Утре пускаме движението по локалните платна на бул. „Гоце Делчев“, а следващата събота и неделя ще пуснем платното по бул. „Патриарх Евтимий“. Това каза пред журналисти кметът на София Йорданка Фандъкова по време на проверката по изграждането на третия лъч от метрото. „Ще се възстанови в едната част движението по булеварда. Ще бъде готово още през седмицата, но за организацията на движението е удобно това да става през събота и неделя“, заяви Фандъкова.
По думите й всичко по строителството на метрото е предизвикателство. „Строителството е огромно предизвикателство. В София не се строи лесно, градът трябва да продължи да работи и да живее, текат подземни реки и води. Справят се строителите. Предизвикателство е и намирането и осигуряването на финансиране, организацията на движението. Като се освободи движението ще имаме обновен бул. „Патриарх Евтимий“, обновени тротоари, засадени дървета“, каза още Йорданка Фандъкова.
Близо половин млрд. евро е стойността на третата линия на метрото заедно с депото и заедно с 20 метровлакове, които вече се произвеждат по наша поръчка, каза още Фандъкова.
„Общо стойността на третата линия на метрото е около 380 млн. евро безвъзмездни европейски средства и около 112 млн. евро местно съфинансиране“, поясни тя.
По думите й всички станции от третия лъч на метрото се изграждат абсолютно по график. „Следващата седмица вече очаквам да започнат и същинските дейности и по новите 4 станции, за които беше одобрена апликационната форма от ЕК. Благодаря й за доверието, защото това финансиране, което се отпуска допълнително за софийското метро, означава доверие в изпълнението на този проект, който беше наречен от Комисията проект за пример.
"Благодаря лично на премиера Борисов, на министър Московски, финансовия министър Горанов за това, че винаги подкрепят изпълнението на проекта и с националното съфинансиране, както и на моите колеги, на г-н Стоян Братоев“, допълни Фандъкова. Тя уточни, че метрото трябва да продължава да се развива и затова необходимите собствени средства ги отделя, за да може да продължи с по-големи темпове строителството до Горна Баня. „2019 г. втората половина на годината да имаме 12 км метро с 12 метростанции.
"Софийското метро ще обслужва почти половин милион души дневно. Това е не само най-големият, но и най-големият екологичен транспорт, който се изпълнява в София. Всеки, който говори за по-малко автомобили и чистота на въздуха, не трябва да забравя, че с този проект се спестяват огромни количества вредни емисии във въздуха. До момента около 70 000 тона годишно спестяваме. С изграждането на новите линии ще спестяваме още 11 000 тона годишно по предварителни разчети. Специално поисках и етажен буферен паркинг да се направи при Горна Баня, за да може повече хора да оставят автомобилите си и да използват най-екологичния транспорт“, каза още кметът на София.