Десислава Пенева, специално за Епицентър.бг
Българската модна сцена се разраства с появата на бранда „ACCADEMIA- eleganza ad personam“ Италия. А тя сама по себе си е основана от международния моден дизайнер Алберто Веделаго. Той е известен в много държави из целия свят с уникалната изработка на мъжки облекла изцяло подчертаващи мъжката индивидуалност, пример за това е и актьора и модел за подражание Джон Траволта.
Италианският дизайнер обединява стилното, практичното и висококачественото облекло за мъжа в едно цяло. Всяка поръчка бива строго индивидуална и благодарение на качествените материи, ръчно изработваният костюм успява да опише естетиката и личността на притежателя му.
Не случайно с подхода си Веделаго си е спечелил определението като „Дизайнер на личността“ или „Personalitailor“ плюс „made in Italy“, което ни причинява асоциацията за - стил и мода. И заради всичко това дизайнерът с 30-годишен опит в модната сфера се решава да основе „ACCADEMIA/ Академия/“.
А и самият бранд да се появи в България, да бъде достъпен за всички ценители на модният мъжки свят. Всеки заинтересован има вече възможността да допълни визията си като посети ателието в бизнес център Platinum бизнес център в София.
Специално за „ Епицентър“ Алберто Веделаго разясни, че според него в цялостната визия на мъжа съществена роля играе избора на подходящата обувка!
А на въпросa Защо жените не могат да се възползват от всичко, свързано с „ACCADMIA“ италианският корифеи Алберто Веделаго обясни с усмивка – „Жените никога не знаят какво искат, това е причината да не създавам мода за жени“. Колкото до мъжа и костюма като цяло – „Всеки един уважаващ себе си мъж би следвало да има минимум 5-6 костюма!“.
Той самият е носил над 30 вида костюма. Интересен факт е модната тенденция въведена от самия Веделаго най- лесно описваща се като – „босотата при мъжете“ или голите глезени.
Качеството и същността на костюма – това има най- голямо значение за дизайнера, а то по себе си зависи от материите, повечето от които идват от Австралия, различните цветове – червено, синьо, сиво съчетани с различни десени. Или с две думи – висш пилотаж в мъжкото облекло!
Така залагайки на уникалното докоснато от собствената му ръка облекло той създава, удовлетворява и променя всеки един мъж искащ да покаже себе си като – уникален, стилен, разкриващ не само външните си дадености, но и личността!
Водещ на пресконференцията, на която Веделаго представи творенията си в София, беше проф. Любомир Стойков, председател на Академията за мода.
В самото начало проф. Стойков представи Алберто, който има 30 години опит на международната модна сцена. Започнал е своята дейност като мениджър във „Форал груп“ /Forall Group/, една от големите институции за елегантност "Made in Italy", към която принадлежи „Пал Зилери“ /Pal Zileri/. Kоординирал e процесите на изработка, на стилизиране и на маркетинг, и е управлявал над 150 магазина на „Пал Зилери“ в цял свят.
Този негов опит е продължил 25 години, преди да вземе решението да направи нова крачка и да основе своя бранд ACCADEMYA /„Академия“/.
По време на пресконференцията Алберто Веделаго обясни същността на своя иновативен метод за създаване на елегантност и подчерта, че най-важната и същевременно най-трудната част от работата му е да опознае индивидуалността на човека, неговите лични качества и да му помогне да намери своя стил.
Алберто Веделаго подчерта колко е голямо значението на оригиналната ръчна изработка и колко е голямо нейното предимство спрямо конфекцията и машинното производство на костюми с традиционните залепващи техники. За сравнение – при ръчното изработване на сако има 186 задължителни стъпки, докато фабрично произведените костюми са направени с техники на залепване само в 20 стъпки.
Дизайнерът обясни, че висококачествените платове са толкова фини, че не позволяват друга техника освен ръчна работа. При нея, когато няма лепило, се запазват свойството на дрехата и възможността на тялото да „дишат“. Алберто Веделаго демонстрира и как да се разпознае качествената изработка на сакото, а именно като се провери зоната отпред под ревера, където не трябва да има слепване на плата.
В своята работа Алберто Веделаго пътува из целия свят – от Америка до Австралия, където неговият иновативен подход и схващане за стил срещат все повече почитатели, а мнозина изискани клиенти вече са го избрали за свой „Maestro di eleganza ”.
По време на пресконференцията дизайнерът сподели, че сред известните личности, които са му се доверявали за своя външен вид, са Джон Траволта, Ник Нолти и други знаменитости, както и компании, към които прилага същия персонализиран подход.
Такъв е случаят с кафе „Флориан“ /Caffè Florian/ във Венеция, чийто персонал е облечен от Алберто Веделаго. Любопитното е, че то е най-старото кафене в света, открито през 1720 година.