Международната консултативно-аналитична агенция "Безопасност на полетите" публикува на сайта си текста на последните разговори на екипажа на катастрофиралия край Ростов на Дон "Боинг 737-800" с диспечерите. Разшифровката може да се прочете на анлгийски и на руски език.
Един от наземните диспечери дава на пилота разрешение за приземяване. Летецът на два пъти съобщава, че успява да прихване курсовия маяк, който му помага да се увери в настройката на нужната система за снижаване и заход. Друг диспечер съобщава на екипажа данни за видимостта (3,5 хиляди метра) и за налягането. Пилотът заявява, че ще направи втори опит. От летището дават на самолета информация за необходимата траектория, на което пилотите отговарят: "Чао! До скоро!".
По-ранно източник от службите за извънредни ситуации съобщил на «Интерфакс», че няколко минути преди кацането пилотът-кипърец се поколебал и решил да направи втори заход, но не успял. Преди произшествието от екипажа не са подавали сигнал за бедствие и не са съобщили за каквито и да било технически проблеми. Според източника, участниците в разследването на катастрофата обсъждат версията за претоварване на самолета в съчетание с лошите атмосферни условия и сложната маневра.
Лейнерът, по информация на ТАСС, падал вертикално и "практически носът му се забил в земята". От службата Flightradar24 уточняват, че Боинга рухнал след опита да набере височина. Синоптиците пък добавят, че по време на катастрофата в Ростов на Донбило забелязано рядко природно явление - струйно течение.
Следствието работи по две основни версии на произшествието - грешка на питола и техническа неизправност.
«Боинг 737-800» на FlyDubai, изпълняващ редовен полет от Дубай се разби през нощта на 19 март при опит за приземяване. Всички 62-а пътници на борда загинаха.