Росен Желязков

Назначен е одит от звеното за вътрешен одит в дружествата в холдинг БДЖ

Росен Желязков е поискал след скандал оставките на шефовете на БДЖ

5244 | 8 ноем. 2018 | 17:32

Лошата комуникация и невъзможността за работа в екип в ръководството на БДЖ е мотив за поисканите оставки на ръководството на дружеството. Главният изпълнителен директор на БДЖ Владимир Владимиров е предал на ДАНС доклад зад гърба на транспортния министър


Шефовете на БДЖ са подали оставки след скандал с министъра на транспорта Росен Желязков. Това стана ясно от негово извънредно изявление по повод депозираните молби на Велик Занчев, Владимир Владимиров и Филип Алексиев.

 

Тази седмица Желязков е провел среща с ръководството на БДЖ. На нея шефовете са обяснили, че всичко в холдинга е наред – няма проблеми с разписанията на влаковете, локомотивите и вагоните са в изправност за предстоящия зимен сезон.

 

Лошата комуникация и невъзможността за работа в екип в ръководството на БДЖ е мотив за поисканите оставки на ръководството на дружеството,  съобщи на извънредна пресконференция министърът на транспорта Росен Желязков.

 

 Той поясни, че ще изясни причините за лошата комуникация и през следващата седмица ще реши дали да приеме тези оставки.

 

Единствено на работата им пречели непрестанните обжалвания на обществените поръчки. Скоро след срещата изпълнителният директор на „Холдинг БДЖ“ ВладимирВладимиров изпраща доклад до ДАНС за злоупотреби в държавните железници. Той твърди, че е изпратил такъв и на принципала си – министърът на транспорта.

 

Желязков обаче заяви, че такъв не е получен. Нещо повече на следващия ден след подаването на сигнала до ДАНС Владимиров излиза в отпуск и не може да бъде открит. Според тях именно това вбесило Желязков и той поискал оставките на ръководството.

 

Решението си той съобщил на Велик Занчев, който трябвало да го сведе до знанието на Владимиров и Алексиев.

 

 „В никакъв случай заявленията за предсрочно прекратяване на членовете на борда на директорите не е оценка за тяхната работа, по-скоро това е моето разбиране за отговорността на целия борд на директорите, която през следващите дни в колективен аспект ще преценя дали да уважа заедно, или по отделно всяко едно от заявленията“, заяви Желязков.

 

Министърът посочи, че по-рано е имал нарочна среща с ръководителите на държавния жп превозвач, на която му е било представено текущото състояние на холдинга: „На среща с мениджмънта бях уверен, че няма никакъв проблем, който да е свързан със състоянието на подвижния състав, мерките за безопасност и изпъленнието на графика”.

 

Въпреки това Желязков разпоредил одит, който да провери тези твърдения и да информира своевременно при намиране на други проблеми. Тогава се случил необясним за него обрат: „Неясно за мен как, в медийното пространство се появиха доклади или доклад, свързан с проблеми в холдинга, депозиран пред борда с твърдение за различни проблеми. И до настоящия момент не разполагам с текста на този доклад”.

 

От думите му стана ясно, че решението за искане на оставки е дошло когато „ръководството започна да говори с принципала през медиите”. Министърът подчерта, че на този етап не са обсъждани нови имена, като заявленията на Влаидмиров, Занчев и Александров ще бъдат разгледани индивидуално през следващата седмица т.е. всеки от тях може и да остане на поста си.

 

Съществува напрежение, което не искам да се пренася върху дъщерните дружества и да е предпоставка за най-различни спекулации за състоянието на БДЖ до приключването на одита”, заяви Росен Желязков. От думите му стана ясно, че срокът за приключване е 40 дни от 24 октомври, т.е. ще знаем какво се случва в държавните железници в началото на декември.

 

„Холдинг БДЖ е еднолично акционерно дружество със 100% държавно участие, като правата на едноличен собственик на капитала се управляват и осъществяват от министъра на транспорта. Холдинг БДЖ от своя страна е едноличен собственик на капитала на двете си дъщерни дружества – БДЖ-„Пътнически превози“ БДЖ-„Товарни превози“. Министърът на транспорта назначава, тоест сключва договорите и прекратява договорите за управление с членовете на холдинга, които от своя страна избират управителите на дъщерните дружества. Тоест министърът няма пряко отношение към договорите за управление на едноличните дружества с ограничена отговорност“, уточни министърът.


От категорията

Радев: Среща с Борисов ще има, когато има визия за справянето с корупцията във властта

Радев:Среща с Борисов ще има, когато има визия за справянето с корупцията във властта-1542740822.jpg

Според държавния глава една от причините за протестите е, че гражданите не ...

20 ноем. 2018 | 19:37

Марияна Николова е предложена за вицепремиер

-1542638836.jpg

Предложението е внесено от кабинета на премиера в деловодството на Народното ...

20 ноем. 2018 | 19:52

Нинова хвърли ръкавица на елита: Ритуално самоубийство е да си вдигаме заплатите при тези протести!

Снимка Пресцентър на БСП-1542726959.jpg

Депутатските заплати да се намалят с 543 лв.! Два пъти правим това предложение ...

20 ноем. 2018 | 14:05

Борисов заключил Симеонов и Сидеров в кабинета си, за да се помирят

-1539757566.jpg

Лидерите на НФСБ и „Атака“ били наставени да не напускат стаята. Премиерът им е ...

20 ноем. 2018 | 14:57

За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.


Иван Иво Иванов


9 ноем. 2018 | 09:23



Роската тук е в ролята на маша (кризисен мениджър технократ), на която е обещан благ пост догодина, ако се справи с тая дупка в морето. Дано все пак да има някакви способности, защото външно мяза на червендалест, опулен долнобогоровски селянин пред инфаркт, преял качамак със сланина по празниците.


За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.


Иван Иво Иванов


9 ноем. 2018 | 08:52



Все нямат пари, пилеят бюджетни средства, взимат на заем и пак пилеят. В София има голямо количество запустяващи линии, толкова ли е сложно да ги стегнат, и да пуснат 10 на електрички, които ще носят печалби? За товарните превози да не говорим, при прогнози за увеличаване на товарите, тия набутаха печелившия сегмент на частни фирми!


За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.


Иван Иво Иванов


9 ноем. 2018 | 08:49



Напъват се от ГРОБ да доказват, че нещо се прави в БДЖ, т.к. на ЕС му писна от лъжи. ЖП транспорта в България е отчайващ, стари влакове, кофти трасета и гари, древна организация с многохиляден, застаряващ персонал без необходимата квалификация. Харчат се големи суми, а ефект няма. "Мерките" на Росен са повърхностен PR, целящ да отбие временно критиките за разпиляване на пари.


За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.


Васил Здравков


8 ноем. 2018 | 23:41



Поредната герберастка простотия. Не ползвам БДЖ, но ми писна от техните дългогодишни идиотщини. Или се приема програма за оздравяване, което ще означава пътническите влакове да се ограничат до 10на линии, или се ликвидират пътническите превози


За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.