще се е съгласил да подписва графиците ...

19 ян. 2020 | 19:20

За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.


Иван Иво Иванов


9 дек. 2019 | 07:22



Ами возил съм се в метрото на редица европейски градове, че дори в САЩ. Нашето е с тесни вагончета, бавно, постоянно се тресе и скърца, влаковете са на 6 9 минути, в пиковите часове висят огромни тълпи. Къде е тук алтернативата, гусин Братоев? Карам си колата, слушам си музика, и ми излиза по евтино дори...щото дневна карта 4лв означават 38км с кола, а аз изминавам 25.


За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.


Васил Здравков


8 дек. 2019 | 16:15



Ако уважаемият инж. Братоев докаже с достоверни числа, че метрото в София допринася за намалаване на замърсяването с автомобилни газове, ще го предложа зяа Нобелова награда. Нищо такова няма.


За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.


Лулчев


8 дек. 2019 | 15:02



EUROPEAN CAPITALS FACE AIR POLLUTION PROBLEMS PART I...https: www.tourism review.com air pollution threatens tourism news10605...За да се бори със замърсяването, Берлин налага ограничение на скоростта до 30 километра в час по големите улици на града. От 2008 г. насам е отворена специална екологична площ от 88 квадратни километра само за автомобили със зелена значка, получени от превозни средства, чиито стандарти за емисии са в рамките на Евро 4 или по високо. Преди няколко месеца градът одобри нова серия от екологични инициативи за борба с замърсяването, която включва стимул от 2500 евро за закупуване на хибридно такси. Градът реализира и закупуването на електрически автобуси за обществен транспорт. Основната мярка, изучена от федералното правителство, е въвеждането на нов стикер, така наречената синя значка, която ще получават само коли със стандарти за емисии от Евро 6. Благодарение на решение на германския висш съд градовете могат да


За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.


Лулчев


8 дек. 2019 | 14:58



"Париж се стреми постепенно към пълното ограничаване на най замърсяващите превозни средства, като цели да извади по старите дизелови автомобили от обращение до 2024 г. и да забрани всички топлинни двигатели до 2030 г. Превозни средства със стикера Euro 4 (дизелови двигатели, регистрирани между 2001 и 2005 г. ) ще бъдат забранени през първото полугодие на 2019 г., а тези със стикер Euro 3 (дизелови двигатели, регистрирани до 2010 г., и бензинови двигатели, регистрирани между 1997 и 2005 г.) до 2022 г." ( EUROPEAN CAPITALS FACE AIR POLLUTION PROBLEMS PART II) https: www.tourism review.com air pollution measures introduced in european capitals news10614


За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.


Лулчев


8 дек. 2019 | 14:38



Неведнъж се пише слято, "Епицентър"! Нали уж сме патриоти, които обичат Родината си и българския език?


За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.


PrastoveteMU


8 дек. 2019 | 12:22



Петър Междуречки е кмет на София от 1978 до 1986 г Брутално бе унищожена зеленината на София... Един град не се строи само от един кмет. В работата е необходима ефективност, а не ефектност, казва бившият столичен градоначалник Петър Междуречки пред Искра Милева.. http: old.duma.bg 2004 1204 041204 obshtestvo ob 5.html " ... Това е възможно и сега. Не ви ли харесва как върви строежът на метрото днес ? Според мен има недостатък в сегашното прокарване на метрото, защото се съсипва един доста интересен проект. И той е ? Интересното е, че тунелът под бул. "Драган цанков" не е правен за метротунел, а за трамваен. Идеята беше трамваят да влезе в тунела и да се махне от Борисовата градина, защото релсите през парка са строени като временно решение. След като се запознах с тази великолепна идея, разговарях със специалисти и ги попитах дали не може да се подмушне тунелът под Перловската река и подпаважно да продължи под "Г


За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.


PrastoveteMU


8 дек. 2019 | 12:22



.... След като се запознах с тази великолепна идея, разговарях със специалисти и ги попитах дали не може да се подмушне тунелът под Перловската река и подпаважно да продължи под "Граф Игнатиев". Специалистите казаха, че е възможно. Виждал съм такъв подпаважен трамвай в Будапеща, който е десетки пъти по евтин от метрото. Той не е толкова дълбочинно поставен, както е необходимо за метрото. Второ по лесен е за поддържане и трето използва вече налични трамвайни мотриси. Според този проект трамваят трябваше да мине под целия "Граф Игнатиев", под "Алабин", през площад "Македония", да отиде на "Руски паметник" и да излезе на повърхността чак при Княжевското шосе. По този начин улиците "Граф Игнатиев" и "Леге" се превръщаха в пешеходни търговски зони...."