Подпочвени води и плаващи пясъци са причина за пропадане на метрото

Засега дефекти в носещата конструкция не са установени

Подпочвени води и плаващи пясъци са причина за пропадане на метрото

4122 | 27 ян. 2021 | 14:53

Нивото на подземните води е 5 м с плюс-минус 1-2 м в зависимост от сезона. При обилните дъждове обаче вместо 14 м воден стълб, се е образувал 19 м. Получава се натиск, при който хидроизолацията натиска бетона, който надига релсовия път, обясни проф. Брато


Две са основните причини за пропадане на столичното метро на стандия „Хаджи Димитър“ миналата седмица. Едната са подпочвените води, а другата - плаващи пясъци, поясниха на брифинг столичният кмет Йорданка Фандъкова и директора на „Метрополитен” ЕАД инж. Стоян Братоев.

„Причините са няколко, но основните са, че високото ниво на Перловската река след падналите обилни дъждове, е наводнила цялата територия, като водата е стигнала на ниво терен. Имаме две геоложки проучвания, според които нивото на подземните води е 5 м с плюс-минус 1-2 м в зависимост от сезона. При обилните дъждове обаче вместо 14 м воден стълб, се е образувал 19 м. Получава се натиск, при който хидроизолацията натиска бетона, който надига релсовия път. Засега дефекти в носещата конструкция не са установени", обясни проф. Братоев.

От думите му стана ясно, че ремонтът ще бъде извършен в рамките на гаранцията на обекта.

„Една стотинка общината няма да плати, защото участъкът си е в гаранция. Все още не може да се каже чия е вината. Строителите ще си изпълнят ангажимента да отстранят щетата. Още не можем да кажем каква неустойка ще им искаме. При строителство по този метод, когато има много подземни води, той е много труден за изграждане. В други участъци е по-плитко и нивото на подземните води дори не покрива тунела. Тоест, такъв друг екстремен участък ние нямаме. Въпреки всичко, е възложено на проектантите да направят проверка и на съседните участъци. Няма по-екстремен участък, това е най-дълбокият“, посочи той.

Братоев обясни още, че ще бъде изградена нова хидроизолация, но дейностите отнемат много време.

„Трябва да се пипа много бавно и внимателно. Причините ще си ги анализираме, но трябва да направим решението така, както трябва. Най-важното е, че няма пострадали хора. Най-важното е да се изработи подходящото решение, което да гарантира, че няма да има рецидиви. Условието ще бъде да се прави по открит способ“, каза още Стоян Братоев.

Йорданка Фандъкова обяви, че е поискала автобусите между метростанция „Театрална“ и „Хаджи Димитър“ да бъдат увеличени, а Стоян Братоев добави, че билетът от метрото важи и за автобусите така, че пътниците не е необходимо да плащат повече, за да се придвижат от една точка до друга.

Кметът каза, че хората ще бъдат информирани за всеки етап, който се реализира в подземната железница.

„Работят малки машини, от днес се вкарват и големи. Трябва да се работи много внимателно, защото не трябва да се нарушават и други детайли. Екстремни случаи имаме все по-често заради климатичните промени. Затова гаранциите трябва да бъдат не 100%, а 150%“, заяви Фандъкова.


ОЗК

От категорията

ТЕЦ „Бобов дол“ отрича за замърсяване на въздуха край централата

-1530875443.jpg

Изпълнителният директор на ТЕЦ-а Любомир Спасов заяви: „Значи, ако е имало ...

5 март 2021 | 11:56

НАП пуска попълнени данъчни декларации за физически лица на 16 март

-1483429165.jpg

За първи път ще бъдат включени още данни за получени суми от наложени платежи и ...

5 март 2021 | 17:39

Официално: Ясна е точната дата на въвеждане на еврото у нас

-1470562939.jpg

Датата е посочена в проект за постановление на МС, уреждащо дейността на ...

5 март 2021 | 12:53

Ще се обновява платното

АПИ: Започва ремонт на 1,9 км от път I-9 Варна - Евксиноград

-1607726375.jpg

Пътуващите към курортите „Св. Св. Константин и Елена“ и „Златни пясъци“ могат ...

5 март 2021 | 16:40