В последните години куиз културата е все по-разпространена в България не само сред по-възрастното поколение, което е израснало с "Минута е много", но и сред по-младите. Този интерес на аудиторията се отразява и на предаванията, които се излъчват в телевизионния ефир.
Докато при БНТ образователната функция е задължена от закона, все по-често двете големи частни телевизии създават такъв тип предавания. Така в праймтайма за вниманието на зрителите се състезават "Последният печели" (БНТ) и "Стани богат" (БТВ), а опитът на Нова с "Голямото преследване" не се увенча с успех и предаването беше спряно само след два сезона.
Интереса на аудиторията обаче успя да привлече "Кой да знае?", което от 17 март ще се излъчва в понеделник от 20 до 23 часа, а не както беше по-рано - в сряда. Предаването съчетава интересни факти и полезни практически съвети, представени по забавен и развлекателен начин. За това допринасят водещият Александър Кадиев и капитаните на двата отбора Милица Гладнишка и Христо Пъдев. Тримата актьори успяват да задържат вниманието със своята артистичност и чувство за хумор. Изборът на Кадиев за водещ се дължи на дългогодишния му опит в "Преди обед" и чувството му за самоирония, което рязко контрастира с поведението на водещите на другите куизови предавания.
Милица Гладнишка и Христо Пъдев успяват да съчетаят знанията, разсъжденията и шегите. Изборът на гости също допринася за стойността на предаването. Сред тях са лекари, професори, актьори, музиканти, влогъри и други публични лица.
Най-големият победител в предаването е публиката. Преди началото на всеки епизод тя се разделя на две, като всеки сам избира зад кой капитан да застане. В края на епизода спечелената сума се разделя само между публиката зад победилия отбор. Изключение правят малките награди от спонсори, които се печелят при отговаряне на един специален въпрос в част от предаванията. По този начин интегрираната реклама не се натрапва на зрителите пред малкия екран.
В тези случаи най-често се използва жокерът "Помощ от публиката", при който един човек от застаналите зад съответния отбор маркира отговора. От началото на този сезон в играта влиза нов жокер - „Смяна на местата“, който задължава Александър Кадиев да заеме мястото на капитана на съответния отбор.
Интересът на телевизията и зрителите към такъв тип предавания опровергава обвиненията, че аудиторията консумира само скандали и пошлост, а частните медии с радост им ги предоставят. Доказателство за това е излъчването на предаването в най-гледаните часове, в които и рекламата е най-скъпа. Разбира се, "Кой да знае?" е пречупено през развлекателната призма, което привлича и аудиторията, която смята "Последният печели" и "Стани богат" за по-консервативни и не толкова динамични.