-Г-жо Ташева, кое наложи създаването на коалицията между Атака, НФСБ и ВМРО за президентските избори през ноември?
- Наложиха я интересите на България. Безотговорно би било да позволим и в бъдеще досегашното раздробяване на патриотичния електорат. Хората бяха заставяни да изберат една от трите партии, които в предизборните кампании взаимно се охулваха и омаломощаваха – за голяма радост на разните „Бултюрк“, „Балгьоч“ и други врагове на България. Избирателите на АТАКА, ВМРО и НФСБ имат една и съща мечта – да върнем България на българите. За осъществяването на тази мечта бе създадена партия АТАКА през 2005 г. Затова именно от основателя на АТАКА Волен Сидеров дойде призивът за обединение. Катализатор на обединението е и все по-сложната, враждебна геополитическа среда – България бе включена в групата на „шестте фронтови държави“ (по Виктория Нюланд), на чиято територия ще се води агресията срещу Русия. В същото време Анкара продължава да експериментира със своето политическо инженерство.
Появата на ДОСТ – инструментът на Ердоган за териториално раздробяване на България, трябва да отекне като противопожарна аларма у всеки честен и отговорен български гражданин, у всяко българско семейство. Нужен е мощен електорален контраудар, който да сложи край на османистките интервенции в съдбата на България.
Можехме ли в тази среда да останем разединени? В никакъв случай! В обобщение, външните предизвикателства срещу националната сигурност и териториалната цялост на България направиха неизбежна консолидацията на патриотичните сили в България.
- Лидерите на трите партии загърбиха ли политическите си различия?
- Очевидно са ги загърбили, макар че различията между тях бяха не толкова политически, колкото лични. Идеята за обединение не е нова. Още през 2012 г. АТАКА и ВМРО започнаха съвместни действия срещу ислямизацията на България. Заедно провеждахме протестни митинги пред съда в Пазарджик, където се водеше делото срещу радикалните ислямисти в мюфтийството. Призивът за обединение прозвуча силно още тогава. После заедно се борихме срещу зловещите реституционни претенции, огласени от тогавашния турски вицепремиер Бекир Боздаг, например срещу предоставянето на Куршум джамия в Карлово, Ески джамия в Стара Загора и Джумая джамия в Пловдив на мюфтийството, заедно работихме в провеждането на референдум в защита на АЕЦ „Белене“.
От години общинските съветници на АТАКА, ВМРО и НФСБ по места работят заедно за замяната на турските топоними с български. Мога да изредя още много общи цели, за постигането на които личните дрязги между лидерите минаваха на заден план. Когато на 2 юни т.г., коментирайки предстоящите президентски избори, Волен Сидеров призова "Патриоти, да се обединим!", поканата не попадна на зелена поляна, тя бе посрещната с изстрадана в опита готовност от ръководствата на ВМРО и НФСБ.
- Какви са очакванията в коалицията за представянето на кандидат-президентската двойка Красимир Каракачанов-Явор Нотев?
- Очакваме победа. Иначе защо бихме участвали в избори? В лицето на Красимир Каракачанов и Явор Нотев, и двамата заместник-председатели на Народното събрание, имаме зрели политици, доказали своя патриотизъм с последователно отстояване на българския национален интерес във вътрешната и външната политика на страната. Красимир Каракачанов е лидер на най-старата националистическа партия от ново време – ВМРО. Това не е някакъв строителен предприемач, специализиран в бизнес през подставени лица и офшорки, който по силата на моментната политическа конюнктура се е оказал най-удобната фигура за "Дондуков“ 2.
По професия Каракачанов е историк, а тъкмо доброто познаване на българската и европейската история дава онази перспектива към събитията, която гарантира вземането на национално отговорни решения при осъществяването на правомощията на държавен глава като обединител на нацията и върховен главнокомандващ във време на война, при свикване на обща или частична мобилизация, а също и при назначаване на служебни правителства, на посланици, и налагане на вето на законите и сезирането на Конституционния съд.
Явор Нотев е юрист, високо атестиран от работата си в съдебната зала и с опит от 3 мандата в законодателната си дейност. Много е важно вицепрезидентът да бъде юрист, защото неговите правомощия изискват дълбоко познаване на закона при удостояване с българско гражданство, но и с отнемането му, при предоставяне и отнемане на убежище, при упражняване правото на помилване. Мисля, че към момента на политическата сцена няма по-подготвена и по-родолюбива кандидатура от двойката Каракачанов-Нотев.
- Какъв трябва да бъде новият български президент?
