Едната конска сила вече е нещо обичайно за столицата ни. Каруца може да се види дори край парламента. Което е нормално, щом няма специален забранителен знак. То там няма и знак „Внимание! Говеда!“, но това е друга тема.
Факт е, че каруцата е деен участник в движението. И за да е напълно равноправен този участник, още навремето ромски лидер предложи и водачите на КПС (конно превозно средство) да имат книжки за правоуправление.
Така и трябва. Заради безопасността на движението. И, дай боже, всеки водач на КПС да си издържи изпита пред КАТ. Е, с кормуването едва ли някой ще има проблеми, но листовките май ще се окажат озорващ рубикон...
Естествено, като равноправен участник в движението КПС-то трябва да се осъвремени. Дето се вика - да му се приложат европейски стандарти. Не че в друга европейска столица можем да видим каруци, но защо пък и ние да не бъдем първи поне в едно отношение?
Светлинните габарити, фаровете и мигачите трябва да станат задължителни. И задължително целогодишно да се кара на къси светлини! Освен това всеки водач на КПС трябва да се оборудва според правилника, т.е. в багажника си (под капрата!) да има пожарогасител, триъгълник и аптечка. И светлоотразителната жилетка, разбира се, е задължителна.
И предпазните колани трябва да са задължителни както за тия на капрата, така и за останалите пътници. Ама каруците фабрично нямали колани? Да се оборудват!
На катаджиите ще им се отвори допълнителна работа, но няма как. Ще проверяват дали не са изтъркани колелата и подковите, дали са платени гражданската отговорност и данъкът КПС, дали се паркира правилно (в синята и в зелената зона с есемеси!) и, ако трябва, ще се слагат скоби или ще се викат паяци. Нали на пътя всички сме равни?
Като стана дума за пътя, а и като имаме предвид колко катуни прекосяват страната, за да гастролират в столицата, и без винетки няма да се мине. Няма да се мине и без годишни тех- нически прегледи. И задължително ще трябва да има и преглед при ветеринар. Справедливо е от хуманна гледна точка. Както ще е справедливо на бензиностанциите да има и колонки за зоб.
Някой може да рече, че сигурно ще е по-добре, ако забраним разните кранти по улиците. А няма ли да е по-добре, ако се помисли за обновяването на конния парк? Защо да няма внос? Например на понита или на мустанги... Ех, как ще цъкат с езици хлапета и ще питат: „Бате, колко дига тоа мустанг?“
Тези дни ми се мярна във вестникарските обяви: „Продавам изгодно кон на старо, спрян от движение. Може и на части.“ Хайде, обновлението започва! Как да не изцвили човек от удоволствие?
А как е в село Баничан четете ТУК.