Участъкът, който се ремонтира сега в двете платна, е построен в периода 2004-2007 г., посочи шефът на АПИ

Инж. Терзийски: При ремонта на 16,5 км от АМ „Тракия“ ще се заздрави основата и ще се отнеме влагата

18308 | 16 февр. 2021 | 10:53

При строителството на участъка не е взето предвид, че трасето преминава върху бившите оризища на България, изтъква той


При ремонта на 16,5 км от автомагистрала „Тракия“ между връзката с АМ „Марица“ и п.в. „Чирпан – изток“ ще бъде приложена нова технология с импулсно заздравяване на пътната основа. Ще се отнеме влагата, за да се постигне здравина и качество, след което ще се положат асфалтовите пластове. Ще се изградят нови дренажни системи и ще се ремонтират съществуващите, които не са работили добре.

Това каза в ефира на БТВ председателят на Агенция „Пътна инфраструктура“ Георги Терзийски.

Той посочи, че участъкът, който се ремонтира сега в двете платна, е построен в периода 2004-2007 г. Открит е през 2008 г. от министър-председателя тогава Сергей Станишев и още през 2012 г. са проявени дефекти. Това са по-малко от 7 години, колкото в момента е гаранционният срок за нова автомагистрала. Той беше удължен от 5 на 7 години през миналата година, именно за да се гарантира качеството и отговорността на изпълнителя и да не се налага сега този мащабен ремонт, коментира Терзийски. Експертното мнение е, че още при технологията, използвана при изграждането на магистралата за уплътняване на пътната основа, не е взето предвид, че участъкът е в много влажен район – бившите оризища на България. Терзийски подчерта, че качеството на ремонта сега е най-важното. Ще се опитаме да го изпълним за максимално кратко време, но не за сметка на качеството, отбеляза той и призова за строителните дейности да говорят експертите.

Председателят на АПИ информира, че към момента всички пътища от републиканската пътна мрежа са проходими при зимни условия и няма затворени проходи. В края на миналата седмица, независимо, че имаше необичайни явления, като ледения дъжд на АМ „Струма“, пътноподдържащите фирми и служителите на АПИ работиха мобилизирани, за да направим пътната мрежа проходима при тежките метеорологични условия, посочи той. Бяхме готови за такива ситуации и превантивно магистралите бяха обработени против хлъзгавост с добавки от калциев двухлорид, за да не замръзва сместа при температури под минус 7, обясни Терзийски. И отбеляза, че за разлика от съседните държави Гърция и Северна Македония, България се справи с усложнената обстановка, без да затваря нито един граничен пункт и да възпрепятства движението.

Георги Терзийски обясни и технологията на снегопочистването. Когато участък се обработва със смес, тя трябва да престои в снега определено време, след което да започне премахването му от пътната настилка. Затова по пътищата могат да се видят машини, които обработват пътя и са с вдигнати гребла. Ако веднага се почисти снегът, се губи ефектът от обработката, поясни той.

 


ОЗК

От категорията

Взето е окончателно инвестиционно решение за газовия терминал в Александруполис

Плановете са газовият терминал да бъде изграден до края на следващата година-1643364111.jpg

„Булгартрансгаз“ притежава 20% от акционерния капитал на проектната компания ...

28 ян. 2022 | 12:01

Цената на хляба скочи до 5 лева, производителите теглят кредити заради тока

Цената на хляба скочи до 5 лева, производителите теглят кредити заради тока-1435330520.jpg

Миналата година по това време плащахме 15 хил. лева, в момента сметката е 62 ...

28 ян. 2022 | 11:35

НСИ: 79,7% ръст на цените при производството и разпределението на електрическа и топлоенергия и газ

-1640792221.png

Общият индекс на цените на производител в промишлеността през декември 2021 г. ...

28 ян. 2022 | 12:07

ТЕЦ-Плевен: С еднократна инвестиция в уреди с дистанционен отчет клиентите пестят време и усилия

-1613377428.jpg

Изпълнителният директор напомни, че подмяната на уредите е във връзка с ...

27 ян. 2022 | 11:50