Одитът започва от "БДЖ - Пътнически превози"

Росен Желязков разпореди пълна проверка на БДЖ

1048 | 7 ноем. 2018 | 10:08

Скоро ще бъде поръчана и електронна система за продажба на билети, така че да не се стига до претъпкани с пътници вагони


Транспортният министър Росен Желязков е назначил пълна проверка в Българските държавни железници. Одитът започва от "БДЖ - Пътнически превози", след като Желязков заяви, че приоритет стават пътниците, ползващи държавната железница.

 

Проверката ще обхване изпълняването на графика на движение на влаковете, както и дали се обезпечава самото изпълнение на графика - колко са наличните вагони, наличните локомотиви. Одитът покрива и служебният състав, който трябва да обезпечи нормалната работа на движение.

 

По думи на министъра се проверява и Национална компания "Железопътна инфраструктура". Там ще се следи за проходимостта на жп линиите. От изказването на Росен Желязков става ясно, че скоро ще бъде поръчана и електронна система за продажба на билети, така че да не се стига до претъпкани с пътници вагони. 

 

Друг проблем пред държавните железници е обществената поръчка за придобиването на 42 нови мотриси. През октомври Комисията за защита на конкуренцията спря търга, макар и временно. КЗК започна производство по становището на китайската компания China Railway Rolling Stock Corporation, която обжалва допълнителните разяснения на ръководството на железниците към претендентите. По въпросните разяснения има подадена жалба и от германската "Сименс Мобилите", като от регистъра на антимонополистите става ясно, че и по нея има образувано производство. 

 

Всъщност, още при обявяването на търга в началото на лятото се смяташе, че по него ще има немалко спорове, защото индикативната му стойност е 675 млн. лева. Нещо повече - внушителната сума следва да бъде прибрана само от един от кандидатите, тъй като поръчката не е разделена на обособени позиции. Тоест, залогът наистина е голям, като в сметката е предвидена и пълна поддръжка на доставените нови мотриси за период от 15 години.

 

Според експерти обаче това е твърде кратък срок, през който машините ще са още изправни и няма да имат нужда от чести ремонти. Още по-интересното е, че първоначалният вариант на заданието, публикуван преди повече от година, предвиждаше изпълнителят да поддържа влаковете за период от 30 години. Това изглежда като една добра причина за коригиране на параметрите на обществената поръчка или цялостното й зачеркване.


От категорията

Канадска компания обяви, че придобива 150 000 декара за производство на канабис у нас

-1462362168.jpg

У нас издаването на разрешения за отглеждане на канабис зависи пряко от ...

21 ян. 2019 | 16:01

Неравенството расте! Богатството на 26 милиардери е равно на парите на половината човечество

-1423141919.jpg

Поразяващите данни се съдържат в доклад на неправителствената организация ...

20 ян. 2019 | 14:17

След Брекзит: Прогнози за повече туристи от Острова в България (ВИДЕО)

Снимка: бТВ-1547901345.jpg

Българските туристически агенции очакват около 200 хиляди английски туристи ...

19 ян. 2019 | 14:35

Камарата на строителите в България се обяви срещу фалшивите новини и за изсветляване на бранша

Инж. Мирослав Мазнев-1541926830.jpg

От КСБ възразиха срещу обвиненията от страна на БСП, които твърдят, че 1,35 ...

19 ян. 2019 | 10:38

За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.