Одитът започва от "БДЖ - Пътнически превози"

Росен Желязков разпореди пълна проверка на БДЖ

957 | 7 ноем. 2018 | 10:08

Скоро ще бъде поръчана и електронна система за продажба на билети, така че да не се стига до претъпкани с пътници вагони


Транспортният министър Росен Желязков е назначил пълна проверка в Българските държавни железници. Одитът започва от "БДЖ - Пътнически превози", след като Желязков заяви, че приоритет стават пътниците, ползващи държавната железница.

 

Проверката ще обхване изпълняването на графика на движение на влаковете, както и дали се обезпечава самото изпълнение на графика - колко са наличните вагони, наличните локомотиви. Одитът покрива и служебният състав, който трябва да обезпечи нормалната работа на движение.

 

По думи на министъра се проверява и Национална компания "Железопътна инфраструктура". Там ще се следи за проходимостта на жп линиите. От изказването на Росен Желязков става ясно, че скоро ще бъде поръчана и електронна система за продажба на билети, така че да не се стига до претъпкани с пътници вагони. 

 

Друг проблем пред държавните железници е обществената поръчка за придобиването на 42 нови мотриси. През октомври Комисията за защита на конкуренцията спря търга, макар и временно. КЗК започна производство по становището на китайската компания China Railway Rolling Stock Corporation, която обжалва допълнителните разяснения на ръководството на железниците към претендентите. По въпросните разяснения има подадена жалба и от германската "Сименс Мобилите", като от регистъра на антимонополистите става ясно, че и по нея има образувано производство. 

 

Всъщност, още при обявяването на търга в началото на лятото се смяташе, че по него ще има немалко спорове, защото индикативната му стойност е 675 млн. лева. Нещо повече - внушителната сума следва да бъде прибрана само от един от кандидатите, тъй като поръчката не е разделена на обособени позиции. Тоест, залогът наистина е голям, като в сметката е предвидена и пълна поддръжка на доставените нови мотриси за период от 15 години.

 

Според експерти обаче това е твърде кратък срок, през който машините ще са още изправни и няма да имат нужда от чести ремонти. Още по-интересното е, че първоначалният вариант на заданието, публикуван преди повече от година, предвиждаше изпълнителят да поддържа влаковете за период от 30 години. Това изглежда като една добра причина за коригиране на параметрите на обществената поръчка или цялостното й зачеркване.


От категорията

Fitch потвърди дългосрочния и краткосрочния кредитен рейтинг на България със стабилна перспектива

-1438098159.jpg

Агенцията очаква икономическият растеж през 2018 г. да остане близък до ...

17 ноем. 2018 | 10:15

US компанията „Ексън мобил” започна сондиране за газ във водите до Кипър

Карта на блоковете около Кипър с компаниите, получили лицензи за газови проучвания Снимка: Министерство на енергетиката на Кипър-1542372849.jpg

Резултатите от сондажа са много важни за региона и перспективите за износ на ...

16 ноем. 2018 | 14:53

Българската петролна и газова асоциация: Фирмите от бранша работят с минимална печалба

Българската петролна и газова асоциация: Фирмите от бранша работят с минимална печалба-1542285859.jpg

На срещата с вицепремиера Томислав Дончев от Асоциацията предложи чрез промяна ...

15 ноем. 2018 | 14:41

Защо има вълни по магистралите у нас?

Защо има вълни по магистралите у нас? -1542376845.jpg

Защото твърде много правила някак си са пропуснати. Не се изпълняват. Лошото е, ...

16 ноем. 2018 | 15:58

За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.