Николай Ненков настоява за най-евтиния и екологичен вариант за "Струма" през Кресненското дефиле

"Тракия" ще се разширява между Пловдив и София

Николай Нанков настоява за най-евтиния и екологичен вариант за "Струма" през Кресненското дефиле

1804 | 11 авг. 2017 | 15:04

Нанков настоява за запазване на съществуващото трасе в посока Гърция с уширение, рехабилитация и изправяне на завои и екологични мерки, които гарантират безопасността на животинските видове.


Ако до 2019 г. не започнем строителството на магистрала "Струма" в Кресненското дефиле, има риск България да загуби безвъзмездното европейско финансиране за проекта и да се наложи той да бъде завършен със средства от бюджета, което е безотговорно. Това заяви пред Би Ти Ви министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. Той обясни, че в момента се разглеждат всичките 5 варианта за трасе през Кресненското дефиле.

"Най-важното е да изберем този, който ще гарантира възможно най-безопасното пътуване и преминаване. Трябва да спазим и всички законови мерки, както и да защитим околната среда. Не трябва да забравяме също финансовата и икономическата точка на въпроса", отбеляза министърът.

Инженер Светослав Глосов, член на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура", уточни пред БНТ, "че най-късно през пролетта на 2019 г. трябва да започне изграждането на най-сложния участък между Крупник и Кресна. Участъкът (лот 3.2) трябва да бъде изпълнен до края на 2023 г., за да не се връщат на Европейската комисия средства и за вече построените отсечки от автомагистралата.


Според Нанков от икономическа и екологична гледна точка оптимален е полуизточният вариант. Той предвижда запазване на съществуващото трасе в посока Гърция с уширение, рехабилитация и изправяне на завои и екологични мерки, които гарантират безопасността на животинските видове. В проекта е включено и изграждането на обходен път на Кресна, с което ще се обезопаси трафикът в града.

В посока София движението ще бъде се изнесено от дефилето в източна посока. Ще бъдат осигурени пет пътни възела и 6 връзки между двете трасета, както и връзки с всички населени места, каза още Нанков. Той е убеден, че това е оптималният вариант от гледна точка на сигурност и безопасност на пътуващите. Освен това икономическата и финансова логика показвали, че това е най-евтиният вариант – до 4 пъти по-евтин от дългия тунел. Индикативната стойност на варианта на трасе с разделяне на посоките на движение е около 1 млрд. лв. Нанков добави, че Кресненското дефиле е най-сеизмично тежкият и сложен район в България и затова няма да има тунел.

Ако затънем в процедури по обжалване на проекта за "Струма" има риск да загубим средствата. Останалите участъци от Лот 3 на магистралата се строят в срок, дори участъкът към Сандански изпреварва сроковете, информира той.

Български и европейски неправителствени организации са внесли официална жалба в Европейската комисия срещу строителството на "Струма" заради нарушения на европейското законодателство с това строителство.

"Тракия" ще се разширява между Пловдив и София

В края на годината ще имаме готови планове за разширяването на магистрала "Тракия" от София до Пловдив, защото това е най-натовареният участък, в който през лятото трафикът достига 40 хил. автомобила на денонощие, съобщи още министър Нанков. В момента се извършват анализ и оценка на сервитутите и проучвания за изграждане на още по една лента в двете посоки. По думите му през 2018 г. може да започне проектиране и остойностяване на уширението.

Държавата ще съди фирмите, обжалващи тол системата
"Минималната щета за държавата от обжалванията на тол системата е 1.5 млн. лева на ден. Ще заведем иск срещу тези фирми, които непрекъснато обжалват, като в момента правим остойностяване на всички пропуснати ползи за страната", коментира министърът във връзка с процедурата за внедряването на интегрираната система за плащане на пътни такси. "В края на 2018 година тол системата ще заработи", зарече се Нанков и напомни, че заради процедурни хватки въвеждането й се бави с година и половина. Министърът добави, че се обмисля вариантът за създаване на държавна компания, която да внедри системата на принципа на ин хаус.

 


От категорията

Нов закон забранява рекламата на храни с ГМО в България

-1503500759.jpg

Глоба от 2000 лв. до 4000 лв. за този, който произвежда и продава храна или ...

23 авг. 2017 | 17:58

Ако крадете ток, ЧЕЗ вече знае това

-1447085473.jpg

Компанията вече има балансови електромери на всички свои трафопостове. ...

24 авг. 2017 | 09:38

Евростат: Българинът яде най-евтиното барбекю в Европа

-1428314780.jpg

Българинът харчи средно по 56 на сто на година за консумация на различни видове ...

24 авг. 2017 | 08:17

От началото на сезона: Данъчните затвориха 120 заведения по морето

Едно от затворените заведения в Приморско Снимка: бТВ-1503412327.jpg

Оборотите за август ще надхвърлят 1 млрд. лв., заяви говорителят на НАП Росен ...

22 авг. 2017 | 17:31

За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.


Иван Иво Иванов


14 авг. 2017 | 21:31



Максимално бързо трябва да се довърши Струма, и да се насочи финансов ресурс към Хемус, Северна България го е закъсала здраво откъм инфраструктура. Ясно е, че в следващите 5 години китайците ще изнесат към Европа грамадни капитали, как ще привлечем инвестиции без жп линии, логистични центрове, магистрали и улеснения за бизнеса?


За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.


Сурвакар Балкански


13 авг. 2017 | 05:06



Предожението на министър Наков изглежда убедително по няколко причинии трябва след обсъждането на другите варианти да се започне да се работи!Лакомията.на собствениците на земи за отчуждаване е безгранична итрябва да им се дадеотпор по съдебен ред!Също и тол системата трябва да заработи без повече умуване и отлагане !Борете се г н Нанков още по Упорито !Пожелаваме успех !


За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.