Откакто бе официално открита в края на месец май 2015 г., в Националната галерия „Квадрат 500" са посрещнали повече от 90 хиляди посетители, съобщиха от новия български музей.
Представителната експозиция ни Национална галерия "Квадрат 500" включва близо 2000 произведения в 28 зали на четири етажа, които показват българското изкуство като равностойно на европейските и световни тенденции. Всеки втори четвъртък от месеца входът да е свободен за всички експозиции във филиалите на Националната галерия.
За посрещането на 100-хилядния посетител, което се очаква в първите дни на 2016 година, от „Квадрат 500" подготвят подаръци за късметлията - луксозни каталози и албуми с произведения на изобразителното изкуство, както и специална карта за едногодишен безплатен достъп до изложбите във всички филиали на Националната ни галерия.
Междувременно в зала 19 на галерия „Квадрат 500“ до 31 януари 2016 г. ще гостува изложбата „Европейска графика. Историята на една колекция”, която се радва на голям интерес сред ценителите на изкуството, отбелязват от Националната ни галерия.
Тя представя близо 80 отпечатъка, предлагащи преглед на постиженията, пътищата и възможностите на графиката в широк исторически обхват от ХVІІ до края на ХХ век. През този дълъг период художниците все по-високо оценяват възможностите на тиражирането, на демократичността на графичния отпечатък, на способността му да стига, за разлика от картината до най-разнообразна публика.
При печатната графика зрителят не разглежда „оригинала“ – дъската, металната плоча, литографския камък, върху които е работил авторът, а „тиража“, размножението – огледалния отпечатък върху хартия на следата, оставена върху материала. Експозицията представя и разнообразието на графичните техники: офорт, акватинта, литография, ксилография, сериграфия – всяка със свои собствени инструменти, особености и похвати, чрез които се извежда неповторимостта на уменията в завършеното произведение.
Подборът дава възможност да се сравнява майсторството на различни автори в рамките на една и съща техника, да се види как тя се подчинява на поставената от художника задача.