Volkswagen Golf се предлага на пазара вече половин век и то в много голям брой. Той е произведен в 8 различни модела и един от трите най-продавани автомобила в историята в световен мащаб. Този компактен модел от по-нисък среден клас се ражда в завода на Volkswagen през 1974 г. и бързо се превръща в бестселър.
Вече 50 години Volkswagen Golf живее живота си на бързи обороти.
Духът на времето в автомобилна форма. Бестселър, който е реализиран в над 37 милиона бройки по целия свят.
Но какво прави най-успешният модел в историята на германското автомобилостроение толкова специален?
„Нищо. Няма нещо изключително, но всички части си пасват“, казва професорът по автомобилен дизайн Паоло Туминели.
„Просто е ясно, че идеята е изпреварила времето си. А това означава автомобил за всеки“, споделя експертът по класически автомобили Том Фишер.
Моделът Golf, продаван в Съединените щати като Rabbit, се появява на пазара през 1974 г. Две години по-късно спортната версия Golf GTI предизвиква ново вълнение.
Компактнията автомобили променя индустрията, като дори създава нова категория автомобили – клас Golf.
Негов създател е Джорджо Джуджаро, награден с титлата дизайнер на века. Италианският визионер е работил за множество автомобилни производители.
Volkswagen му възлага да разработи наследник на модела Volkswagen Battle. Той подхожда по нов начин – ъглов вместо кръгъл, предно вместо задно задвижване, по-малък, но по-просторен.
„Ще ви запозная с най-важните характеристики на Golf. Първо наклоненият капак, след това стръмната задна част и ниската талия. Всичко това заедно създава хармония, която може да не забелязвате съзнателно, но можете да я усетите“, разказва италианецът.
През годините Volkswagen Golf не се е променил много. Сега, в своето 8-мо поколение, той е претърпял само леки модификации. Всяка серия напомня на предишния модел.
В крайна сметка, Volkswagen не иска да отблъсква клиентите си с напълно нов дизайн. Когато избират Golf, купувачите трябва да знаят какво получават. Някои от тях ще останат лоялни за цял живот.
Живееш с него, идентифицираш се с него. По някакъв начин, изразът „поколение Golf“ е верен. „Поколението Golf“, словосъчетанието, използвано от маркетинговият отдел на Volkswagen, дава и заглавие на книгата на немския автор Флориан Илиес.
Публикувана през 2000 г., той използва този термин за хората, родени в Западна Германия между 1965 и 1975 г. Модерни, ориентирани към потреблението и аполитични. Всичко, което Golf представлява.
„Golf е в центъра на вниманието по един много приятен начин – с амбицията да бъде най-доброто. Без да има амбицията наистина да стане най-спортният, най-стилният, най-емоционалният автомобил на пазара. Просто да бъде добър автомобил“, казва проф. Туминели.
С тази „рецепта“ Golf беше лидер на пазара.
Източник: Нова