Руският „Еърбъс“, който катастрофира в Египет, се е разпаднал в небето. Това заяви висшестоящ представител на руската държавна авиационна комисия.
„Разпадането е станало във въздуха, а фрагментите са осеяли широка територия“, каза Виктор Сороченко в египетската столица Кайро, където е част от група експерти от Русия, Египет, Франция и Ирландия, които ще разследват катастрофата.
В същото време представител на руския разследващ екип съобщи, че той ще разгледа всички възможни сценарии за инцидента. Според Владимир Маркин разследващите са иззели необходимата техническа документация за самолета от началото на неговата употреба за полети и са провели разпити на техническия екип на руската компания „Когалимавиа“, чиято собственост е бил самолета.
В момента египетски експерти изследват съдържанието на двете черни кутии на полета, тръгнал от египетския курорт Шарм ел-Шейх за Санкт Петербург. Според тях събирането на информацията може да отнеме до няколко дни.
Руският транспортен регулатор Ространснадзор нареди на компанията „Когалимавиа“ да прекрати всички свои полети със самолети от вида „Еърбъс“ А321. Забраната важи докато не стане ясна причината за инцидента от вчера, при който такъв самолет на компанията катастрофира на Синайския полуостров, съобщава агенция Ройтерс.
Самолетът на „Когалимавиа“ на път от Шарм ел-Шейх за Санкт Петербург се разби вчера в планински регион в централните части на Синайския полуостров, малко след като е била загубена връзка с него. При инцидента загинаха всички 224 души на борда.
Премиерът на Египет Шериф Исмаил заяви, че най-вероятната причина за катастрофата на руския самолет „Еърбъс“ на Синайския полуостров е техническа неизправност, с което отхвърли твърденията на групировката „Ислямска държава“, че тя стои зад инцидента.
Според Исмаил не е възможно летателният апарат да бъда свален от височината (9450 м.), на която се е намирал. Руският министър на транспорта Михаил Соколов заяви, че „подобни съобщения не могат да се смятат за верни“, тъй като няма никакви доказателства за умишлено сваляне.
БГНЕС