От бранша не искат държавата да обвързва предплатените огромни аванси за "Хемус" с неплатените пари за дупки

Пътищарите: Не сме се сраснали с властта

1559 | 17 окт. 2021 | 17:14

Извънредните обеми от работа са възложени в разрез със Закона за обществените поръчки, който не позволява цената на договорите да се надхвърля с повече от 50%


Играта на котка и мишка за милиони между строителните фирми от пътния бранш и служебния екип в регионалното министерство продължава.

 

От браншова камара „Пътища“ за пореден път обявиха, че пътностроителните фирми не са извършили нищо нередно, приемайки да изпълнят дейности по пътно поддържане в пъти над наличното финансиране, макар това да е забранено от закона за обществените поръчки. От бранша не виждат и никакъв проблем държавата да им плати стотици милиони в края на годината, както го е правила в предходни години при кабинета Борисов 3.

 

От МРРБ твърдят, че няма как да разплатят незаконно възложени дейности без санкция на парламента.

 

„Твърденията, че сме се сраснали с властта, са напълно голословни. Какво сме се сраснали и как така, това с фирми, които са на този пазар от десетилетия“, коментира председателят на УС на браншова камара „Пътища“.

 

Чайков на няколко пъти натърти, че раздаването на пари в края на годината от скрити излишъци е порочна практика, но в нея няма нищо незаконно. С този аргумент от пътностроителните фирми не виждат нищо нередно служебното правителство да приеме постановление, с които да плати възложените и непокрити с бюджет дейности.

 

В момента се говори за необходими 900 млн. лв. Браншът иначе приветствал идеята с тази практика на извънредни разплащания да се приключи и целият бюджет за пътно поддържане да излезе на светло.

Твърденията на Чайков, че няма нищо незаконно в поетите от пътните фирми дейности, не отговарят на истината.

 

Извънредните обеми от работа са възложени в разрез със Закона за обществените поръчки, който не позволява цената на договорите да се надхвърля с повече от 50%. МРРБ разкри и друго нарушение – че под формата на пътно поддържане всъщност се прокарват основни ремонти. За разлика от кърпенето на дупки, при основния ремонт следва да има разрешение за строеж.

 

Търсим начин да разплатим 130 млн. лв. от извънредно поетите, осигурени са 100 млн. лв. за зимно поддържане, за останалата сума и дейностите, при които има нарушения на законодателството, ще чакаме санкция на новото Народно събрание, коментира зам.министър Иван Иишков.

 

Пътният бранш за пореден път възрази и срещу смесването на две теми - предплатените милиарди за аванси по строителството на магистрала "Хемус" и недоплатените пари за кърпене на републиканските пътища.

 

Според Чайков не е редно държавата да смесва двете и да обяснява, че във фирмите има реално на разположение много пари покрай авансите. Те ще стоят на трупчета, защото са дадени мног о рано без проектна готовност за строителство на част от магистралата. В същото време част от фирмите, получили аванси за "Хемус", протестират и за неплатени пари за пътно поддържане по останалите пътища, а един от аргументите бяха неплатени заплати. В крайна сметка от бранша с половин уста признаха, че протестът не е синдикален и за заплати. 


ОЗК

От категорията

Инж. Христин Илиев: Новите технологии ще ускорят енергийната трансформация

-1573034805.png

Поетапно да бъдат премахнати въглищата и да започне преминаването на природен ...

26 ноем. 2021 | 11:36

Природният газ може да поскъпне през декември с повече от предвидените 3 на сто

Николай Павлов, изпълнителен директор на "Булгаргаз"-1591852463.png

Важно е КЕВР и отговорните институции да не допуснат търговците да изнесат ...

25 ноем. 2021 | 13:33

Специални предложения от магазини ЗОРА до 24 декември

Специални предложения от магазини ЗОРА до 24 декември-1637926617.jpg

26 ноем. 2021 | 13:35

Даниела Везиева: Летището в Русе отваря за граждански полети в края на февруари

-1455282986.jpg

Обсъжда се цена около 60-70 лева за двупосочен билет София-Русе

26 ноем. 2021 | 12:32