Сутрешните блокове постепенно губят блясъка си и зрителите се отдръпват от тях, показват данните от пийпълметрията. Според агенцията за проучване на аудиторията ГАРБ само за две години публиката на ранните предавания на четирите големи национални телевизии е намаляла с почти 15 на сто.
Статистиката сочи, че през 2012 година зрителите на „Тази сутрин“ по Би Ти Ви, „Здравей, България“ по Нова, „Денят започва“ по БНТ1 и „Добро утро, България“ по TV7 са общо 705 000 души. През 2013 г. те намаляват до 673 000 българи, а миналата година падат до 617 000, което е с около 90 000 по-малко спрямо края на 2012 г.
Единствената телевизия, която отчита ръст в аудиторията през последните 730 дни, е Нова, показват отчетите на ГАРБ. През 2012 г. нейната аудитория е средно 118 000 на издание. През 2013 г. тя се увеличава до 166 000 души, а през миналата достига 230 000.
Големият губещ
от общото намаляване на аудиторията е Би Ти Ви. В края на 2012 г. показателите сочат средно по 470 000 българи от всички възрастови групи пред екрана на „Тази сутрин“. Година по-късно сборът е 390 000 души, а миналата той вече е 287 000. След напускането на Ани Цолова и Виктор Николаев в средата на август 2013 година Би Ти Ви за пръв път от създаването на „Тази сутрин“ прекъсна за няколко седмици излъчването на блока. През септември тя го възстанови с водещи Генка Шикерова и Константин Караджов. По-късно тяхното място бе заето от Антон Хекимян и Биляна Гавазова. През 2015 г.
предстоят
нови рокади
в „Тази сутрин“, тъй като Биляна ще става майка.
Най-осезаемо е намаляването на интереса към „Тази сутрин“ в София и в малките градове на страната с население под 100 000 души. През 2012 г. в столицата сутрешният блок на Би Ти Ви е следен ежедневно средно от около 64 000 души. Две години по-късно сборът е едва 38 000 човека. В малките градове Ани Цолова и Виктор Николаев се били гледани от около 203 000 души всеки ден, а миналата година Антон Хекимян и Биляна Гавазова са се явявали средно пред около 110 000 човека.
На БНТ и на TV7 общото намаляване на зрителите на сутрешните блокове не се отразява толкова драматично. През 2012 г. средната аудитория на „Денят започва“ по БНТ1 е 79 000 души, а на „Добро утро, България“ по TV7 - 38 000. През 2014 г. съотношението е сходно - 63 000 за обществената телевизия и 36 000 за частната.