„Фейсбук” затяга изискванията за политическа реклама в рамките на социалната мрежа. Това обяви самият Марк Зукърбъг в личния си профил.
По думите му съвсем скоро „Фейсбук” ще започне да изисква повече информация относно политическите реклами, особено около дни на избори. „Хиляди хора ще се включат в екипите ни за откриване на подобни реклами. Ще намираме тези реклами както намираме спам”, посочва Зукърбърг.
Идеята е да се води отчетност за истинността на дадени кампании и да се знае кой плаща за рекламите. Новите функции ще бъдат налични още пред 2018 г. в Съединените щати, а по-късно и навсякъде по света. Това ще позволи на потребителите да виждат кой плаща за дадена реклама, която се появява в социалната мрежа.
Отделно новите функции ще позволяват на всеки потребител да вижда точно какви реклами е публикувала дадена страница, която посещава. Всеки, който иска да рекламира политическа кампания или фигура във „Фейсбук” ще преминава много стриктен контрол и ще трябва да дава повече лична информация за проектите.