Годишните приходи ще варират между 661 млн. лв. и 1,483 млн. лв.

Нанков: От 1 януари 2019 г. въвеждаме поетапно ТОЛ системата

2514 | 3 авг. 2018 | 13:00

Планираме след 6-7 години пътната мрежа да бъде ремонтирана изцяло


От 1 януари 2019 започваме поетапното въвеждане на ТОЛ системата с въвеждането на т.нар. „електронна винетка“ за леките автомобили, а от месец август ще бъдат тарифирани и товарните автомобили над 3.5 т. Това казва в отговор на депутатско питане регионалният министър Николай Нанков, предаде БГНЕС.

 

Нанков обясни, че тази електронна система ще събира такси за ползване на републиканската пътна мрежа на база изминато разстояние за превозни средства с обща технически допустима максимална маса над 3,5 т (ТОЛ) и на база време за леки автомобили с обща технически допустима максимална маса до 3,5 т (електронна винетка).

 

„Изпълнителят трябва да изгради системата в рамките на 19 месеца. Първите 7 месеца са предвидени основно за проектиране и изграждане на системата, както и за провеждане на първоначални тестове на отделните й компоненти и в цялост, а през останалите 12 месеца с водещо значение е доказването на функционалността й в реална работна среда“, уточни Нанков.

 

Той добави, че се очаква експлоатационните разходи да са между 148 млн. лв. и 253 млн. лв.

 

Годишно, в зависимост от начина на тарифиране – „електронни винетки“ и електронното таксуване от 12 ст., 10 ст. и 26 ст., годишните приходи ще варират между 661 млн. лв. и 1,483 млн. лв. от 2019 г. нататък.

 

„Трябва да отбележим, че реално цялостната система ще заработи през втората половина на 2019 г., т.е. изходна точка за отчетени приходи от събрани такси е началото на 2020 г. Очакванията са чрез двете системи да се генерира приход от над 800 млн. лв. годишно, което ще позволи повече средства за ремонт на пътища.

 

В бъдеще пътните такси ще се базират на интелигентен „инструмент" с цел да се разпределят по-справедливо разходите между ползвателите на пътната мрежа, а не както е сега на база „една цена за всички".

 

Новите технологии предлагат възможности за постигане на тази цел, като събиране на приходи при различни цени от различните видове превозни средства и по различни пътища, както и да се приложи принципът потребителя, замърсителят да плаща, така че тези превозни средства, които най-много увреждат пътищата да заплащат повече.

 

Също така, бъдещият подход ще бъде гъвкав от гледна точка нарастването на потребителите, използването на пътната мрежа, както и да може да спомогне за въвеждането на нови услуги.

 

Новият модел на събиране на пътни такси ще бъде изцяло в съответствие със законодателството на ЕС в тази област“, подчерта регионалният министър.

 

Нанков обясни, че въвеждането на ТОЛ системата и промените в Закона за пътища ще дадат възможност постъпленията от електронното таксуване да бъдат насочвани както към рехабилитация и обновяване на съществуващата инфраструктура, така и към строителство на нови пътни участъци.

 

„Предвижда се 50% от средствата да бъдат насочвани към изграждане на основни пътни артерии, разположени предимно в Северна България, като АМ „Хемус", скоростен път „Видин - Ботевград", АМ „Русе - Велико Търново", а другите 50% - към рехабилитация на съществуващата републиканска инфраструктура.

 

Към момента 8000 км. от републиканските пътища са в лошо състояние. Планираме след 6-7 години пътната мрежа да бъде ремонтирана изцяло. След приключване на обновлението на пътищата, нуждаещи се от ремонт, постъпленията от електронното таксуване ще бъдат влагани предимно за пътно поддържане“, обяви министърът. Той коментира още, че постъпленията в държавния бюджет от продажбата на винетки досега са недостатъчни, за да се отговори на изискванията на обществото за по-модерни, по- комфортни и по-безопасни пътища.

 

Нанков заяви, че през годините са отделяни значителни допълнителни средства от държавния бюджет за ремонтиране на пътища и съоръжения по републиканската мрежа, голяма част от тях остават в недобро състояние и причината за това е недостиг на финансов ресурс, а не липсата на желание пътната ни инфраструктура да е на нивото на останалите европейски страни. Нанков подчерта, че е изключително важно се промени моделът на финансиране, за да могат да се осигурят добри и безопасни пътища в страната.

 

Министърът обясни още, че повечето четвъртокласни пътища са станали част от общинската пътна мрежа и поддръжката е ангажимент на общините и подчерта, че отсечките, в които има тол таксуване от републиканската пътна мрежа ще бъдат определени с решение на Министерски съвет, както е по настоящата законодателна уредба, но акцентът ще бъде поставен върху международните трасета с транзитни характеристики.


От категорията

БДЖ преодоля задълженията си към кредиторите и ще завърши годината на печалба

Министър Росен Желязков-1537177854.jpg

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен ...

19 окт. 2018 | 21:05

Избиват 120 000 птици заради птичи грип край хасковско село

-1483446638.jpg

Собствениците на фермите, където бе открито опасното заболяване, ще бъдат ...

19 окт. 2018 | 21:22

От 2019 година: По-високи данъци за колите, произведени преди 2005 г.

-1438177399.jpg

Промените бяха приети от парламента на първо четене на Закона за корпоративното ...

18 окт. 2018 | 22:58

КЗК отново отряза "Инерком" на Гинка Върбакова за ЧЕЗ

Гинка Върбакова. Снимка: Архив-1530027957.jpg

Комисията вече е била нотифицирана за същата сделка между същите страни, със ...

18 окт. 2018 | 17:07

За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.


Рада


4 авг. 2018 | 09:21



След като престане да се назовава "министър", успешно може да се кандидатира за клоун в цирка


За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.


OFFche Welle


3 авг. 2018 | 16:22



Гложди ме еретичния въпрос : Дали Врътиочко, преди да започне да строи с такъв болшевики размах герб магистрали, е успял да забие поне един пирон в къщата си ?


За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.


OFFche Welle


3 авг. 2018 | 16:00



Тиквата си беше намерил една министърка на здравеопазването на магистралата. А Врътиочко къде ли го намери ? Май в кенефите покрай магистралата ?!


За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.


НиЛукЯлНиЛукСрал


3 авг. 2018 | 13:43



на 1 януари ше си играеш с манафските пишки в ЦСЗ


За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.