-Родолюбец! Българският президент има важна външнополитическа роля не само по силата на правомощията си, но и с влиянието, което институцията му дава. Следващият български държавен глава трябва да провежда твърда про-българска линия във външната политика на страната. Той трябва да има силата да казва "Не!“ всеки път, когато външни сили се опитват да налагат на България своите интереси.
Съжалявам, но г-жа Йорданка Фандъкова не може да се справи с подобна роля. На "Дондуков“ 2 трябва да влезе мъж, минал през казармата. Не съм сексист, но няма как да премълча обстоятелството, че Фандъкова не може да бъде върховен главнокомандващ в случай на война. А войната става все по-вероятна за следващите 5 години.
Периодът на предстоящия президентски мандат, от 2017-та до 2022 година ще бъде критичен и по друга причина. Европейският съюз навлиза в нова, низходяща фаза на своето развитие, той вече не може да остане такъв, какъвто беше досега. Процесите на фрагментация ще се задълбочават. Натискът на САЩ да наложат ТПТИ на Европа, да й наложат санкции срещу Русия и да въвлекат държави-членки на ЕС във война срещу Русия и в ислямистката агресия срещу Сирия, отвори пукнатини, които с всеки ден се разширяват. Наблюдаваме ескалация на напрежението между Русия и САЩ по линията Сирия-Украйна.
На 18 септември Москва свика Съвета за сигурност на ООН заради американският чадър над "Ислямска държава". Примирието приключи, войната ще продължи – с участието на двете свръхсили, плюс Китай. Но дори и Сирийската криза да утихне, ще пламнат други. На дневен ред е Йемен. Войните в Близкия изток няма да спрат скоро. В същото време Южна Осетия (в Грузия) и Приднестровската република (в Молдова) искат да се присъединята към Русия. Догодина Южна Осетия ще проведе референдум за вливане в Русия. На 9 септември т.г. президентът на Приднестровската република Евгений Шевчук издаде указ за подготовка за присъединяване с Русия. Представяте си каква ескалация на напрежението ще предизвика това в нашия регион! В такъв период на държавното кормило трябва да стоят мъже с ярък националистически профил, а не соросоиди или бивши гимназиални учителки.
- Каква е политическата оценка на Атака за мандата на Росен Плевнелиев?
- Некомпетентен. Недостоен. Нелеп. Оценката на АТАКА се покрива напълно с преобладаващото обществено мнение за неговото президентство. Неслучайно и ГЕРБ отказа да подкрепи втория му мандат. Плевнелиев бе "избран" с измама, за да топли мястото, докато Борисов реши дали да не стане и държавен глава. Спомнете си, че на изборите през 2011 г. около 700 000 бюлетини бяха обявени за невалидни – безпрецедентен случай в историята на европейската демокрация. Защо се чудим, че на "Дондуков" 2 бе вкарано едно случайно лице, което употреби мандата, за да си осигури международна кариера.
Плевнелиев работеше не за България, а за своето охолно бъдеще като служител на чужди, небългарски институции. И за целта 5 години изпълняваше чужди, небългарски и даже антибългарски функции. Постави се в услуга на агресивната политика на САЩ срещу Русия и съвсем закономерно ще получи офис някъде из бюрократичните дебри на Брюксел.
Плевнелиев носи цялата отговорност за влошаване на българо-руските отношения. На срещата на НАТО в Уелс на 4-5 септември 2014 г. той обеща България да стане плацдарм на НАТО, от нашата територия да се подготвят военни действия срещу Русия, тук да бъде базиран команден център на НАТО в готвената война.
Плевнелиев системно унижаваше България. През август 2013 г. българският държавен глава би път до Пловдив, за да поздрави пребиваващия без покана турски вицепремиер Бекир Боздаг, да му честити рамазан Байрама и да сподели с него мюсюлманския ифтар. Недопустимо е държавен глава да ходи на крака при чужд вицепремиер – лице, стоящо много по-долу в йерархията на своята държава. Но Плевнелиев продължи с раболепието пред турчина. Президентът изгони българските медии, дошли да отразят срещата, но остави турските.
Как се преглъща подобно унижение?! Тогава Боздаг предяви претенции за някогашни османски имоти – не само джамии, а и терените на някогашни турски гробища, безистени, медресета и конаци в българските градове, които трябвало да бъдат реституирани на мюфтийството. Заедно с новите сгради, издигнати върху тези терени през последните 130 години. И заваляха реституционни искове за 86 имота из цяла България. През октомври 2015 г. Плевнелиев настоя да се осигури свободно нахлуване на "бежанците" от Турция в България, а оттук – и в Европа.
