Сн. БГНЕС

Услугата ще заработи през януари

София събира сигнали за нередности вече и с мобилно приложение

1123 | 29 дек. 2018 | 19:31

Освен чрез приложението Call Sofia, всеки може да подава сигнали писма, жалби, заявления за достъп до обществена информация и чрез контактния център на общината


Столична община с мобилно приложение за сигнали на граждани. Градът е първият в България, в който със смарттелефон всеки попаднал на нередност или проблем може да уведоми общината. Приложението приема сигнали в десетки категории като чистота, транспорт и аварии.

 

Иновацията, която трябва да направи комуникацията с общината още по-бърза, трябва да заработи през януари. В тестовата версия на приложението за телефон всеки може да маркира и точното място на сигнала за проблем.

 

„Най-често сигналите, които се подават в Столична община са за отклонения в градската среда, за дупки по транспортната инфраструктура, за улично осветление, домашни любимци, околна среда, най-различни са типовете сигнали, които могат да се подават.

 

В зависимост от типа, който се задава при подаване при сигнал, той отива при компетентна структура в Столична община. Има заложени критерии в сигналите и тези сигнали, освен към съответната структура, отиват и към дирекция „Аварийна помощ и превенция”, където се проверяват и отсяват тези сигнали, и тези, които са спешни ги, въпреки че контактният център е за подаване на неспешни сигнали, ги отработват с приоритет”, коментира Венера Милова – директор на „Административно обслужване” в Столична община.

 

Подалите сигнал към общината граждани, могат да очакват и съвсем официален отговор от градската администрация до месец.

„Приложението е напълно безплатно и може да бъде позлвано от потребители на Android и iOS.  Свалянето му е в една стъпка, като потребителите могат да се регистрират чрез Фейсбук, чрез Гугъл профил или с еднократна бърза регистрация с имейл. Всеки потребител може да разглежда подадените си сигнали. Стъпките са много лесни и в рамките на 2-3 минути може да се подаде сигнал”, допълни Милова.

 

А освен чрез приложението Call Sofia, всеки може да подава сигнали писма, жалби, заявления за достъп до обществена информация и чрез контактния център на общината. 

 


От категорията

Борисов отговаря в парламента на Нинова за Шенген и националната сигурност

Борисов отговаря на Нинова за Шенген на парламентарен контрол-1574404070.jpg

Питането на лидера на БСП Корнелия Нинова е относно политиката по национална ...

22 ноем. 2019 | 08:22

Радев:Имаме нужда от образовани хора, те трудно се поддават на новини за небивал напредък

-1574346978.jpg

Образованият човек търси не само своето лично облагодетелстване, той търси ...

21 ноем. 2019 | 16:31

Проф. Иван Литвиненко: Няма допусната грешка при лечението на починалия на 3-годишен Алекс

Проф. Иван Литвиненко: Няма допусната грешка при лечението на починалия на 3-годишен Алекс-1574405604.png

Обвиненията са за липсата на милосърдие, за липсата на подадена ръка от лекар ...

22 ноем. 2019 | 08:52

Бившата кметица Вяра Церовска: Направих твърде много за Перник

Бившата кметица Вяра Церовска: Направих твърде много за Перник -1574405198.jpg

През август и септември авариите в Перник бяха много. Тогава се обсъждаше ...

22 ноем. 2019 | 08:45

За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.