Общо 25 800 са българските камиони, които са оперирали в Европа през миналата година, показва направеното проучване

Желязков: Ако приемат пакета "Мобилност", 14 хил. от засегнатите в сектора ще си загубят работата

1256 | 10 окт. 2019 | 15:58

850-те млн.евро са очакваните загуби за българските превозвачи



53 на сто от всички курсове на българските международни тежкотоварни превозвачи ще бъдат празни, без товари и без приходи за компаниите, а 14 хил. от пряко засегнатите в сектора ще си загубят работата. Това ще се случи, ако бъде приет пакетът Мобилност 1, без да е уважена позицията на България по него, стана ясно на пресконференция в МТИТС, с участието на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков и бизнеса.

На пресконференцията бяха представени резултатите от направеното проучване на тема "Българският тежкотоварен сектор", възложено от Съюза на международните превозвачи. То обхваща пазарно изследване и прогнозна оценка за въздействието на Пакета Мобилност 1 върху тежкотоварния автомобилен бранш у нас.

Пазарното проучване има значение за представяне на пазарите в България и последиците от прилагането на новия Мобилен пакет, уточни министър Желязков. Категорични сме по отношение на връщането на превозните средства в държавата на регистрация и възможността да се ползва седмичната почивка на охраняем паркинг в превозното средство, посочи министърът.

Цветан Алексиев от фирмата, провела социологическото проучване, уточни, че са използвани собствено проучване и публично достъпна информация, както и специализирани източници и анализи. Около 12 700 компании от България предоставят сухопътен международен транспорт. 75% от тях са с до 5 камиона, т.е. малки фирми. Заетите в сектора са 42 500 с около 1 750 евро средна заплата, сочи анализът.

Общо 25 800 са българските камиони, които са оперирали в Европа през миналата година, тяхната средна възраст е 3 години, за разлика от тези в Европа, които са средно на 11 години, посочиха анализаторите. Средната възраст на тежкотоварния автопарк общо за страната е 6 години, а около 1,5 млрд. евро са направените инвестиции, показва проучването.

Общо 6% от БВП и 2,8 млрд. евро е пазарният дял от сектора за международен автомобилен транспорт.

Основната проблем, ако бъде прието задължителното връщане в държавата на всеки 4 месеца на тежкотоварните камиони, е че то ще обхване около 53 на сто от всички задължителни курсове от и за България, които ще бъдат празни, без да генерират печалби за компаниите. От пропуснати приходи загубите ще бъдат 0,5 млрд. евро.

Ще се увеличат и въглеродните емисии, като 1 процент от техния дял ще е за сметка на българските автомобили.

Словакия, Чехия, Холандия, Португалия, Естония са страните, от които ще търсим подкрепа и съдействие по отношение Мобилен пакет 1. Важното е да нямаме разколебаване в подхода като правителство и да сме единни с групата на единомишлениците, посочи министър Желязков.

Йордан Арабаджиев от Съюза на международните превозвачи посочи, че 850-те млн.евро очаквани загуби за българските превозвачи ще са същите и за другите източноевропейски държави.

"Ние не сме против Мобилен пакет 1, а за равнопоставеност между отделните превозвачи в ЕС. За целта ще търсим конструктивен диалог и онова златно сечение, което устройва и българските, и холандските превозвачи", коментира Арабаджиев.

Около 40 млн.евро ще бъдат административните разходи през 2023 г.за оформяне на различните процедури и унифициране на процеса за българските превозвачи. Много са и неяснотите по правоприлагането, смята още министър Росен Желязков.


От категорията

Заради нарушения 253 къщи за гости ще връщат общо 46,4 млн. лв.

Заради нарушения 253 къщи за гости ще връщат общо 46,4 млн. лв.-1573888569.jpg

Най-честите констатирани нарушения при проектите за къщи за гости са свързани с ...

16 ноем. 2019 | 09:14

НСИ: Доходите нарастват с много усилено темпо!

-1570624782.jpg

С най-висок относителен дял e доходът от работна заплата, следван от доходите ...

15 ноем. 2019 | 12:11

КТ "Подкрепа" има готовност да напусне Националния съвет за тристранно сътрудничество

-1570533383.jpg

Според синдиката тази мярка ще принуди гражданите да ходят на работа болни и ...

17 ноем. 2019 | 14:42

ДНСК прекрати лицензите на шест фирми за строителен надзор

Сн. БГНЕС-1573979258.jpg

Целта е по-стриктното изпълнение на задълженията и отговорностите на ...

17 ноем. 2019 | 10:27

За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.


FuckEU


11 окт. 2019 | 06:18



Нали сте големи европейци, сега недей плака. "Народа" също е горд европеец и гласува за вас, да яде сега ГМО чепа и да се радва на придобивките и ценностите.


За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.


Иванов


11 окт. 2019 | 02:39



Нищо ново под слънцето, губили сме винаги, ще загубим и сега, а и още можем да губим ( да дадем, по логиката на Плевню) Нали си внасяме 70% от храната, ябълки от Полша, картофи от Франция и т.н и т.н. Е , че всичко е по скъпичко и по калпаво, ма кой ти знае какво ядат ромите в Столипиново. Нали и те ще летят на Ф 16. Важно е преди изборите Бойчето да бъде хвален и потупван по рамото. СМРАД ОТ ВСЯКЪДЕ.


За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.


мирослав


10 окт. 2019 | 22:23



14 хиляди ли?! всички вие, за 30 години близо 9 000000 оставихте без препитание и по трагичното обезверихте!


За да коментирате, трябва да влезете в системата. Моля, въведете потребителско име и парола, а ако все още нямате регистрация, си направете. Процедурата няма да отнеме повече от няколко минути, а за Ваше удобство може още по-бързо да влезете с профила си във Фейсбук.