Плевнелиев се оказа имунизиран срещу срам – той осигуряваше бизнес на свои бивши съдружници и партньори, водеше ги с държавните делегации по странство, например в Китай. Той направи служебен вицепремиер, а после и министър съпругата на личния си архитект. Много са неговите предателства, няма да ми стигнат страници, за да ги припомням. За България ще бъде смъртоносно, ако и в следващите 5 години за държавен глава бъде избран някой адепт на евроатлантическата доктрина.
- Премиерът Бойко Борисов доброволно пое ангажимента да бъде посредник между Турция и ЕС. Как оценявате дипломатическите му действия?
- За да бъде един медиатор успешен, той трябва първо да бъде признат за такъв от всички страни, на които ще посредничи. А в случая имаме самопредлагане, без някой да е искал от него подобна услуга. ЕС и Турция нямат нужда от посредничество, защото Меркел и Ердоган редовно си говорят по телефона и вземат решения в пряк диалог. Не съм забелязала в чуждите медии дори най-бегло споменаване за намерение на Меркел или Юнкер да натоварят българския министър-председател с подобна роля.
Явно имаме пореден случай на кризисен пиар за вътрешна употреба. Особено опасно е изявлението на Борисов от Анкара, че подкрепя либерализацията на визовия режим за турците. Тоест, подкрепя възможността България да бъде залята от 77 милиона турци, нахлуващи в ЕС. И не само турци. Анкара има безвизов режим с ислямски режими като Катар и Йордания.
Освен това, на 2 юли т.г. Ердоган обеща да даде турски паспорти на бунтовническите контингенти, които отглежда в 26-те лагера по границата със Сирия. Те също ще получат визова либерализация, т.е. възможност за свободно влизане и пътуване из Европа. Безвизов режим за Турция означава край на европейската цивилизация. И Борисов подкрепя това. Пита се що за посредник ще получат в негово лице държавите от Вишеградската четворка, Австрия, Словения, Хърватия и Дания, които са против всякакви форми на по-нататъшно сближаване на Турция с ЕС? Между посредничество и угодничество има планина разлика!
-Но Борисов издейства помощ от 160 милиона евро за защита на нашата граница. Това малко ли е?
- Не е малко. Но кой ще разпределя тези милиони и за какво? Опасявам се, че ще бъдат употребени за строеж на нови центрове за мигранти. МВР вече обяви, че търси терени. В Харманли лагерът се разширява с още 2 сгради с капацитет още 1000 души. Преди месец МС даде право на кметовете сами да решават колко мигранти да поемат и къде да ги настаняват. Ако това е представата на Борисов за спиране на мюсюлманското цунами, значи той е поел ангажимент да зачеркне България от картата на света! Тепърва ще изясняваме как смята да инвестира този "подарък". Западът дава пари само срещу изпълнението на политически условия, които могат да ни струват много, ако не и всичко. В случая с тези 160 милиона по-подходящо е предупреждението на Касандра: "Не вярвайте на данайците, дори когато идват с подаръци".
-Има ли опасност малка България да стане арена на сблъсък между Великите сили?
-Мисля, че подготовката за този сблъсък е вече в ход. От няколко години американците дрънкат оръжие на наша територия. В 4-те бази на САЩ в България за една година бяха проведени десетки военни учения в рамките на операция "Атлантическа решимост" - двустранни и многостранни, с участието на "шестте фронтови държави" - Прибалтийските републики, Полша, Румъния и България. Забележете – САЩ провеждат военни учения на своите щурмови сили, но не в Америка, а на територията на България и Румъния. Български контингенти се готвят за война срещу Русия и на чужда територия, например в ученията "Бърз тризъбец" и "Саблен бранител".
А буквално преди дни, от 2 до 11 септември в южна Грузия се проведоха военни учения с кодовото название "Жив дух". Участваха САЩ, България, Румъния, Украйна и Латвия. За битка срещу кого тренираха тези момчета?
- Кои е основните заплахи за националната сигурност за България? Русия или Турция?
- Врагът е в Брюксел. Русия не може да бъде заплаха за България, тя е наш естествен стратегически съюзник и тази нейна роля е исторически детерминирана. За последните 26 години Турция доказа, че е екзистенциалният враг на българската държава. Но Турция би била безсилна в провокациите си срещу България, ако не беше закриляна и стимулирана от Брюксел – столицата на ЕС и НАТО. В Брюксел се готви ТПТИ, в Брюксел се чертаят военни планове срещу Русия, в Брюксел се приемат директиви, улесняващи ислямското нашествие в Европа. .
