Изградени са 300 км нови магистрални пътища за една година

Министър Лиляна Павлова: 2015-а е най-силната от четвърт век насам (обновена)

4089 | 29 март 2016 | 11:01

Магистрала „Хемус” е топприоритет на стратегическата инфраструктура през 2016 г., това ще е годината на презареждането, съобщи регионалният министър


Развитието на стратегическата инфраструктура остава един от приоритетите на правителството. Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова по време на Единадесета годишна конференция "Стратегическа инфраструктура и инвестиции, България в свързана Европа 2016".

 

През миналата година само в сферата на пътното строителство са изградени и рехабилитирани 300 километра чисто нови магистрални пътища. С тях магистралната мрежа у нас стана близо 800 км. Рехабилитирани са и 500 км пътища – първокласни, второкласни и третокласни.

 

„Вярвам, че 2015 година ще бъде запомнена като пикова. Пътищарите знаят какво означава да бъдат положени 5 милиона тона асфалт за 1 година. Това е много работа и много усилия“, каза още министър Павлова.

 

Всичко това се е случило благодарение на момента, в който приключва старият и започва новият програмен период, на европейските фондове, на средствата от Световна банка и Европейската инвестиционна банка

 

Тя подчерта, че през 2016 г. ще се извърши преструктуриране на управлението в пътния сектор.

 

2016 –а ще е година на презареждането, на едно ново начало, на преструктуриране на управлението в сектора. Националната компания за стратегически проекти ще се слее с Агенция „Пътна инфраструктура“.

Павлова за пореден път подчерта също, че магистралите „Струма“ и „Хемус“ остават приоритетни за тази година.

 

"Имаме стратегия и основните приоритети в нея са довършване на магистралния пръстен, на транзитните коридори. Номер едно е изграждане на автомагистрала „Хемус” и довършване на „Струма”, както и подобряване на републиканската пътна мрежа, каза регионалният министър.

 

За съжаление, нямаме европейско финансиране за всичко. До 2020 г. България разполага за транспортна инфраструктура с 670 млн. евро. С тези средства няма да можем да направим и магистрала „Хемус”.

Като приоритет с европари остава довършването на лот три на магистрала „Струма”, категорична е Павлова.

 

Тя обясни, че поръчката за „Хемус” беше спряна, за да е изчистят всички неясноти, включително да се направи препроектиране на определени участъци.

Например, ще отпаднат тунели и ще бъде намалена проектната скорост.

 

Първите 60 км са разделени не на два, а на четири участъка. Първият участък от 10 км е от Ябланица до Боаза и за него вече има готова документация. През юни ще бъде обявена тръжната процедура за избор на изпълнител.


От категорията

ВАС прекрати делото по жалбата на „Инерком България“ за продажбата на ЧЕЗ

-1571991825.jpg

Причината е, че междувременно компаниите "ЧЕЗ" а. с. и "ЧЕЗ ...

6 авг. 2020 | 16:23

EVN предупреждава за фалшиви имейли от името на компанията

EVN предупреждава за фалшиви имейли от името на компанията-1596711207.jpg

Клиентите получават директна информация oт системата efaktura.bg на „Борика - ...

6 авг. 2020 | 13:53

Цените на хранителните стоки в света растат

-1561790169.jpg

Покачването на цените се е отразило на всички продукти - от масло и сирене до ...

6 авг. 2020 | 17:49

Търговските банки: Депозитите ще се увеличават, кредитната активност ще се забави

-1438098159.jpg

Средните лихвени проценти по новодоговорените кредити и срочни депозити ...

6 авг. 2020 | 11:27