Устойчивото социално предприемачество като контрапункт на устойчивата политическа реалност. Това е част от вдъхновението, което седи зад на натуралната, иновативна козметика L’ali®. Създателят ѝ Николай Лазаров е филантроп по душа, който през последните 10 години участва в редица благотворителни инициативи. За него бизнесът е кауза.
Козметиката е разработена съвместно с експертите в областта на натуралните продукти от Болонския университет и в Лаборатория за натурални продукти - Тулуза, Франция. Създаването на холистичния бранд отнема близо 4 години и в работата участват независими международни консултанти от България, Швейцария, Португалия, Италия, САЩ и Холандия.
Започва пътя на висшето си образование в Московската Академия на Икономиката и Правото, но след 2 години на стрес и интензивна градска реалност в 15 милионния мегаполис, решава да избере по-екологичния и спокоен живот в България. У нас завършва специалността Международни икономически отношения в УНСС, София.
Професионалният му опит включва сферата на инфраструктурното строителство в две от най-големи австрийски строителни компании, с проекти в България на обща стойност около 900 миллиона евро, включително до ниво финансов мениджър.
Въпреки стабилната кариера в корпоративния свят, постепенно фокусът му се измества към здравословния начин на живот, съобразен както с грижата за човека, така и с грижата за околната среда. Вярва в концепцията, че вниманието към кожата и фокусът към ежедневните ритуали са съществена част от любовта към себе си, което е пряко свързано и с емоционалната интелигентност.
Задълбочава познанията си главно във връзката на емоциите с тялото и преминава през редица курсове за емоционална интелигентност. Интересите му включват здравословно хранене, спорт на открито, походи в планината, астрология, психология и други холистични и алтернативни практики.
Ежедневните ритуали като част от мисията за цялостно здравословно състояние на обществото
Емоционалната козметика L‘аli® Lab внедрява концепцията за приятни, ежедневните ритуали в грижата за кожата. Те са изключителни важни за балансиране на връзката между състоянието на кожата ни и емоциите и съответно и на цялото общество.
За да бъдем щастливи, енергични и удовлетворени от живота си, трябва да създадем правилната грижа за себе си - сутрешен и вечерен ритуал, който включва ефективни и лесноизпълними практики, независимо от местоположението, средата и времето, с което разполагаме. Да разпределим правилно основните си ресурси – време, енергия и финанси, и да създадем условия за най-важните ни ежедневни нужди – детокс от натрупаните негативни влияния и съвременна реалност, създаване на творческа среда и възможност за зареждане с положителна енергия, условия за медитация, фокус и ефективна работа на мозъка, тялото и душата. Чрез него си подаряваме и нужното внимание и любов.
От чисто психологическа гледна точка, смисълът на любов към себе си означава да се поставим на правилното място в средата, в която живеем и ни обкръжава, и по правилния начин.
Сутрешната рутина е етап на ново начало. Моментът, в който можем да направим новите промени и да създадем новия си живот, който предстои. Всеки ден е ново начало. То трябва да бъде на чисто, даващо енергия и нов фокус. Един студен душ след измивния продукт и малко масажни движения с ароматерапия биха повлияли чудесно за добър старт.
Ежедневната хидратация и защита от градските замърсявания са част от ритуала сутрин. Вечер, от друга страна, имаме нужда да детоксикираме тялото си от натрупания стрес, замърсяванията от градската среда и да създадем условия организма да се възстанови, използвайки естествените си механизми “отвътре-навън”.
Тогава трябва да изчистим тялото и мислите, да ги подготвим за възстановяването на силите за новия утрешен ден. Това е времето за преосмисляне на деня, за равносметка на свършеното, осъзнаване на грешките и мислено възнаграждаване за малките ежедневни успехи.
Цялостен холистичен подход
Съществен елемент от козметиката по мярка на L‘аli® Lab е персоналната диагностика. Изключително важно за постигане на дългосрочни ефективни резултати е продуктите да са съобразени с конкретните потребности на кожата в този момент.
Данни от изследване на Skin Trust Club, с жени между 27 и 47 годишна възраст, сочи, че 63% от тях не знаят типа на своята кожа и не разбират нуждите ѝ. В същото време 85% от хората имат повишена чувствителност на кожата на лицето, а 70% – на друга част на тялото.
Неправилно избраните продукти могат да причинят както повишена раздразнителност и парене, така и някои сериозни увреждания на кожата като акне, повишена дехидратация, прекомерно омазняване, преждевременно стареене, дебалансиране на микробиома и силна чувствителност на кожата.
Минимализмът като отношение към околната среда
Николай Лазаров създава системата на 4те R, които саRefuse, Reduce, Reuse и Recycle (отказване, намаляване, повторно използване и рециклиране) или +gRRRR минимализъм.
Чрез нея се стимулира намаляване на вредното влияние върху околната среда и по-конкретно повторното използване на стъклени опаковки, на които брандът залага в по-голяма част от продуктите си.
Чрез специални отстъпки клиентите са стимулирани да връщат използваните стъклени опаковки, които да влязат отново в употреба. Процесът включва опаковките да се разглобяват, след което преминават проверка и оценка за годността им. Тези, които са увредени, се събират и предават за рециклиране.
Този механизъм помага за запазване на ценни природни ресурси чрез минимизиране на горските и минните дейности; намалява енергийните нужди по време на производството; намалява замърсяването на въздуха, водата и почвата по време на добив на суровини и изхвърляне на отпадъци (сметища, изгаряния), благоприятства опазването и защитата на околната среда и екосистемите.
Рециклирането на стъклена бутилка от козметичен продукт спестява енергия на 100-ватова крушка за четири часа.
Здравите се подлагат на специализирана обработка, безвредна за човека и околната среда и се използват отново. Всички части, които не могат да бъдат използвани многократно, се рециклират. Този подход кореспондира с положителната нагласа, че 74% от хората в световен мащаб предпочитат устойчиви опаковки, а 47% дори не биха купили продукт, ако опаковката му вреди на околната среда.