Ще дам само два примера. Първо, тази година под натиска на Берлин Еврокомисията отвори още 5 преговорни глави с Турция. Ердоган си поиска отваряне на главите "Енергетика", "Външни политики и политика за сигурност и отбрана", "Правосъдие и основни права", "Справедливост, свобода и сигурност", "Образование и култура". И Ангела Меркел ги прие без възражения. Те са част от споразумението й с Ердоган от 16 март т.г. На 30 юни тази година, при холандското председателство на Европейския съвет, бе отворена и 33 глава "Финансови и бюджетни въпроси".
Тоест, от общо 35 преговорни глави Турция е отворила 16, почти половината. А няма случай в историята на ЕС, когато дадена преговорна глава с държава-кандидатка да е била отворена и да не е била успешно затворена някъде във времето. Ако не на 2 октомври т.г., то малко по-късно Турция ще получи и безвизов режим в ЕС, защото така иска германската канцлерина. Тя не пита ни националните правителства и парламенти, ни европейските институции дали са съгласни. Тя дори не смята за нужно да ги информира предварително какво смята да договаря с Ердоган.
Меркел първо решава, после вика европейските лидери и им спуска за сведение какво е решила и какво е договорила с Ердоган. Такава е евратлантическата представа за демокрация и прозрачно управление! Иначе казано, Турция с бързи крачки върви към членство в ЕС. Но казионните медии държат този факт под похлупак, за да не предизвикат паневропейско недоволство и излизане на още държави от съюза, които със сигурност ще последват Британия. Австрия вече предупреди, че е готова да напусне ЕС в момента, в който Турция влезе в него. Словакия и Унгария пък заведоха дела в люксембургския Съд на Европейските общности срещу решението на Меркел да събира милиони мюсюлмани в Германия и оттам да ги "разхвърля" из европейските държави по квоти, каквито тя е определила.
Второ, през 2013 г., когато започна масовото незаконно нахлуване на мигранти в Европа, Еврокомисията прие Директива 2013/33/ЕС, която повелява:
1. Забранено е връщането на незаконните мигранти в страната, от която са влезли (т. 3 от Преамбюла)
2. Държавите - членки гарантират, че в срок от 3 (три!) дни след подаването на молба за международна закрила кандидатът получава документ, издаден на негово име, с който се удостоверява неговият статут на кандидат или че му е разрешено да остане на територията на държавата - членка, докато молбата му предстои да бъде разгледана или е в процес на разглеждане. (чл. 6.1)
3. Документът, посочен в параграф 1, не удостоверява задължително самоличността на кандидата. (т.е. Брюксел дава право на мигрантите да ползват фалшива самоличност!)
4. Непълнолетните непридружени кандидати за международна закрила трябва да бъдат събрани с членовете на техните семейства. Под "членове на семейството" се разбира родители, съпрузи или неговия (на кандидата) несключил брак партньор или неговата партньорка, с когото (която) поддържа трайна връзка, или друго пълнолетно лице, което носи отговорност за непълнолетния кандидат.
Сега разбирате ли защо през 2015 г. в Германия нахлуха 98000 непридружени непълнолетни деца, а още 48 000 юноши бяха изоставени на гара Келети в Будапеща?
Тази директива бе транспонирана в българското законодателство тази година, по 2 законопроекта – на Министерския съвет и на ДПС, които бяха обединени в едно. От совалките на Борисов, от срещите на върха в ЕС няма никакъв смисъл, докато тази директива действа!
Затова ни е нужен силен и родолюбив президент, който да отвърже България от бойната колесница на НАТО каквото и да му струва това и да защити конституционния ред от противоконституционни разпоредби като споменатата директива на ЕС. Президент, който ще води самостоятелна външна политика, ще парира домогванията на Брюксел и Вашингтон, ще възстанови достойнството на българската държава и до края на мандата си ще остане верен на своята историческа мисия – да си върнем България.
Магдалена Ташева е завършила „Ядрена физика“ във Физическия факултет на СУ „Свети Климент Охридски“. Тя е дългогодишен журналист и автор на редица анализи и коментари по теми от обществено-политическия живот. Водеща е на предаването „В окото на бурята“ по телевизия АЛФА. Член на Централния сбор на партия АТАКА и народен представител в 42-ия и 43-ия парламент.
Магдалена Ташева е член на Комисията по енергетика и на Комисията за наблюдение на дейността на държавната Комисия за енергийно и водно регулиране.