Колегите от правителствения държавен авиационен оператор са налице, екипажите са подготвени, имаме организация, но следим много внимателно организацията в този район, тъй като виждате, че тя не просто е динамична, тя става опасна, заяви в първото си телевизионно интервю в "Денят започва с Георги Любенов" по БНТ министърът на транспорта Красимира Стоянова.
Няма необходимост повече от евакуация на наши сънародници, в горещите точки, независимо дали са в Ливан, дали са в Иран, дали са в Израел?
"Към настоящия момент - не".
"Може би 15 минути след като нашият полет излетя от летището в Бейрут е имало обстрелване с ракети. Реагирахме изключително навреме, това е много важно при едни подобни ситуации, професионализмът на пилотите на кабинния екипаж, също е от огромно значение. Пилотите казаха както и стюардесите, че те в нито един момент не са имали притеснение, това е службата и те я изпълниха отлично".
Тя допълни, че към днешна дата евакуация от Ливан, Иран и Израел не е необходима.
"Информацията, с която отново разполагаме от колегите от МВнР е че такава евакуация не е необходима, но и премиерът и службите на срещата, която беше проведена, много отчетливо и ясно заявиха, че се следи много внимателно, трябва да бъдат засилени мерките за сигурност и да бъдат вземани своевременно, ако такива се налагат".
Красимира Стоянова поставя пред себе си задача с реформи в железниците.
"Добрите резултати се получават тогава, когато започнем да говорим открито за железниците, да набележим какво има за решаване и да започнем да го решаваме. Второто основно нещо е на ръководствата на компаниите в железниците да бъде дадена свобода. Смените в ръководствата оказват не добро влияние. Повече от 20 години БДЖ не са разполагали с нов подвижен състав. Последните закупени влакове са от 2003-2004 година, говорим за новопроизведени влакове".
Влаковете продължават да закъсняват. Това е тема, с която няма да се справим и в следващите една-две години. Трябва да сме реалисти, каза още Стоянова.
"Няма да давам обещания, но ситуацията не е добра. Ще положим усилия да направим железниците ни по-приветливи. Когато доставяме вагони, да четем между редовете, защото се оказа, че за доставените вагони нямаме локомотиви", каза Стоянова.
Тя отправи и призив към компаниите, които постоянно обжалват процедурите. Кои с основания, кои с по-малко, но също забавят процедурата, добави тя. Преди седмица Стоянова се яви по дело във ВАС.
Не казвам, че скоро няма да има трети мост на Дунав, коментира тя и големите инфраструктурни проекти. В момента започвали предпроектните проучвания. Те се движели в края на годината ще бъде обявена и процедурата за избор на процедурата. Според нея темата Шенген можела да мотивира България и Румъния.
Тя посочи като важна тема и обучението на пилотите на медицински хеликоптери.
По повод на първия ни медицински хеликоптер каза, че той изпълнява безпрепятствено полетите. Доставката на втория ще бъде през януари 2025 г. Да се надяваме, че не е поредното, а последното закъснение, каза Стоянова.