Странен е подходът на министерството, че ще изчака цяла седмица, за да приеме оставките им, коментира той

Петър Мутафчиев: Ръководството на БДЖ е излъгало за реалното им състояние

1511 | 9 ноем. 2018 | 11:08

По думите на експерта след вътрешния одита, назначен от министъра на транспорта, ще излязат интересни неща, ако се покаже реалното състояние на БДЖ


„Ръководството на БДЖ е излъгало министъра за реалното състояние на железницата. Странен е подходът на министерството, че ще изчака цяла седмица, за да приеме оставките им“. Това коментира в предаването „Преди всички“ по БНР Петър Мутафчиев, председател на Форума за балкански транспорт и инфраструктура и бивш министър на транспорта.

 

От изявлението на транспортния министър стана ясно, че има сериозно недоверие към ръководството на БДЖ, подчерта Петър Мутафчиев. Той припомни, че седмица преди оставките от ръководството на дружеството са декларирали пред министъра, че БДЖ е в стабилно състояние, няма проблем с осигуряването на обществената поръчка за пътническите превози, а също и че стабилността на финансовото състояние на дружеството е много добро. Седмица след това идват всички тези проблеми, подчерта експертът.

 

Според Мутафчиев ръководството на БДЖ не е имало ясна стратегическа цел за развитието на железницата. През годините предприятието свиваше дейност и правеше компромиси с ремонтите, добави той. Според него е напълно наложително да се завиши контролът в тази посока.

 

По думите на експерта след вътрешния одита, назначен от министъра на транспорта, ще излязат интересни неща, ако се покаже реалното състояние на БДЖ. Той подчерта обаче, че не се коментират важните въпроси, като например какво се случва с „Товарни превози“.

 

Петър Мутафчиев смята, че трябва да се промени подходът към подбора на хората, които ще управляват железниците:

 

„Време е да се наложат основните правила на корпоративното управление в държавните предприятия и най-вече в железопътното. Време е да сложим ред и правила. Важно е как ще подбереш хората. Важно е да изчезне максимално политическият елемент. Трябва да има ясни ангажименти за това в средносрочен план какво възнамеряват да постигнат, колко ще увеличат приходите, по какъв начин ще подходят, какви инвестиции ще се направят, какви гаранция. От другата страна е държавата и нейната регулаторна функция“.

 

Вчера изпълнителният директор на БДЖ Владимир Владимиров, главният финансист на компанията Филип Алексиев и третият член на Съвета на директорите – Велик Занчев подадоха оставка. В началото на месеца пък транспортният министър Росен Желязков назначи пълен одит на Държавните железници. Според информация в медиите причината са съмнения за злоупотреби на най-високо ръководно ниво, посочва БНР.


От категорията

Станишев: Защо трябва да имитираме конкурс за изтребителите? (ВИДЕО)

Кадър: бТВ-1547579000.jpg

"Казваме: Стратегическият ни партньор в НАТО – САЩ, те са произвели ...

15 ян. 2019 | 21:01

Борисов обсъди с либийския премиер казуса със задържания в България кораб "Бадр"

-1544607109.jpg

Премиерът Сарадж бе категоричен, че положителното решаване на казуса с кораба ...

15 ян. 2019 | 20:07

ДПС иска задължително машинно гласуване

ДПС иска задължително машинно гласуване-1547581648.jpg

ДПС настоява още за европейския вот през май машинното гласуване да е въведено ...

15 ян. 2019 | 21:37

Нови правила за прием в детските градини в София (ВИДЕО)

Кадър: Нова тв-1547580992.jpg

По-малко деца с хронични болести и предимство за работещи родители и студенти

15 ян. 2019 | 21:34

За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.