До средата на другата година в София ще започне да функционира Столична агенция по инвестициите. Целта на новата структура е компаниите да получават от едно място цялата информация, която ги интересува. Агенцията ще оказва подкрепа и на малките и средните фирми, като съкрати времето за издаване на разрешителни. Това разясни председателят на Столичния общински съвет (СОС) Елен Герджиков при представянето на проекта.
В момента в София има регистрирани около 100 000 фирми. От тях 92% са малки, със служители до 10 души. Всички те се сблъскват с различни административни процедури и се лутат с месеци при получаването на необходимата им информация, която много трудно се открива на едно място. Агенцията ще предоставя още на ниво създаване на бизнес план данни за разходите и необходимите разрешителни за дейност и ще съкращава времето за тяхното получаване, уточни зам.-шефът на СОС Николай Стойнев. Новата структура ще дава възможност на компаниите да получават и сертификат „Клас Б“. С документа ще може да се получават облекчения, които още не са уточнени, но най-вероятно ще обхване компании с инвестиции до 2 млн. лв.
За целта на утрешната сесия на градския парламент се очаква съветниците да гласуват Столичната общинска агенция за приватизация да се преструктурира, като се създадат две нови звена - за насърчаване на инвестициите и за следприватизационен контрол. След изборите през октомври избраният общински съвет ще регламентира работата на новата агенция. Още през есента обаче ще бъде отворен информационен офис в подлеза на Ректората, където ще бъде давана информация, а по-късно ще има и административни услуги.
За целта на утрешната сесия на градския парламент се очаква съветниците да гласуват Столичната общинска агенция за приватизация да се преструктурира, като се създадат две нови звена - за насърчаване на инвестициите и за следприватизационен контрол. След изборите през октомври избраният общински съвет ще регламентира работата на новата агенция. Още през есента обаче ще бъде отворен информационен офис в подлеза на Ректората, където ще бъде давана информация, а по-късно ще има и административни услуги.