Участъкът, който се ремонтира сега в двете платна, е построен в периода 2004-2007 г., посочи шефът на АПИ

Инж. Терзийски: При ремонта на 16,5 км от АМ „Тракия“ ще се заздрави основата и ще се отнеме влагата

6849 | 16 февр. 2021 | 10:53

При строителството на участъка не е взето предвид, че трасето преминава върху бившите оризища на България, изтъква той


При ремонта на 16,5 км от автомагистрала „Тракия“ между връзката с АМ „Марица“ и п.в. „Чирпан – изток“ ще бъде приложена нова технология с импулсно заздравяване на пътната основа. Ще се отнеме влагата, за да се постигне здравина и качество, след което ще се положат асфалтовите пластове. Ще се изградят нови дренажни системи и ще се ремонтират съществуващите, които не са работили добре.

Това каза в ефира на БТВ председателят на Агенция „Пътна инфраструктура“ Георги Терзийски.

Той посочи, че участъкът, който се ремонтира сега в двете платна, е построен в периода 2004-2007 г. Открит е през 2008 г. от министър-председателя тогава Сергей Станишев и още през 2012 г. са проявени дефекти. Това са по-малко от 7 години, колкото в момента е гаранционният срок за нова автомагистрала. Той беше удължен от 5 на 7 години през миналата година, именно за да се гарантира качеството и отговорността на изпълнителя и да не се налага сега този мащабен ремонт, коментира Терзийски. Експертното мнение е, че още при технологията, използвана при изграждането на магистралата за уплътняване на пътната основа, не е взето предвид, че участъкът е в много влажен район – бившите оризища на България. Терзийски подчерта, че качеството на ремонта сега е най-важното. Ще се опитаме да го изпълним за максимално кратко време, но не за сметка на качеството, отбеляза той и призова за строителните дейности да говорят експертите.

Председателят на АПИ информира, че към момента всички пътища от републиканската пътна мрежа са проходими при зимни условия и няма затворени проходи. В края на миналата седмица, независимо, че имаше необичайни явления, като ледения дъжд на АМ „Струма“, пътноподдържащите фирми и служителите на АПИ работиха мобилизирани, за да направим пътната мрежа проходима при тежките метеорологични условия, посочи той. Бяхме готови за такива ситуации и превантивно магистралите бяха обработени против хлъзгавост с добавки от калциев двухлорид, за да не замръзва сместа при температури под минус 7, обясни Терзийски. И отбеляза, че за разлика от съседните държави Гърция и Северна Македония, България се справи с усложнената обстановка, без да затваря нито един граничен пункт и да възпрепятства движението.

Георги Терзийски обясни и технологията на снегопочистването. Когато участък се обработва със смес, тя трябва да престои в снега определено време, след което да започне премахването му от пътната настилка. Затова по пътищата могат да се видят машини, които обработват пътя и са с вдигнати гребла. Ако веднага се почисти снегът, се губи ефектът от обработката, поясни той.

 


ОЗК

От категорията

АРТЕКС: Отношението към нас е тежка държавна репресия, вулгарна подигравка с труда на стотици хора

АРТЕКС: Отношението към нас е тежка държавна репресия, вулгарна подигравка с труда-1624439075.jpg

За втори път компанията ни бива използвана по най-безцеремонен и унизителен ...

23 юни 2021 | 12:03

Инж.Георгиев: Всяко лято ТЕЦ-овете извършват профилактика и ремонти, за да ограничат авариите зимата

-1591696412.png

Той посочи, че почти навсякъде в страната топлопреносната мрежа е амортизирана. ...

23 юни 2021 | 10:55

БНБ: Влоговете в банките се увеличиха с близо 10 млрд. лева за година

-1445605238.jpg

Заемите за жилища са най-желани и продължават да нарастват, въпреки пандемията. ...

23 юни 2021 | 17:31

Министър Комитова ще инспектира АМ „Хемус“

-1620729283.png

Тя и представители на МРРБ ще представят нагледно начина, по който са ...

23 юни 2021 | 16:50