Фолк певицата Диона отново провокира в социалните мрежи и повдигна тема за дискусии след рекламно видео, в което участва и което разпространява чрез личните си профили, в които има стотици хиляди последователи.
В него тя приема енергийна напитка на прах, която се приема чрез шмъркане през носа.
Реакциите в интернет пространство не закъсняха и последваха критики, както от притеснени родители, така и от политически фигури.
„Докато се занимаваме с гонения срещу „големия лош джендър” и неговата имагинерна пропаганда по българските ясли, занимални, детски градини и училища, децата ни вече открито шмъркат боклуци, маскирани като енергийни и тонизиращи вещества. Необезпокоявано!“.
Това коментира депутатът от ГЕРБ-СДС Георг Георгиев в своя публикация във Фейсбук.
„Лицемерието, политическо и обществено, никога не е било толкова близо до унищожителен взрив“, посочва още той.
През януари фолк певицата Диона беше хваната да шофира след употреба за кокаин.
Певицата отрече, като първоначално заяви, че е взела нурофен, преди да се качи зад волана. След това Диона започна да публикува снимки с нурофен в автомобила си и дори направи песен за ареста си.
„Няма да кача снимка, за да избегна популяризацията на новия вид наркотична мода сред подрастващите и най-вече, за да не разпространявам филтросаната физиономия на пияното и друсано чучело, което я рекламира“, коментира Георг Георгиев.
Той преплита темата за опасната употреба, към която подрастващите са особено уязвими, с темата за поправките в Закона за училищното и предучилищното образование.
Публикация в мрежата пусна и депутатката от ПП-ДБ Лена Бориславова.
"Рекламата очевидно е успешна, защото всички социални мрежи са заляти с нея", написа Бориславова.
"Докато Възраждане създават несъществуващи проблеми и спират неслучваща се в училище пропаганда, родни "инфлуенсъри" пропагандират по особено безотговорен начин "шмъркане" на нова енергийна напитка като "напълно безопасна и здравословна", пише още Лена Бориславова.
"Само че енергийните напитки не са здравословни, нито безопасни, особено за деца и подрастващи. Проучванията сочат, че консумацията на енергийни напитки води до високо кръвно, сърдечносъдови проблеми, главоболие, стрес и хиперактивност. Според данни за 2014 г. младите хора у нас, включително децата от 8 до 12 клас приемат такива напитки 5 пъти седмично, а оттогава се наблюдава увеличение на консумацията, като на места търсенето е по-високо от това на бутилирана вода.
Заедно с колегата Васил Пандов веднага ще изпратим следните въпроси към компетентни институции, за да разберем дали и какви са съществуващите рискове за подрастващите във връзка с този нов продукт, рекламиран по меко казано спорен и безотговорен начин:
Към МВР: Има ли връзка и съпричастност на лицата, които разпространяват новия енергиен продукт, с криминални деяния? Кои са тези лица, които са създали мрежата за доставка на новия енергиен продукт? Как се контролира продажбата им в интернет? Кои са каналите за разпространение на този продукт и съвпадат ли с такива на наркотични и други забранени вещества?
Към БАБХ: проверена ли е безопасността на този продукт? Какви съставки съдържа и има ли риск от тяхната употреба чрез вдишване през носа?
Към Министерство на здравеопазването: какви рискове крие употребата на този иновативен продукт? Специфичният начин за приемането му може ли да допринесе към насърчаване на употребата на забранени наркотични вещества и на развити зависимости? Мярка в борбата със зависимостите минава и през правилно здравно образование в училище. Това са темите и проблемите, на които трябва да търсим решения, ако искаме да предпазим децата на България.
П.С. Неправилен се оказа споменът ми за приемането на ЗИД на Закон за здравето, с който се забранява продажбата на енергийни напитки на непълнолетни. Ще предложа на парламентарната ни група отново да внесем този ЗИД", пише още депутатката от ПП-ДБ.
Комисията за защита на потребителите реагира светкавично на случая и санкционира с до 30 000 лева фирмата, разпространяваща енергийния прах, рекламиран от певицата Диона в Instagram.
Причина за санкцията е, че липсва информация на сайта на търговеца за адреса и форма за отказ от поръчката. Междувременно от КЗП са изпратили сигнал още преди месец до Министерството на здравеопазването относно състава на продукта. Засега отговор от здравните власти не е получен. Сигнали от потребителите пък са изпратени още преди месец до институциите.
По-късно Диона изтри поста си в Instagram, а фирмата, разпространяваща енергийния прах, закри страницата си в социалната мрежа.
Припомняме, че в началото на август депутатите забраниха в училищата да се говори за различна сексуална ориентация и полова идентичност.
Прахчетата в клипа се рекламират като законни и напълно безвредни от Диона, въпреки че на сайта на продукта все пак има предупреждения за възможни рискове от употребата им. Алтернативната „енергийна напитка“ се приема посредством тръбичка в комплекта.
Поредната провокация от певицата Диона предизвика възмущение в социалните мрежи.
Рекламата с Диона е провокативна. Тя приема енергийната напитка, правейки си линия върху стъклото на телефона си в луксозен автомобил.
"Не, не е това, което си помислихте", коментира певицата.
„Доверете се на опита“, допълва още тя.
Диона има 455 хиляди последователи в Инстаграм и 225 000 в ТикТок. Родители в мрежата са възмутени, че певицата изнася открит урок по шмъркане.
Източник: бТВ