Един млад български предприемач превръща идеите си в услуга на хората, създава бизнеси, които ще са полезни на обществото и ще повишат жизнения стандарт.
Сега е пред нас е платформата Preonow и ефектът Preo.
"Когато една и съща стока на световноизвестен бранд в Preonow е на 50% по-ниска цена от пазарните лидери в дадена категория - това се нарича ефектът Preo.
Платформата цели да предизвика трансформация във „веригата на доставки“ в глобален мащаб, като направи самия клиент част от нея. Добре познатото понятие pre-order вече е във всички сфери на бизнеса, дори и на микро ниво. Клиентите не плащат за потенциалните рискове на доставчиците, които се калкулират в ценообразуването и така получават стоките и услугите значително по-евтино".
Създателят на тази нова платформа е Мустафа Ахмедов, основател и главен изпълнителен директор на preonow.com и за нея той разсазва пред сп. Форбс.
Мустафа Ахмедов е на 37 години, живее в България и реализира мащабни проекти в екологията, иновациите, телемедицината по цял свят. Основател е и бивш председател на Сдружението на предприемачите "Лудогорие". Член е на УС на Съюз "Произведено в България".
За него иновативните решения са част от процеса на правене на бизнес за бъдещето
Негово величество КЛИЕНТЪТ
Последната му идея е насочена към потреблението на стоки и услуги на половин цена. И това не е само мечта, а реалност.
Създадената от него Preonow.com е платформа за предварително платени поръчки, която създава общност от редовни клиенти и лоялни доставчици.
Той припомня, че 80% от потребителските кошници при електронната търговия са изоставяни, тъй като клиентът не стига до плащане поради различни причини.
В Preonow няма кошница, защото едно е повече от нула. Когато не бърза, клиентът има възможност да сравни цените и на други платформи и тогава да се върне в Preonow и да спести, превръщайки пазаруването в спестяване, защото получавате повече за по-малко пари, казва още Ахмедов.
Платформата е фокусирана върху планирането както на фирмен, така и на семеен бюджет. Всяко юридическо лице може да се регистрира като търговец и да предлага своите стоки/услуги.
Доставчиците публикуват своите оферти под формата на предплатен дигитален портфейл, който е подходящ както за индивидуалните потребители, така и за множество компании, които търсят разнообразие във вида на социалните придобивки на служителите си - чрез прехвърляне на Прио точки според предпочитанията на всеки служител.
"Платформата е с бизнес модел без аналог по света. Буквално с Preonow във веригата на доставки има нов играч – Негово Величество КЛИЕНТЪТ. Kлиентът влиза там, като предплаща покупката си и дава 100% предвидимост на търговците", разкрива смисъла на иновативната идея Мустафа Ахмедов.
"Знаете ли, че 80% от потребителските кошници при електронната търговия са изоставяни, просто клиентът не стига до плащане поради различни причини. В Preonow няма кошница. Това е още една отличителна черта. Така решаваме проблемa с „изоставените кошници“ и казваме на търговците, че едно е повече от нула. Когато не бърза, клиентът има възможност да сравни цените и на други платформи и тогава да се върне в Preonow и да спести, превръщайки пазаруването в спестяване. Това е и нашето мото", разказва пред Форбс Мустафа Ахмедов.
И разкрива формулата на успеха: "Preonow е уникален ИНСТРУМЕНТ за експанзия. Без инвестиции търговците ни влизат на чужди пазари, но със същата лекота и чужденците влизат на нашия пазар! Preonow намалява въглеродния отпечатък на бизнеса върху околната среда. Вече всяка стока си има получател, преди да е била произведена".
Ползата за потребителите е видима - получавате повече за по-малко пари.
Първата инвестиция в Preonow.com е получена от фонда „Витоша венчър партнърс – фонд I“, партньор на ФНФ.
Сега екипът планира да стартира и румънска платформа.
Едновременно с това започваме преговори с инвеститори за втори рунд на инвестиция, с която целим да се утвърдим в България, заявява още предприемачът, предизвикал интереса на Форбс.
Кръгова икономика
Мустафа Ахмедов се занимава с технологии за опазването на околната среда и с технологии за оползотворяване на отпадъци, превръщайки ги в енергиен източник.
През 2015 г. неговата компания стана представител на една от водещите фирми за производство на технологии за опазване на околна среда, в частност за оползотворяване на утайки от пречиствателни станции. Воден е от принципа си с най-малко ресурси да осъществява своите дейности. "Опитваме се да помогнем на предприятията, които имат пречиствателни станции и голямо количество отпадъци, за да ги използват по-ефективно. А тези, които имат възможност, дори да ги използват отново, превръщайки ги в енергия която да използват в тяхното производство. Правим затворен цикъл. Това е част от кръговата икономика".
Полезен на хората
Мустафа Ахмедов има широк кърогозор от занимания - интересът му е насочен и към иновации в телемедицината. Патентовал е устройство, което автоматично и напълно безконтактно измерва телесната температура, като държи производството да започне в България.
Мустафа Ахмедов е изобретил и кабина за дезинфекция.
"Винаги се занимавам с бизнеси, които ще са полезни на обществото и ще повишат жизнения стандарт на хората. Мислейки как мога да бъде полезен за решаването на ковид-кризата, изобретих кабина за дезинфекция. С тази кабина за 15 стотинки може да се дезинфекцирате от глава до пети - от косата и дрехите до обувките. Дезинфектантът се пръска по специален начин за 3 секунди, напълно безвреден е за човек"
Ахмедов се гордее с изобретението си, което вече се произвежда както в България, така и в чужбина.
Мустафа Ахмедов не спира да превръща мечтите си в реалност.
"Моят избор е да остана в България, макар и тук да е по-трудно. Вярвам, че тук могат да се правят интересни неща. Обичам моята страна, тук съм роден, тук са моите родители. Бих искал да се гордеят с това, което правя, казво той с възторга на изобретателите, които непрекъснато откриват света.
И вярва в успеха си: "Сигурен съм, че с проекта за термометъра и онлайн платформата ще излезем на световния пазар и всички ще говорят, че тези продукти са български".