Българската национална телевизия ще плати 360 000 лв. (без ДДС) за рейтинги.
Държавната телевизия обяви обществена поръчка за избор на пийпълметрична агенция, която трябва да й достави данни за аудиторията, мониторинг на програмата и инсталация на софтуер за обработка на данни през следващите 2 години.
За тази цел БНТ ще плаща по 15 000 лв. месечно или 360 000 лв. общо, показа проверка на Епицентър.бг в Агенцията за обществени поръчки.
Според тръжната документация, панелът на пийпълметричната извадка трябва да е с национална представителност, а мониторингът трябва да е денонощен. 24-часово ще бъде наблюдението на телевизионната реклама. Фирмата победител ще трябва да достави и инсталира софтуер за обработка на данните.
Пийпълметричните агенции на българския пазар са две - ползваната от БНТ и Btv ГАРБ и новонавлизащата Nielsen Admosphere Bulgaria ("Медиарисърч"), от чиито услуги се ползва Нова тв. Двете фирми са в жестока конкуренция и твърде често дават коренно различни данни за рейтингите на телевизиите.
В момента БНТ има договор с ГАРБ, по който агенцията прибра 180 000 лв. през 2014 г. След фалита на КТБ обаче се оказа, че ГАРБ има кредити към банката. В момента дружеството е с ново име - "ГАРБ Аудиенс Рисърч България АД".