Дванайсет медийни и други неправителствени организации започват
инициатива срещу езика на омразата. Целта им е политическите сили и медиите да подпишат споразумение за неизползване на враждебна и дискриминационна реч по време на официалната кампания за местни избори 2015 г. Предвижда се документът да бъде представен на 23 септември, съобщават от Съюза на българските журналисти (СБЖ).
Противопоставянето на идеи е ценно за демокрацията, но когато се усили до степен към опонента да се подхожда с „враждебна реч“, е време за действие, аргументират се инициаторите, сред които са: Асоциация на българските радио- и телевизионни оператори – АБРО, Съвет за електронни медии (СЕМ), Съюз на българските национални електронни медии, Съюз на издателите в България (СИБ), Българска асоциация на регионалните медии (БАРМ), Съюз на българските журналисти (СБЖ), Фондация „Национален съвет за журналистическа етика“, Фондация „Медийна демокрация“, Сдружение за човешки права „Маргиналия“, Асоциация на европейските журналисти – България (АЕЖ), Център за развитие на медиите, Мрежа за свободно слово.
Споразумението няма за цел да деполитизира предизборните дебати. Според организациите, застанали зад тази идея, политическите аргументи трябва да останат водещи, но с демонстриране на уважение към различията и към опонента. „Не целим „обезцветяване“ на кампанията: нейната атрактивност трябва да бъде осигурена с толерантни политически послания. Нека освободим съдържанието на идеите, които предлагаме на хората, от разрушителната сила на омразата и враждата“, заявяват те.