Кметът на Кърджали Хасан Азис, който се бори за нов мандат, е единственият, който заложи на иноваативна кампания с позитивни послания в избори за местна власт 2019-а.
Докато кандидатите на други градове се замерят с компромати, разнасят листовки пълни с лъжи, използват с удари под кръста, екипът на Хасан Асиз изпрати посланията си към избирателите с жизнерадостен видеоклип.
Видеото "за един готин, страхотен, забавен и достъпен кмет" е иновативно за политическата кампания у нас.
Под формата за рими и чрез цветни компютърни графики се изброяват успехите на досегашната управа на града в лицето на Хасан Азис.
Заразяваща, мелодична и запомняща се е песничката към видеоклипа, който нагледно показва достиженията в областта, направени по време на мандата на Азис.
Несъмнено целта на Младежката организация, която е автор на клипа, е била да създаде модерно, ненатрапливо, но същевременно впечатляващо както малки, така и големи, послание, облечено в цвят и музика.
Формата, под която е поднесена информацията, се отличава с образност, синхронизирана с напевния глас на певеца, оставащ зад кадър.
Образите са нагледни и общоразбираеми - училището, детето, майката, паркът, които постепенно преминават в конкретното изброяване на успехите на Азис - инвестициите и инфраструктурата.
Нови лампи вечер улиците осветяват
нов е и басейнът - хората го заслужават!
Разбира се, застъпена е и сферата на спорта чрез запалянковците и футбола като хоби и страст - новият стадион в града - "Арда", гордост за управата и жителите на града:
А фенове крещят "Арда" шампион
от трибуните на нов стадион!
Цялостната визия на видеоклипа предразполага, забавлява, интригува, а напевната мелодия е заразяваща и въздейства на положителните емоции на човека.
Всички компоненти превръщат клипа в иновативна политическа агитация, а чрез общочовешките послания, облечени в рими, се постига по-голяма достъпност и по-лесна популяризация на посланията на кампанията на кандидата за кмет на Кърджали Хасан Азис.
Предизборната надпревара изисква в по-голяма степен да се прилага съчетание от комуникационни техники за постигане на максимална ефективност. Професионално организираната предизборна кампания в съвременното общество включва умелото използване на постиженията на информационните технологии от специалистите по връзки с
обществеността.
В световен мащаб началото е поставено от Барак Обама при първото му участие в изборите за резидент на САЩ през 2008 година.
Кампанията на Хасан Асиз следва общото послание на кампанията на ДПС, отправено към сърцата на хората, целяща емоционално въздействие върху тяхната привързаност към мястото, където живеят, към Родината, която има дава сигурност и просперитет. Хасан Азис обаче е направил още една крачка напред - използвал е новите иновативни технологии, чрез които това въздействие да става по-силно и по-запомнящо се.
Този тип политическа агитация дава възможност да се достигне до една политически апатична и пасивнааудитория – младите хора, които са предимно там, в мрежата, онлайн по всяко време и навсякъде, да ги ангажира и насочва към обществения и политически дискурс.
Социалните мрежи засилват необходимостта от лично присъствие, поради което политиците трябва да са по-отворени и гъвкави за новите и нестандартни форми на комуникация, да умеят да създават доверие и симпатия чрез взаимодействие с хората не само в реална, а и в онлайн среда. Нещо, което прави Хасан Азис.
Информираността на гражданите и превръщането им в политически активни субекти всъщност са част от „класическите предпоставки на демокрацията”. А това е целта и на истинската политика, която се прави за хората.