Надежда Петрова за Епицентър.бг
Бавария е предпочитаното място за почивка сред българските туристи в Германия. Това стана ясно вчера на годишната пресконференция на Националния Туристически борд на Германия, провела се в артистичното пространство на „Регионален исторически музей”.
Кристиан Салай – мениджър маркетинг и продажби и Тиана Джуричич – ПР мениджър в присъствието на г-н Детлеф Лингеман – посланик на Федерална Република Германия в България, разкриха любопитни подробности за предпочитанията и навиците на родните туристи, посещаващи северната страна.
Оказва се, че България с 13 000 нощувки през изминалата година се е превърнала в един от най-бързо развиващите се пазари за Германия. Сред най-популярните за посещенията на българите са федералните провинции Бавария, Баден-Вюртемберг и Северен Рейн-Вестфалия.
Нашите туристи предпочитат пътувания с продължителност над 4 дни. Най-често се придвижват със самолет (53%), автобус (26%) или кола (21%). Средно харчат по 48 евро на ден. За съжаление и до момента на челно място в статистиката са пътуванията с цел бизнес, които са цели 51%, и чак след това тези за почивка, чийто процент е 31.
Това обяснява и желанието на страната да продължи да се налага, но представяйки се и като страхотно място за отдих и почивка. През настоящата 2017 г, например Германия отбелязва 500 години от реформацията на Мартин Лутер. Не само в градовете на революционера Витенберг и Айслебен, но и в цялата страна може да се насладите на множество фестивали, празненства и концерти, честващи събитието.
Стратегията на туристическия борд за 2018 пък звучи още по-привлекателно, особено за любителите на добрата храна, защото кампанията, която ще се развива е „Кулинарна Германия”. Все пак това е страната, в която може да се насладите на 1500 вида салам, 300 вида хляб и на продукцията на над 1400 пивоварни.
Акцентите ще са върху типичните за различните райони и провинции предложения, в които по време на специално организирани събития и фестивали посетителите ще имат възможността да се запознаят с автентични кулинарни традиции и изискана гурме кухня.
Гостите ще избират между вкусна улична храна, малки уютни заведения и ресторанти от най-висша класа. Не е за подценяване факта, че към момента 292 ресторанта в Гурмания са оценени от Guide Michelin с една до три звезди.
Германският институт по виното пък ще предложи на любителите му възможността да се запознаят с традиционния лозарски занаят в 13-те винени региона на страната. Гостите, освен да се насладят на задължителната дегустация ще могат да се любуват на великолепните панорамни гледки на лозовите масиви в регионите.
Любопитни подробности има и в уебстраницата, рекламираща Германия като туристическа дестинация. В нея може да откриете над 12 000 снимки, 560 видеа и много интересна информация за местата и забележителностите, които си заслужава да посетите. Сайтът germany.travel е преведен на 30 езика, включително и на български.