3 360 лв. ще струва 30-секунден агитационен клип в прайтайма на БНТ за местните избори, които ще се проведат на 25 октомври.
Това става ясно от обнародваното в „Държавен вестник“ постановление на правителството, което определя тарифата, която партиите, коалициите и инициативните комитети заплащат предизборните предавания по БНТ, БНР и техните регионални центрове.
Проверка на „Епицентър“ показва, че сумите са идентични с тези, които държавните медии събираха и за агитация на парламентарните избори през 2014 г.
3 360-те лв. с включен ДДС ще се вземат за излъчване на клипове в часовия пояс между 20,30 и 21 ч. през укинеда. За същия отрязък от време, но през делничните дни, сумата ще намалява на 2 706 лв. Тарифата ще пада на 1980 лв. за ефирно време от 22 до 22,30 ч.
Излъчването на предизборен клип по обедно време е изгодно - за 30 секунди агитация БНТ иска 660 лв.
Освен от клипове всяка партия или коалиция с кандидати за кметове и общински съветници ще може да се възползва и от другите предизборни формати на БНТ. Например може да поръча изработка и излъчване на портрет на някой от претендентите си, като за целта ще трябва да се бръкне с 1 380 лв. За интервю сумата ще е 258 лв., а за репортаж от откриване на кампания или друга предизборна проява партите ще трябва да платят 1 656 лв.
От одобрената тарифа става ясно, че БНТ ще организира и дискусионни форуми между отделни кандидати, като за участие в тях всеки кандидат ще брои по 240 лв.
Предизборната агитация в БНР е значително по-евтина. За 30-секунден клип в сутрешните часове партиите ще бъдат таксувани с по 240 лв., а за следобедна агитация – 216 лв.