Партиите залагат на агитацията „очи в очи“ за вота наесен, показа проверка на „Преса“. Формата беше използвана и досега, но тази година има гласуване с преференции, което също налага кандидатите лично да се представят на избирателя.
Партията на Борисов е напълно готова със стратегията си и на практика кампанията им започна с първата обиколка на Цветан Цветанов в страната. Вчера той беше в Смолян, а днес ще е в Сливен.
Официалното откриване на предизборната кампания на ГЕРБ ще бъде на 25 септември. В момента Варна, Бургас, Велико Търново и Благоевград се състезават да убедят Изпълнителната комисия защо е добре откриването да стане точно при тях. Кампанията ще бъде закрита в Амфитеатъра в Пловдив. Национален лъч на ГЕРБ, или втората обиколка на Цветанов, ще мине през областните градове след 25 септември. Там ще има голям митинг вечерта, но по-рано през деня Цветанов, депутати и кандидатите за кметове ще обиколят по-малките общини и поне 4-6 села, за да се срещнат лично с хората. Търсят разговор с различни съсловия - учители, лекари, земеделци. В агитацията им и този път са включени рекламни материали като шапки, тениски (най-търсени са тези с лика на Борисов), карти за игра, запалки.
За разлика от ГЕРБ реформаторите са назад с организацията за вота. Тази седмица се чака решение на ДСБ дали ще имат единни кандидатури и едва след това ще направят списъци на кандидати за кметове и съветници, като ще започнат от София, Варна, Бургас и Пловдив. Идеята е там, където ще имат кандидат за градоначалник в областен град, да се съберат всички лидери на големи митинги. По-голямата част от агитацията обаче ще се води „на терен“ и „очи в очи“ от местните структури. Вчера в Стара Загора приключи политическата академия, чиято цел бе в рамките на два месеца да обучи кандидатите им за кметове и съветници.
ДПС също има много стройна организация за вота. Те отдавна работят с избирателите си на принципа „очи в очи“.